+2 kiloa joulun saldo
Lupaavasti alkanut "dieetti" ja joulu sotki kuviot tässä välissä.
Minulla lievää ahmimishäiriötä ja nyt pelottaa että mitä jos syöminen jää päälle?
Ahmiminen on kyllä nyt pari kolme vuotta pysynyt aika hyvin kurissa ja painoa on tippunutkin parisenkymmentä kiloa. Hitaasti on tippunut mutta alaspäin mennyt. Välillä tulee takaisin ja sitten taas olen saanut korjausliikkeen tehtyä mutta "veitsen terällä" tässä koko ajan mennään.
Kuinka tsemppaan itseni pois tästä joulumoodista?
Oli niin kiva olo kun joulukuun aikana sain painoa pois muutaman kilon. Vaatteet istui ihan eri tavalla.
Ylipainoa on edelleen eli laihtuminen olisi suotavaa. Toki painon pitäminen toistaiseksi tässä on myös parempi vaihtoehto kun lihominen.
En noudata mitään ruokavaliota.
Siihen en enää lähde.
Miten muut laihduttajat selviätte joulusta?
Kommentit (12)
Kahdessa kuukaudessa olen saanut 4 kiloa tiputettua, nyt jouluna tullut 5 takaisin. Eli saa 3 kuukautta kärsiä nälkää, että saa joulukilot pois. Huoleton viikonloppukin minulla saattaa nostaa 2 kiloa paino, jota pudotellessa kestää sen kuukauden.
Mulla sama. Tullut joulukuun aikana, ei pelkästään jouluna:(
Vierailija kirjoitti:
Jotta lihoisi yhden kilon, pitää syödä 7000 ylimääräistä kilokaloria. Kaksi kiloa vaatii 14 000 kcal ylimääräistä.
Miten joku voi syödä niin paljon?
Helposti sitä jouluna muutaman kilon painoa kerää.
Suolainen ruoka kerää myös nesteitä eli kaikki ei ole läskiä mitä tulee.
Ajattele ap että tuo 2 kiloa on nesteitä suurimmaksi osaksi ja keskity nyt vaikka juomiseen. Veden juomiseen siis. Sekin täyttää vatsaa ja saa ravaamaan vessassa. Olo kevenee heti kun nesteet poistuu ja ehkä siinä se motivaatiokin tulee takaisin.
Vältä kauppojen karkkihyllyjä. Joulukarkit alessa siis...
Jos mahdollista niin älä mene kauppaan ollenkaan vaan lähetä sinne puolisosi jos sellainen on tai joku muu jolta kehtaat kauppa-apua pyytää. Tai kauppakassi palvelu.
T: toinen ahmimishäiriöinen
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa kuukaudessa olen saanut 4 kiloa tiputettua, nyt jouluna tullut 5 takaisin. Eli saa 3 kuukautta kärsiä nälkää, että saa joulukilot pois. Huoleton viikonloppukin minulla saattaa nostaa 2 kiloa paino, jota pudotellessa kestää sen kuukauden.
Niin tiedän tuon tunteen!
Ap
Söin 5 kiloa kinkkua 3 päiväsä. Aamupaino 141kg.
M36
Kilo lähti.Söin aika pitkälti pelkkää lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta lihoisi yhden kilon, pitää syödä 7000 ylimääräistä kilokaloria. Kaksi kiloa vaatii 14 000 kcal ylimääräistä.
Helposti sitä jouluna muutaman kilon painoa kerää.
Suolainen ruoka kerää myös nesteitä eli kaikki ei ole läskiä mitä tulee.Ajattele ap että tuo 2 kiloa on nesteitä suurimmaksi osaksi ja keskity nyt vaikka juomiseen. Veden juomiseen siis. Sekin täyttää vatsaa ja saa ravaamaan vessassa. Olo kevenee heti kun nesteet poistuu ja ehkä siinä se motivaatiokin tulee takaisin.
Vältä kauppojen karkkihyllyjä. Joulukarkit alessa siis...
Jos mahdollista niin älä mene kauppaan ollenkaan vaan lähetä sinne puolisosi jos sellainen on tai joku muu jolta kehtaat kauppa-apua pyytää. Tai kauppakassi palvelu.T: toinen ahmimishäiriöinen
Kiitos neuvosta!
Näin toimin. Mies saa käydä kaupassa.
Hän ei ole makean perään yhtään eli ei tuo itselleenkään niitä ale-konvehteja.
Ap
Sama. Joka joulu tosin sama setti, niin saakelin suolaista ruokaa että nestettä kertyy. Sormetkin ihan turvonneet. Viiniä juonut ruokajuomana, suklaat päälle. Huomenna takaisin ruotuun, jospa ne siitä lähtis.
Ei kannata tuijottaa vaakaa.
Repsahduksia sattuu kaikille. Kun lopetat mässäilyn nyt, etkä odota vuodenvaihdetta, saat nesteet pois ja terveellisempi elämä jatkuu taas.
Käyt pitkillä kävelyillä aina kun ehdit, niin turvotus laskee.
Mulle tulee aina 2 kiloa lisää juhlapyhinä ja reissussa. Niin nytkin.
Huomenna palaan normaaliin kevyeen ruokavaluoon josta vain uudenvuoden aatto tekee poikkeuksen. Eiköhän tuo paino putoa parissa viikossa kun hiilarit putoaa normitasolle
-2 kiloa minun saldo. Herkkuja en erityisen paljon ole nyt syönyt, ennen joulua söin huomattavasti epäterveellisemmin esim. pizzaa, pastaa, pasteijoita, hamppareita...