Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitteletteko te kerrostaloissa asuvat todellakin, että ihmiset, jotka rakentavat perheelleen omakotitalon,

Vierailija
27.12.2020 |

rakentavat se esitelläkseen sitä muille, leveilläkseen ja ollakseen muita parempia? Jatkuvasti täällä on tällaisia näkemyksiä esillä, perään vakuutetaan, ettei kyse ole kateudesta.

Mulle on aivan sama, kuinka teidän perheenne asuu. Miksi sinua kiinnostaa millaisessa kodissa me asumme? Meidän vastavalmistunut talo on rakennettu perheellemme kodiksi, ei esiteltäväksi elämäntyylistämme muille. Sillä työmäärällä, mitä valmiin kodin ja kukkivan puutarhan eteen joutuu tekemään siitä tilanteesta, että tontilla on vain sankkaa kuusimetsää, ei todellakaan ole mitään leveilyn aihetta. Helpoimmallakin tavalla voi asumisensa varmasti ratkaista.

Rahaa tällaiseen 160m2 omakotitalomme asumiseen menee laskujemme mukaan kuukaudessa saman verran kuin vaikkapa 85m2 kolmion tai neliön vuokraamiseen pääkaupunkiseudulla. Miksi siis se, että maksamme mieluusti saman summan kuukausittain asumistamme väljästi, meidän tarpeisiin rakennetussa kodissa tulkitaan kerskailuksi, leveilyksi, esittämiseksi, että olisi parempi kuin kerrostalossa asuva sisarensa?

En kertakaikkiaan ymmärrä tätä. Toivon todella, etten koskaan anna tällaista kuvitelmaa ystävillemme tai tutuillemme. Toivon myös, ettei kukaan heistä olisi myöskään kateellinen, syytä sellaiseen ei ole lainkaan. Miksi teitä silti kiukuttaa miten muut ihmiset asuvat?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän aloituksen tarkoitus on?

T. Toinen omakotiasuja

Vierailija
2/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämän aloituksen tarkoitus on?

T. Toinen omakotiasuja

Samaa olin tulossa kysymään.

T. Paritaloasuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ei ole 90-luvun jälkeen ollut mikään kerskailun tai kateuden kohde:D 

Vierailija
4/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kiinnosta missä ja miten sinä asut. En jaksanut edes lukea noin pitkää vuodatusta.

Vierailija
5/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut omituisissa porukoissa. Täällä maalla köyhilläkin on omakotitalot eikä kukaan sitä ihmettele.

Vierailija
6/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnin mummonmökkikin lasketaan omakotitaloksi.

Vierailija
7/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo avautuminen. En ymmärrä sun pointtiasi.

Vierailija
8/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa ei ollut päätä eikä häntää.

T: onnellinen kerrostaloasukas, jota ei kiinnosta toisten asumismuodot

Vierailija
9/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin perintötalon heti, kun ei kiinnosta omakotitalossa asuminen. Jokainen asukoon missä haluaa. Ja en kyllä ole tuollaiseen aloituksen asenteeseen törmännyt ainakaan lähipiirissä. 

Vierailija
10/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oma talo siis velaton.

Kukaan ole edes vihjannut kateudesta.

Vierailija
11/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:lle, ei kuvittele

Vierailija
12/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan kuvitellut noin enkä usko kenenkään muunkaan. Itsekin haluaisin asua ok-talossa, mutta mieleistä ei ole vielä löytynyt budjettiimme sopivana. Jotkut ehkä ihmettelee sitä, että halutaan ottaa velkaa yli varojen varautumatta kriiseihin, mutta mä koen, että oma on jokaisen asia. 

Vierailija
13/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mä asun Helsingissä kantakaupungissa kerrostalossa, mutta omistan myös omakotitalon Pirkanmaalla. Lapsuudenkotini, ei mene kaupaksi millään.

Oikeastaan en tiedä mitä tähän aloitukseen pitäisi vastata. Ap voisi kertoa mikä ajatus tässä on taustalla?

Mun mielestä on hienoa jos jokainen saisi valita asumismuotonsa, oli se mikä tahansa.

Vierailija
14/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen tarkoituksena oli nimenomaan päästä leveilemään ja esittelemään omaa paremmuuttaan muille. Kehnosti peitelty yritys.

Vierailija
15/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kalliit asumiskulut?

Meidän talomme (240m2) kulut per kk on 385e eikä sillä saa edes soluhuonetta täältä

Vierailija
16/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on kummat luulot itsellään.

Tuttut kieriskelee rahoissa ja ovat asuneet useammassa prameassa omakotitalossa mutta kaikki oli pettymyksiä monesta syystä kuten ajan puute pihan hoitoon. Asuvat tällä hetkellä juurikin kerrostalossa.

Vierailija
17/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt siis havaitsemaan muiden ihmisten ajatukset ja tunteet? Kuka niistä mielestäsi vastaa?

Vierailija
18/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siitä tiedä, mutta huvittavaan ahdinkoon olet itsesi vetänyt tästä. Poistu palstalta hetkeksi? Ite asun 250m2 talossa, ei itse rakennettu eikä kukaan kuvittele mitään. Ja jos kuvittelee niin en tunne olevani niin alaspainettu että liikuttaa. :D

Vierailija
19/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama, kuinka teidän perheenne asuu.

Vierailija
20/30 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä törmännyt ap:n kuvailemaan tilanteeseen. Ennemmin tulee kyllä aloituksesta kyllä mieleen että ap toivoisi muiden olevan kateellisia ja siksi tulkitsee tilanteet niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi