Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apu masentuneelle lapselle

Vierailija
28.05.2014 |

10 vuotiaalla todettu masennus, saa lääkityksen. Tarviiko lisäksi ulkopuolista keskusteluapua vai riittääkö vanhempien kanssa asioista keskustelu?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseen. Maalaisjärjellä ajateltuna uskoisin, että keskusteluapu olisi hyväksi.

Miten lapsenne oirehtiminen alkoi ja milloin?
Asia kiinnostaa minua koska olen huolissani lähipiiriin kuuluvasta lapsesta.

Vierailija
2/2 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ammattilaisen kanssa asioiden käsittely perustuu ainakin taustojen selvittämiseen, mikä on keskeistä oireen aiheuttajan selvittämisessä, ja siten parantumisessa. Vanhempana asioista voi ja kannattaa jokatapauksessa jutella lapsen kanssa, koska on tärkeää, että lapsi kokee olevansa kotona arvostettu, rakastettu, hyväksytty ja tuettu. Aikuisten tulisi muistaa herkistyä kuuntelemaan, mitä lapsi oikeasti sanoo ja viestii. Usein aikuisena kun teemme johtopäätöksiä, ja selittelemme asioita niinkuin kuvittelemme niiden olevan. Lapsen, ja jokaisen ihmisen kokemusmaailma on kuitenkin aivan omanlaisensa, eikä kukaan muu osaa sitä kuvailla niin hyvin kuin ihminen itse. Toisaalta, koska masennus on tunneperäinen, lapsi tuskin itsekään osaa suoraan kertoa, miltä tuntuu ja mistä asiat ovat lähtöisin, koska tunteet voivat sekoittua keskenään ja siten vääristyä. Meillä on myöskin taipumus usein korvata ainakin vihan tunteella muita tunteita, jotka koemme epämiellyttävinä. Haastava asia.. Ehdottaisin ammattilaisen puoleen kääntymistä. Toivottavasti lapsi parantuu ja voimia muille perheenjäsenille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla