Onko vuokranantajalla oikeus hävittää kuolleen tavarat ilmoittamatta kuolinpesälle?
Kommentit (65)
Ei tietenkään. Muutenhan hän voisi varastaa esim. löytämänsä arvoesineet tai rahat.
Tietenkään ei ole, muuta kuin tapauksessa, jossa perikunta ei tyhjennä asuntoa irtisanomisajan puitteissa. Jos on mitään sanomatta tyhjentänyt aikana, jolta vuokra on maksettu, se on kai ihan selkeä rikos näin maalaisjärjellä ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuolinpesä ei tyhjää asuntoa, niin pakkohanse on omistajan tyhjätä.
No millä tyhjentää, jos asiasta ei ole ilmoitettu? Onko jotain virallista aikarajaa?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ei ole, muuta kuin tapauksessa, jossa perikunta ei tyhjennä asuntoa irtisanomisajan puitteissa. Jos on mitään sanomatta tyhjentänyt aikana, jolta vuokra on maksettu, se on kai ihan selkeä rikos näin maalaisjärjellä ajatellen.
Mikä on irtisanomisaika? Täytyykö siitä ilmoittaa kuolinpesälle?
Joudut hakemaan oikeudesta päätöksen/luvan saada poistaa kaikki tavarat.
Ei ole oikeutta. Laki on tässä tiukka. Hän joutuu säilyttämään niitä aika pitkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Joudut hakemaan oikeudesta päätöksen/luvan saada poistaa kaikki tavarat.
Minäkö? Edustan kuolinpesää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeutta. Laki on tässä tiukka. Hän joutuu säilyttämään niitä aika pitkäänkin.
Kuinka pitkään? Tarvitsisin jonkin konkreettisen ajan ja mielellään lain asiasta.
Oletteko maksaneet asunnosta vuokraa kuoleman jälkeen? Jos ette niin ihan oma syy, ei sitä asuntoa voi pitää varastona ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv? Jos isäsi kuolee, niin sinä maksat hänen vuokransa tai hänen vuokrasuhteensa päättyy ja kämppä pitää tyhjentää. Mikä tässä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv? Jos isäsi kuolee, niin sinä maksat hänen vuokransa tai hänen vuokrasuhteensa päättyy ja kämppä pitää tyhjentää. Mikä tässä on vaikeaa?
Mitä helvettiä? Niin. Totta kai sitä olen heti tyhjentämässä, kun olen tietoinen osoitteesta ja tilanteesta jne. Mutta vuokrantaja on ilmeisesti tehnyt tämän jo. SE SIINÄ ON VAIKEAA!
Et siis ole irtisanonut asuntoa? Etkä varmasti ole maksanut vuokraakaan? Kuinka pitkä aika kuolemasta on?
Kysymys oli:
Onko vuokranantajalla oikeus hävittää kuolleen tavarat ilmoittamatta kuolinpesälle?
Ei ole oikeutta.
Eiköhän se mene ihan normaalin vuokrasuhteenpurku/häätö menettelyn kautta joa vuoria ei ole maksettu. Jos kuolinpesä maksaa vuokrat, niin silloin ei ole oikeutta mitenkään muuten kun irtisanomisen/ häätö menettelyn kautta tyhjentää asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Niin. Totta kai sitä olen heti tyhjentämässä, kun olen tietoinen osoitteesta ja tilanteesta jne. Mutta vuokrantaja on ilmeisesti tehnyt tämän jo. SE SIINÄ ON VAIKEAA!
Miksi ihmeessä et ole tiennyt osoitetta? Et ole edes tiennyt kuka on kuollut ja sun pitäisi tyhjentää asunto. Kuulostaa tooodella oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on omin luvin sen tehnyt, niin ilmoita poliisille.
Vuokranantaja ei ole vastuussa tiedonkulusta omaisille vuokralaisen kuollessa. Jos kuolinpesä ei jatka vuokranmaksua, asunto tyhjennetään. Kuolinpesän pitää itse ilmaantua jatkamaan vuokrasuhdetta, asunnon omistajja ei ole velvollisuutta häntä etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli:
Ei ole oikeutta.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Löytyykö tästä pykälää laista?
Jos kuolinpesä ei tyhjää asuntoa, niin pakkohanse on omistajan tyhjätä.