Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rukouksista APUA saaneet, kertokaas nyt!

Vierailija
28.05.2014 |

Oli joku aika sitten keskustelua Jumalaan uskomisesta jne. en löydä haulla ketjua mutta siihen moni uskova kirjoitti kuinka on saanut apua rukouksiinsa. Oli jopa että taloudellisiin vaikeuksiin tuli apu, sairauksista parannuttu kuin ihmeen voimalla jne. 

Kertoisitteko nyt tarinanne, mitä pyysitte ja kuinka pian alkoi tapahtumaan?

Minulle kun apua ei ole koskaan tullut, ylennsä aina huonompaan menee jos rukoilen, vai johtuuko se siitä etten tiedä uskoakko vai ei...en siis ole "oikea, hyvä" ihminen vaan eksynyt musta lammas...

Mä haluan kuulla nyt kokemuksia näistä ihmeistä, mitä tapahtui että uskot että apu tuli.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
2/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:13"]

Olen saanut apua, mutta minulla on rukouksesta vähän erilainen käsitys kuin monella muulla. Minä en näe rukousta niinkään Jumalalta ruinaamisena, missä anelisin asioita, vaan tietyllä tapaa luomisena. Luon sen mitä haluan ajatuksissani, vahvistan sitä mielikuvituksessnai ja puheissani, ja jonain päivänä se syntyy fyysiseen maailmaan. 

Tämän näkemykseni perusta on Jeesuksen käsky: "Mitä tahansa te pyydätte Isältä minun nimessäni, uskokaa se jo saaneenne, niin se on teille tuleva". Minä siis luon uskossani mielessäni sen mitä tahdon, ja kun uskomus siitä että minulla on se jo, on riittävän vahva, eräänä päivänä huomaan että kas, näköjään rukoilemani asia on materialisoitunut fyysiseen todellisuuteen. 

Monet asiat ovat sellaisia ettei ihmiset uskoisi jos kertoisin rukousvastauksistani, siksi en näistä livenä puhu. Ensimmäinen "uskolla luomani" oli pääseminen kaikista allergioistani. Seuraavaksi vapautin itseni silmälaseista. Tämän jälkeen alkoholin liikakäytöstä joka oli jo pakkomielteistä. Sitten pyysin itselleni aviomiestä, ja muutaman kuukauden päästä tapasin tyypin joka vastasi mielikuvituksessani "luomaani". Hänen kauttaan taitaa nyt myös toteutua uusin tavoite, muutto Välimeren maahan, mieheni kun on espanjalainen ja ollaan syksyllä muuttamassa Espanjaan :) 

[/quote]

Hienoa jos toimii, mutta valitettavasti tämä ei kyllä ole kristillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:18"]

Ap, onko Jeesus saanut pestä syntisi verellään? Se on tärkeintä elämässä. Ihmeiden etsiminen voi vielä sinua väärään suuntaan. Älä etsi ihmeitä, etsi Jeesusta.

[/quote]

Vastailen itsekin tähän omia näkemyksiäni. Olen samaa mieltä, että ensin täytyy saada yhteys Jumalaan, ja se tapahtuu Jeesukseen uskomisen kautta. Sitä kautta myös saa Pyhän Hengen johdatuksen ja yhteyden Jumalan luovaan voimaan, ja rukoilija joka "ei ole uskossa" on vähän kuin puusta irti oleva oksa, puun voima ei tue hänen rukouksiaan. 

Mutta itse ajattelen, että sitten kun ihminen on jo pelastuksen löytänyt, uskoo jo, niin ei siinä ole mitään eksyttävää tai pahaa, jos haluaa saada rukousvastauksia ja oppia yhä paremmaksi rukoilijaksi, nähdä jopa ihmeitä. Jeesus sanoo Raamatussa asioita, joita moni uskova ei nykyisin ota tosisaan, kuten tuon että ihminen saa mitä tahansa pyytää jos uskoo sen jo saaneensa, tai että Häneen uskovia seuraavat sellaiset merkit kuten että sairaat paranevat jne. Ei näy noita merkkejä nykyisin juurikaan, ja oma käsitykseni on että se johtuu juuri siitä että vaikka ihmiset uskovat kyllä Jeesukseen, he eivät enää jaksa uskoa ihmeisiin, ja silloin käy kuten Jeesus sanoo: "tapahtukoon sinulle uskosi mukaan" - usko on ei ihmeitä, todellisuus on ei ihmeitä.

t. 3

Vierailija
4/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:51"]

Olen saanut apua, mutta minulla on rukouksesta vähän erilainen käsitys kuin monella muulla. Minä en näe rukousta niinkään Jumalalta ruinaamisena, missä anelisin asioita, vaan tietyllä tapaa luomisena. Luon sen mitä haluan ajatuksissani, vahvistan sitä mielikuvituksessnai ja puheissani, ja jonain päivänä se syntyy fyysiseen maailmaan. 

Tämän näkemykseni perusta on Jeesuksen käsky: "Mitä tahansa te pyydätte Isältä minun nimessäni, uskokaa se jo saaneenne, niin se on teille tuleva". Minä siis luon uskossani mielessäni sen mitä tahdon, ja kun uskomus siitä että minulla on se jo, on riittävän vahva, eräänä päivänä huomaan että kas, näköjään rukoilemani asia on materialisoitunut fyysiseen todellisuuteen. 

Monet asiat ovat sellaisia ettei ihmiset uskoisi jos kertoisin rukousvastauksistani, siksi en näistä livenä puhu. Ensimmäinen "uskolla luomani" oli pääseminen kaikista allergioistani. Seuraavaksi vapautin itseni silmälaseista. Tämän jälkeen alkoholin liikakäytöstä joka oli jo pakkomielteistä. Sitten pyysin itselleni aviomiestä, ja muutaman kuukauden päästä tapasin tyypin joka vastasi mielikuvituksessani "luomaani". Hänen kauttaan taitaa nyt myös toteutua uusin tavoite, muutto Välimeren maahan, mieheni kun on espanjalainen ja ollaan syksyllä muuttamassa Espanjaan :) 

[/quote]

[/quote]

Olisi kiva jos jaksaisit perustella, miksi ei ole kristillistä? 

Vierailija
5/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin ja sain apua. Kannattaa rukoilla, hei camoon, uskokaa pois. Rukoilu auttaa, esim boko haran (tjsp) kaappaamat lapset saadaan vapaaksi pelkällä rukoilulla. Muita toimenpiteita ei tarvita. Tai köyhyyden poistaminen maailmasta - homma hoituu naps vaan rukoilemalla. Kädet vaan öljyyn ja sitten korkeaan polviasentoon, mars! 

Vierailija
6/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 01:02"]

Rukoilin ja sain apua. Kannattaa rukoilla, hei camoon, uskokaa pois. Rukoilu auttaa, esim boko haran (tjsp) kaappaamat lapset saadaan vapaaksi pelkällä rukoilulla. Muita toimenpiteita ei tarvita. Tai köyhyyden poistaminen maailmasta - homma hoituu naps vaan rukoilemalla. Kädet vaan öljyyn ja sitten korkeaan polviasentoon, mars! 

[/quote]

Ei kukaan uskovainen varmasti luule ettei mitään muuta tarvitsisi tehdä kuin rukoilla. Joskus on tilanteita, joissa ei VOI mitään muuta kuin rukoilla, mutta silloin kun voi tehdä muutakin, niin pitää tehdä. Siihen tekemiseen voi rukoilla johdatusta ja tukea ja voimaa, mutta toimia pitää. 

Vierailija
7/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti olen rukoillut vaikeissa tilanteissa apua, siitä syystä koulussakin opettaja painosti jokaisesta pikkuasiasta kuin aikuista ainakin, myös oma perhe.

Että uskossa oleva ei voi tehdä virheitä.

Sain apua vaikka kun vaatteet rikkoutuivat pulkkamäessä, kun rahat olivat loppu löysin setelin laatikosta.  Yritettiin tappaa ja pääsin uimalla karkuun.

Oma koulukaveri järjesti 14-vuotiaana raiskausyrityksen mutta pakenin ystäväni luo yöksi.

Vierailija
8/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:51"]

[/quote]

[/quote]

Olisi kiva jos jaksaisit perustella, miksi ei ole kristillistä? 

[/quote]

Minä olen eri henkilö, mutta minäkin olen sitä mieltä, että tuossa vastauksessasi on piirteitä, jotka eivät kuulosta kristillisiltä.

Sinä kirjoitit: "Luon sen mitä haluan ajatuksissani, vahvistan sitä mielikuvituksessnai ja puheissani, ja jonain päivänä se syntyy fyysiseen maailmaan."

Jeesus ei ole opettanut meitä toimimaan näin. Jeesus on opettanut meitä pyytämään Jumalalta hänen (Jeesuksen) nimessä. Hän kuulee kaikki rukouksemme. Meidän ei kuulu pinnistellä uskoa itsestämme. Meidän ei tarvitse uskotella itsellemme mitään. Jeesus vastaa rukouksiin siksi, että hän on luvannut vastata, ei siksi että meidän mielemme vahvistaa jotain asiaa mielikuvituksessamme. Jeesus on se, joka toimii. Jeesus vastaa rukouksiimme niin varmasti, kuin että pyytämämme asia olisi jo meillä. Meidän tulee kuitenkin aina lähestyä Jumalaa kuten Jeesuskin lähestyi Isää: Tapahtukoon Isä sinun tahtosi, ei minun.

Vierailija
9/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 01:00"]

Ap, onko Jeesus saanut pestä syntisi verellään? Se on tärkeintä elämässä. Ihmeiden etsiminen voi vielä sinua väärään suuntaan. Älä etsi ihmeitä, etsi Jeesusta.

[/quote]

Vastailen itsekin tähän omia näkemyksiäni. Olen samaa mieltä, että ensin täytyy saada yhteys Jumalaan, ja se tapahtuu Jeesukseen uskomisen kautta. Sitä kautta myös saa Pyhän Hengen johdatuksen ja yhteyden Jumalan luovaan voimaan, ja rukoilija joka "ei ole uskossa" on vähän kuin puusta irti oleva oksa, puun voima ei tue hänen rukouksiaan. 

Mutta itse ajattelen, että sitten kun ihminen on jo pelastuksen löytänyt, uskoo jo, niin ei siinä ole mitään eksyttävää tai pahaa, jos haluaa saada rukousvastauksia ja oppia yhä paremmaksi rukoilijaksi, nähdä jopa ihmeitä. Jeesus sanoo Raamatussa asioita, joita moni uskova ei nykyisin ota tosisaan, kuten tuon että ihminen saa mitä tahansa pyytää jos uskoo sen jo saaneensa, tai että Häneen uskovia seuraavat sellaiset merkit kuten että sairaat paranevat jne. Ei näy noita merkkejä nykyisin juurikaan, ja oma käsitykseni on että se johtuu juuri siitä että vaikka ihmiset uskovat kyllä Jeesukseen, he eivät enää jaksa uskoa ihmeisiin, ja silloin käy kuten Jeesus sanoo: "tapahtukoon sinulle uskosi mukaan" - usko on ei ihmeitä, todellisuus on ei ihmeitä.

t. 3

[/quote]

Kirjoitit. "Jeesus sanoo Raamatussa asioita, joita moni uskova ei nykyisin ota tosisaan, kuten tuon että ihminen saa mitä tahansa pyytää jos uskoo sen jo saaneensa..."

Raamatussa tosiaan Markuksen evankeliumissa sanotaan näin, mutta rohkaisen sinua opiskelemaan, mitä tuo jae tarkoittaa. Lue erilaisista kristillisistä lähdeteoksista, mitä eri pastoreilla on sanottavanaan tästä Raamatun luvusta. Se on kokonaisuus, eikä tuota yhtä jaetta voi irrottaa kokonaisuudesta. Jumala ei ole mikään toivomusautomaatti, jolta saamme kaiken haluamamme. Tuo jae ei tarkoita sitä.

Vierailija
10/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka alaspeukutatte, kuulisin mielelläni, mitä kohtaa vastauksessa kritisoitte ja mistä kohdasta olette eri mieltä.

Vierailija
11/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukous perustuu mielenhallintaan. Pitää pystyä käsittelemään asia ja siirtämään se pois mielestä. Saat sillä mielenrauhan. Suosittelen tutustumaan mielenhallintaan, propagandaan ja muihin sota-ajan kokeisiin. Sen kautta ymmärtää miten ihmismieli toimii.

Vierailija
12/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 12:00"]

Itsellekin tämä rukousasia on vielä vähän mysteeri. Asiaa ei auta se, että nk. uskovia ei tahdo saada mukaan asiapitoiseen keskusteluun. Jeesus(Jumala) kuulee kaikki rukoukset. Ok. Mutta Jeesus/Jumala kuulee ja näkee kaiketi muutenkin kaiken. Jos hetken mielessään toivoo, että päivästä tulisi hyvä, onko se rukous? Jos ristii kätensä hetkeksi ja toivoo, että päivästä tulisi hyvä, onko se rukous? Ja riippumatta edellisistä, jos Jumala aina kuitenkin vastaa oman tahtonsa mukaan, mikä on rukouksen merkitys? Onko sillä lopulta vaan merkitys rukoilijalle itselleen, eli onko rukous nimenomaan rauhoittumista, itseen (Jumalaan) kääntymistä, meditaatiota, omien tarpeiden ja toiveiden tunnistamista? Jos on, silloinhan lopulta kaikki on kuitenkin lähtöisin meistä itsestämme (oli sitten meidän takanamme Jumala tai mikä tahansa).

[/quote]

Niin, samaa täällä on pohdiskeltu...kuunnellaan siis taivasta, se vaikkei vastaakkaan? vai vastaisiko...

Vierailija
13/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä tarkotan nyt oikeesti sellasta IHMETTÄ, että tosiaan ei voi olla muuta selitystä kuin että...Jumala auttaa.

Siis ihan selittämätöntä ihmettä, jotain joka mullistaa asiat oikealle tolalle (kun sellaista on rukoillut), minä tulen ihan satavarmasti uskoon ihan kybällä jos elämä muuttuisi niin että kaikkeen voisi olla tyytyväinen ja enemmänkin.

Ja älkää tuohon tarttuko kun en tässä ala kaikkea paljastamaan, mutta sanotaanko että mattoa on vedetty jo liikaa jalkojen alta.

Vierailija
14/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että uskovaisia on vaikea saada asialliseen keskusteluun mutta tällä forumilla oli vaikea saada ateisteja asialliseen keskusteluun. Joten vedin johtopäätökset, ettei asiallista keskustelua tule koskaan olemaan. Joko se on jumala tai väitteet alkurähdyksestä jota tiede tukee. Mitään muuta asiaa he eivät halua pitää mahdollisena. Minä minä minä olen oikeassa!!!!

Vierailija
16/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rukoilin toissapäivänä, että mun kämppis ois kunnossa ja eilen se tuli käymään ja oli täysin kunnossa. Pieni ihme sinänsä, kun kukaan ei ollut kuullut siitä kuukauteen...

Rukouksiin vastausaika on vaihdellut aika paljon asian suuruuden ja aikataulullisten asioiden mukaan, mutta ainakin minulla se helpottaa oloa. En ole varsinaisesti kristitty, mutta uskon jumalaan=) Bring on the hate...

Vierailija
17/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 02:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:47"]

[/quote]

Mitenhän tämä tapahtuu?

[/quote]

Näin:

http://www.uskoontulo.net/uskoontulo.html

[/quote]

Siis voi vittu mitä fuulaa tämäkin linkki, en voi ymmärtää ihmiisä jotka uhraavat ainoan elämänsä jonkun täysin perättömän palvelemiseen.

Vierailija
18/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 01:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 02:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:47"]

[/quote]

Mitenhän tämä tapahtuu?

[/quote]

Näin:

http://www.uskoontulo.net/uskoontulo.html

[/quote]

Siis voi vittu mitä fuulaa tämäkin linkki, en voi ymmärtää ihmiisä jotka uhraavat ainoan elämänsä jonkun täysin perättömän palvelemiseen.

[/quote]

No ei ainakaan sinun elämänkatsomuksesi ole aikaansaanut sinussa suurta rakkaudellisuutta... jos kielenkäytöstä ja asenteesta voi jotain päätellä.

Vierailija
19/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 01:08"]

Ja mä tarkotan nyt oikeesti sellasta IHMETTÄ, että tosiaan ei voi olla muuta selitystä kuin että...Jumala auttaa.

Siis ihan selittämätöntä ihmettä, jotain joka mullistaa asiat oikealle tolalle (kun sellaista on rukoillut), minä tulen ihan satavarmasti uskoon ihan kybällä jos elämä muuttuisi niin että kaikkeen voisi olla tyytyväinen ja enemmänkin.

Ja älkää tuohon tarttuko kun en tässä ala kaikkea paljastamaan, mutta sanotaanko että mattoa on vedetty jo liikaa jalkojen alta.

[/quote]

Entä jos onkin liian myöhäistä jossain vaiheessa. Jos odotat ja odotat sitä ihmettä ja sitten elämä onkin jo ohi. Kannattaa ratkaista suhteensa Jeesukseen jo ennen sitä maailmaa mullistavaa ihmettä.

Vierailija
20/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 12:00"]

Itsellekin tämä rukousasia on vielä vähän mysteeri. Asiaa ei auta se, että nk. uskovia ei tahdo saada mukaan asiapitoiseen keskusteluun. Jeesus(Jumala) kuulee kaikki rukoukset. Ok. Mutta Jeesus/Jumala kuulee ja näkee kaiketi muutenkin kaiken. Jos hetken mielessään toivoo, että päivästä tulisi hyvä, onko se rukous? Jos ristii kätensä hetkeksi ja toivoo, että päivästä tulisi hyvä, onko se rukous? Ja riippumatta edellisistä, jos Jumala aina kuitenkin vastaa oman tahtonsa mukaan, mikä on rukouksen merkitys? Onko sillä lopulta vaan merkitys rukoilijalle itselleen, eli onko rukous nimenomaan rauhoittumista, itseen (Jumalaan) kääntymistä, meditaatiota, omien tarpeiden ja toiveiden tunnistamista? Jos on, silloinhan lopulta kaikki on kuitenkin lähtöisin meistä itsestämme (oli sitten meidän takanamme Jumala tai mikä tahansa).

[/quote]

Rukous on keskustelua rakastavan Isän kanssa. Parhaimmillaan tiivistettynä rukous on Isä meidän -rukouksessa. Siinä on pyydetty kaikki, mitä me tarvitsemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi