Missä olit kun jaat ikävuotesi kahdella?
Missä vietit päättyneeen joulusi ja muistatko vielä fiilikset? Itselllä oli pieni puolivuotias poika ja vietin yh joulun pojan kanssa. En osannut silloin arvata että saisin vielä tasapainoisen elämän jota nyt vietän.
Kommentit (14)
Oli ensimmäinen joulumme perheenä, esikoinen oli 9 kk ikäinen. Asuimme toista vuotta kodissamme, jossa asun edelleen.
Olin juuri ennen joulua muuttanut asuntoon jossa asun edelleen. Muuttolaatikoita purkaessa meni sen vuoden loppu.
Olin lastenkodissa, mutta en muista joulua.
Joulu 1997 tai joulu 1998, pyöristystavasta riippuen. En muista jouluista mitään erityistä, mutta joulun 1997 on täytynyt olla vaikea. Toisen opiskeluvuoden syksy oli minulle jotenkin vaikeaa aikaa, en oikein saanut mistään kiinni ja opinnot eivät edenneet. Kesätyö vuonna 1998 tuntui muuttavan kaiken. Sen jälkeen uskoin itsekin pystyväni itsenäiseen elämään.
Erosimme joulun alla. Jäin lapsen kanssa kaksin silloiseen asuntoon. Jouluksi menimme vanhemmilleni.
Olin juuri tullut elämäni kolmannelta ulkomaantyökomennuskeikaltani kotiin viettämään joulua. Silloin elettiin vuotta 1991. Poitsu oli pieni ja asuttiin ex vaimon ja poitsun kanssa velkaisessa kaksiossa. Silloin oli Markkamääräisesti yhtä paljon velkaa kuin nyt on Euromääräisesti säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Joulu 1997 tai joulu 1998, pyöristystavasta riippuen. En muista jouluista mitään erityistä, mutta joulun 1997 on täytynyt olla vaikea. Toisen opiskeluvuoden syksy oli minulle jotenkin vaikeaa aikaa, en oikein saanut mistään kiinni ja opinnot eivät edenneet. Kesätyö vuonna 1998 tuntui muuttavan kaiken. Sen jälkeen uskoin itsekin pystyväni itsenäiseen elämään.
Minule on myös sattunut asioita jotka ovat muuttaneet elämäni suuntaa hyvää päin. Sellaisia asioita siis joihin ei itse ole vaikuttanut. Nämä muistan varmasti aina.
Joulu oli ankea, leskeksi jääneen äitini luona.
Odotin esikoista viimeisimmilläni. Laskettu aika piti olla vuodenvaihteessa.
Oma vauvani oli silloin parin viikon ikäinen.
En muista missä olin juuri sen joulun. Olen voinut olla itsekseni tai äidilläni tai muilla sukulaisilla tai joskus tuli kaveriporukallakin joulu vietettyä.
Aloitin biologisen laskennan. Tahdoin yrittää saada lapsia kahden vuoden sisällä tai suhteesta ulos.
Terveisin, useamman lapsen sankariäiti, joka lopulta lisääntyi ajoissa, vaikka suhde muuttui ja aikaa tärvääntyi neljä vuotta suunniteltua enemmän
Odotin toista lastamme, ja esikoinen oli n. 2,5-vuotias. Eli siis voisin päätellä, että ihan kotona oltiin silloin ja joulupukkikin kävi meillä. Syksyllä oli muutettu kaksiosta viereiseen kolmioon, jossa oli tosi isot huoneet. Siitä on 30 vuotta aikaa.
En muista kyseistä joulua. Vietin joulun vanhempieni luona. Olin silloin iltalukiossa ja osa-aikatöissä eri kaupungissa, asuin siis omillani. Uudenvuoden muistan paremmin, se oli se, kun vuosituhat vaihtui.