Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä runo kyseessä?

Vierailija
28.05.2014 |

Kerran eräs mulle tuntematon lausui runon alla aamu-auringon ja sateenkaaren. Se kertoi keväästä, morsiamesta ja luonnon kasvin valkeasta kukasta. Näin jälkeenpäin olen miettinyt, että mistä runosta mahtoi olla kyse.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon, että runo lausuttiin suomen kielellä ja kuulosti musta suomalaiselta. ap

Vierailija
2/3 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla kyse laulun sanoista (jotka lausuttiin runona)? Mieleeni tulee näin kappale "Uralin pihlaja". Kuulostaako siis tutulta? :) Toivottavasti löydät runosi!

"Illan tuuli soittaa jo latvaa pihlajan.Kaupungilta kuulen mä valssin niin kaihoisan.Pihlajasta se kertoo, on tuttu tarina sen.Muistan Uralin rinteillä valkolatvuksen.Niin kuin seppelepäin vain nuori morsian on,kukkii pihlajahuntu tuo alla auringon.Kauas tuonne jääneen mä tiedän pihlajan.Kauas kulki tieni, jäi hän jota rakastan.Syksyn punaiset marjat kuin kyynel pihlajan on.Itken pihlajan lailla on sydän onneton.Niin kuin seppelepäinen vain nuori morsian on,kukkii pihlajahuntu tuo alla auringon.Kenties kerran vielä soi tuuli lauhemmin.Kaupunkien pauhu jää taakse viimeinkin.Missä pihlaja kukkii taas armaan nähdä mä saan.Luonto puhkeaa kukkaansa jälleen kauneimpaan.Silloin kuin seppelepäinen vain nuori morsian on,kukkii pihlajahuntu tuo alla auringon."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko näin olisi parempi...

"Illan tuuli soittaa jo latvaa pihlajan. Kaupungilta kuulen mä valssin niin kaihoisan. Pihlajasta se kertoo, on tuttu tarina sen. Muistan Uralin rinteillä valkolatvuksen. 

Niin kuin seppelepäinen vain nuori morsian on, kukkii pihlajahuntu tuo alla auringon.

Kauas tuonne jääneen mä tiedän pihlajan. Kauas kulki tieni, jäi hän jota rakastan. Syksyn punaiset marjat kuin kyynel pihlajan on. Itken pihlajan lailla on sydän onneton.

Niin kuin seppelepäinen vain nuori morsian on, kukkii pihlajahuntu tuo alla auringon.

Kenties kerran vielä soi tuuli lauhemmin. Kaupunkien pauhu jää taakse viimeinkin. Missä pihlaja kukkii taas armaan nähdä mä saan. Luonto puhkeaa kukkaansa jälleen kauneimpaan.

Silloin kuin seppelepäinen vain nuori morsian on, kukkii pihlajahuntu tuo alla auringon."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi