Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dukanin dieetillä itseään kuihduttavat

Vierailija
30.05.2014 |

En tiedä onko teille tuttu tämä järjetön ruokavalio, mutta mä olen joutunut seuraamaan vierestä tuttujeni monivuotista taistelua liikakiloja vastaan, ja lähinnä Dukanin ruokavaliolla itseään riuduttavia. Dieetti on pahempi kuin Atkins tai mitkään muut, ja sehän on siis tarkoitettu alunperin diabetes-potilaille ja sairaalloisen ylipainoisille.

Mun tuttavapiirissä tuo dieetti on kuitenkin nuorten, lievästi ylipainoisten naisten keino jojotella painoa. Ensin laihduttivat muutama vuosi sitten 30kg, sitten lihoivat takaisin. Sitten taas pois 20kg, sitten lihoivat takaisin.

Toimii siis niin että pitävät itseään ketoosissa puoli vuotta ja sitten aloittavat taas ryyppäämisen. Liikuntaa eivät harrasta ollenkaan, tupakoivat ja juhlivat. Kyseessä siis +30v naiset. Mua oikeasti etoo tuollainen, ja ahdistaa kun tavatessa aina hirveä vouhotus miten taas dieetti päällä, mitä saa syödä ja mitä ei. Kaikki illanistujaiset menee vituiksi kun yksi ei syö patonkia mutta sitten kitataan kaljaa. Epäloogista ja rasittavaa. Aina valitetaan kun vatsa ei toimi, sitten syödään laksatiiveja. Valitetaan mun migreeni. Valitetaan kun löysä vatsanahka.

Jos ihminen lihoo ja laihtuu jatkuvasti kymmeniä kiloja, niin nahka ei kestä perässä. Ja tätä hulluutta on jatkunut siis vuosikausia, muistaakseni ensimmäisen kerran laihduttivat 6v sitten. Onko tuo mitenkään enää tervettä ja kuinka kauan pitää ystäväpiirin jaksaa vai voiko sanoa että en jaksa enää olla sun kaveri, morjens?? Mä olen painanut saman verran vuodesta 2002, ehkä pari kiloa heitellyt paino. Asia kaiketi olisi ihan ok muuten, mutta tuollaiset ihmiset jotka jatkuvasti kamppailevat painonsa kanssa ja tekevät kaiken väärin laihdutuksessa, ovat lähinnä riesa kaveripiirille.Miten voi olla etteivät ihmiset itse huomaa että ketään ei enää kiinnosta se painonpudotus kun siitä on selvästi tullut elämäntapa?? Sitten jauhetaan jatkuvasti siitä painosta ja kuinka se putoaa tai ei putoa, tai kun on lihonut takaisin. Ei auta vaikka on kerrottu että lisää liikuntaa ja vähennä juomista. Ihminen joka on koko ajan laihdutuskuurilla ja tarkkailee painoaan, on raskasta lähipiirille. Ja mikä pahinta, kun ovat sitten niin katkeroituneet sille että eivät saa painoaan pysymään normaalina, haukutaan esim. minun kaltaisiani normaalipainoisia. Jos olen vaikka menkkojeni takia turvoksissa ja sanon että hitsi kun turvottaa, niin tulee lähes vihamielistä palautetta että turpa kiinni sä et tiedä mistään mitään.

Anteeksi, en tiennyt että sinulla on yksinoikeus tuohon painokeskusteluun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan sen verran, että kun kirjoitin että lievästi ylipainoisten naisten, niin siis tietenkin se +20kg on paljon ylipainoa mutta aloittavat dieetin jo kun painoa on vasta muutama kilo tullut lisää. Silti kuitenkin kittaavat alkoholia, eli ovat muuten dieetillä mutta käyttävät silti alkoholia, jolloin paino tulee takaisin. Sitten saattavat juoda kuivaa valkkaria laihdutuksen aikana, mutta siirtyvät taas olueen kun paino on pudonnut.

Vierailija
2/2 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan samaa mieltä! Ihmedieeteistä on vaikea loppupeleissä saada itselleen pysyvää painonhallinnan mallia. Tulokset tulee nopeaan ja niille tulee sokeaksi. Ei järkipuhe auta valitettavasti! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan