Lapsen älypuhelin putosi kotitaloustunnilla kiehuvaan soppakattilaan, kuka korvaa
Seiskaluokkalainen oli katsonut saapunutta viestiä ja märistä käsistä oli luiskahtanut kattilaan. Kenen kuuluu korvata? On pimeänä eikä mene päälle.
Kommentit (20)
Ihan itse ostatte uuden. Voitte myös kokeilla omaa vakuutusta.
Omat tavarat ovat oman vakuutuksen sisällä.
Varmaan sen soppakattilan. Sehän puhelimen tärveli kiehumisellaan.
Oma syy. Joulun on sentään kyennyt olemaan ilman luuria?
Ihan itse korvaa. Ja jonkinlainen rangaistus päälle koulun sääntöjen rikkomisesta: tunnilla ei oteta puhelinta esiin. Nyt meni soppakin pilalle, joten myös koululle/muille oppilaille tuli vahinkoa.
Te ostatte uudet tarvikkeet keittoa varten. Kännykkää ei pidetä tunnilla esillä. Ehkä selviätte huomautuksella tai pienellä arestilla, jos korvaatte koululle vahingot!
Tuo tilanne on ollut ihan sen kersan omalla vastuulla. Luulis jokaisen täyspäisen, oli ikä, mikä hyvänsä, tajuta ennen puhelimen klääpintää pyyhkiä kädet kuivaks ..
Haistakaa jo vee näitten paskojen provojenne kanssa.
Pitäisi se jo seiskaluokkaan mennessä olla selvinnyt vanhemmillekin vastaus kenen vastuulla laitteet on.
Lapsen itsensä! Eikö se mene sinne tyhmään päähän, että koulussa ollaan koulun ehdoilla ja sitä puhelinta räplätään sitten kotona tai muuten vapaa-ajalla...
Miksi teini käytti puhelinta kotitaloustunnilla? Ihan oma vika.
Ja teidän olisi pitänyt kotona heti upoottaa puhelin esim. riisin sekaan tapahtuneen jälkeen eikä ihmetellä monta päivää koulujen päättymisen jälkeen vielä. SIlloin tuoreeltaan se olisi saattanut vielä kuivua.
(vaikka turha kai sitä näihin provoihin olis vastata)
Miksi kukaan roikottaasi puhelinta märillä käsillä kiehuvan kattilan päällä?
Aloittajan kuuluu korvata näin paska provo.
Oppilas on vastuussa, sääntöjen mukaan tunneilla ei saa käyttää kännykkää.
Tässä taas hyvä esimerkki siitä ettei lasta opeteta vastuuseen vaan koulun tulee korvata kaikki.
Äly hoi älä jätä.
Ikävää muiden oppilaiden kannalta, että soppa meni piloille, mutta hyvä muistutus lapselle. Itse rikkoo sääntöjä ja puhelimensa - menettää puhelimen. Meillä olisi tuosta tempusta nyt kuukauden ilman älypuhelinta, tilalle nokian netitön halko jolla voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä.
Syyllinen korvaa. Lapsi itse siis.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kuuluu korvata näin paska provo.
Tulisitpa joskus seuraamaan tuntia. Kun komennan puhelimet pois, teinit sniikkailevat ne esiin 5 min sisään ja näpyttelevät pulpettien alla. Minä kun en saa niitä väkisin takavarikoida.
- Ope
Okei. Tämä tuli mieleen nyt, kun joululomaa takana jo hyvä tovi. Pari viikkoa sitten joku harmitteli juhannuksen viettoa anopin kartanossa.
Kotitaloustunnilla!! Puhelimessa on enemmän basilleja kuin vessan kannessa.
Te korvaatte koko sopan.