Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako koronan takia jättää välistä kevään yhteishaku jos ensi syksynä taas kaikki opinnot etänä?

Vierailija
27.12.2020 |

Eli olisin ensi keväänä hakemassa korkeakouluun alalle, jossa lähiopetus olisi ainakin oman käsitykseni mukaan aika keskeistä (en halua kertoa tässä suoraan mutta vrt esim. sairaanhoitaja tai luokanopettaja), etänä tuskin saa paljoa irti, ja koronan takia monissa kouluissa opetus käsittääkseni (saa korjata jos olen väärässä) edelleen etänä.

Tilannehan voi muuttua, mutta viime keväänä varmaan kaikki ajattelivat että tässä vaiheessa oltaisiin jo päästy takaisin vanhaan normaaliin mutta ehei... joten en oikein enää jaksa laskea sen varaan että ensi syksykään olisi välttämättä normaali.

Tekisi mieli yrittää hakea, takana on jo pari välivuotta ennestään (vaikka ei se yksi lisää miltään maailmanlopulta tuntuisi) mutta jos saan paikan ja ensi syksynä taas koronaa ja etäilyä, ei ensimmäisenä vuotena saa ilmoittautua edes poissaolevaksi ilman että on tyyliin raskaana tai armeijassa, joista itse en aio olla kumpaakaan.

Onko täällä vaikka muita samaa pohdiskelevia? Mitä ajattelitte tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan! Valmistut vuoden aikaisemmin, enkä usko että ollaan enää syksyllä etänä. Jos ollaan, niin ei se niin hirveää mun mielestä ole.

Vierailija
2/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli lisätä tähän vielä myös sellainen "lapsellinen" syy että olisi kiva päästä oikeasti kokemaan sitä opiskelijaelämää, käydä tapahtumissa ja tavata ihmisiä muutenkin kuin etänä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae vaan! Valmistut vuoden aikaisemmin, enkä usko että ollaan enää syksyllä etänä. Jos ollaan, niin ei se niin hirveää mun mielestä ole.

Opiskelen siis itsekin etänä tällä hetkellä.

Vierailija
4/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli lisätä tähän vielä myös sellainen "lapsellinen" syy että olisi kiva päästä oikeasti kokemaan sitä opiskelijaelämää, käydä tapahtumissa ja tavata ihmisiä muutenkin kuin etänä.

-ap

Sitäkin ehdit aivan varmasti tekemään, jos opinnot kestävät enemmän kuin vuoden! Kyllä koronasta vielä päästään, rokotekin näyttää lupaavalta!

Vierailija
5/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne opinnot kestä vain yhtä syksyä. Hae, nuo ovat tekosyitä. Sitä paitsi useimmissa paikoissa aloittaville on pidetty jonkin verran lähiopetusta tänä vuonnakin.