Mitä pitäisi ajatella sellaisesta, että itse muistaa aina sukulaista synttäreinä ja jouluna jotenkin, mutta toinen ei muista vastavuoroisesti lainkaan?
Tuntuu liian töykeältä lopettaa muistamiset omalta puolelta.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Sukulaista?
?
No hän ei välitä sinusta, ei kai se sen kummempi asia ole. Ei sukulaisista automaattisesti pidä tai välitä.
Lopeta vaan jos ei mitään vastavuoroisuutta ole. Voi olla ettei edes halua muistamisia.
Miksi ihmeessä muistat jotain henkilöä yksipuolisesti?
Vierailija kirjoitti:
Koska se kuuluu hyviin tapoihin ja on asiallista, että on jotain kontaktia.
Oletko sinä näitä henkilöitä, jotka väkisin kantavat lahjoja, vaikka on sanottu monta kertaa, että ei niitä haluta?
Todennäköisesti muistamisesi tuntuu hänestä vaivaannuttavalta.
Itselläni on elämä täynnä eikä synttärit sun muut merkitse mitään. Merkkipäivämuistamiset hämmentävät.
Hän osoittaa, ettei toivo lahjoja. Lopeta siis.
Minulla on yksi tuttava joka antaa minulle aina joululahjan ja tämä ahdistaa minua. Olen yrittänyt kauniisti muotoilla ettei ostaisi/antaisi minulle mitään, muttei vaikutusta, en halua olla töykeäkään. Toivon että ymmärtäisi lopettaa, mutta jos antaisin hänelle vastalahjan niin silloinhan tämä ei lopu koskaan.
Jollei tule mitään vastavuoroista, ei kiitosta, ei muuta yhteydenottoa, niin kannattaa lopettaa itsekin tai vaikka vaan laittaa onnittelukortit.
Itse tunnen olevani tuossa suhteessa kuin sinä. Mutta pikkuhiljalleen olen lopettanut yhteydenpidon, kun olen todennut sen yksipuoliseksi. Harmi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä sukulaista?
Ajattelitko, että kaikista Suomen ihmisistä ap tarkoittaa sinua?
Ei kai tuossa mitään ihmeempää: itse haluat muistaa tuota sukulaista, hän taas ei sinua.
Jos koet että tässä on jokin ongelma, sinun pitää varmaan tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
No hän ei välitä sinusta, ei kai se sen kummempi asia ole. Ei sukulaisista automaattisesti pidä tai välitä.
Ei se välttämättä sitä ole. Minä välitän sukulaisista ja ystävistä, mutta en välitä lahjarumbasta. En halua olla koko ajan miettimässä, mitä kenellekin antaisi lahjaksi. Jouluilokin menee pilalle, jos pitää stressata setien, tätien serkkujen ja kaverien lahjoista, eli en anna mitään, enkä lähetä myöskään kortteja. En myöskään halua lahjoja keneltäkään, ja sanon aina, että en välitä lahjoista. Silti niitä monet tuovat joka vuosi, vaikka en koskaan anna vastalahjaa.
Muuten haluan kyllä olla tekemisissä, mutta toivon, että lahjarumba loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Mulla on tuttu joka tuo joka vuosi jotain pientä pakettia jouluksi, koen sen lähinnä kiusallisena ja rasittavana. Olen tästä nätisti yrittänyt sanoa mutta ei mene perille.
Tekee tätä myös muille tutuille ja valittaa asiasta niiden kohdalla joilta ei saa mitään vastalahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu hyviin tapoihin muistaa yksipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä sitä ole. Minä välitän sukulaisista ja ystävistä, mutta en välitä lahjarumbasta. En halua olla koko ajan miettimässä, mitä kenellekin antaisi lahjaksi. Jouluilokin menee pilalle, jos pitää stressata setien, tätien serkkujen ja kaverien lahjoista, eli en anna mitään, enkä lähetä myöskään kortteja. En myöskään halua lahjoja keneltäkään, ja sanon aina, että en välitä lahjoista. Silti niitä monet tuovat joka vuosi, vaikka en koskaan anna vastalahjaa.
Muuten haluan kyllä olla tekemisissä, mutta toivon, että lahjarumba loppuisi.
Näin ei todennäköisesti ap:n kohdalla ole. Hän yksipuolisesti tahtoo pitää yllä "muistamisia", enpä usko, että tuo hänen sukulaisensa haluaa olla tekemisissä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontaktiksi riittää vaikka postikortti tai tekstiviesti. Kuten tästäkin ketjusta hyvin käy ilmi, kaikki eivät näitä muistamisia halua.
Se ei halua sinulta mitään. On kiusallista saada lahja ihmiseltä, johon ei ole mitään halua olla yhteydessä. Teet kaikille palveluksen, kun lopetat sen.
Mielestäni osoittaa melkoista sosiaalista ymmärtämättömyyttä, ettei tajua että toinen ei halua mitään. Jos haluaisi, hän muistaisi takaisin. Yksinkertaista.
Sukulaista?