Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla, että lapsia on kuritettu vielä 2000 luvulla Suomessa?

Vierailija
26.12.2020 |

Mun kolkekymppinen serkku väitti, että se on saanut vanhemmiltaan fyysistä kuritusta vyöllä vielä 2000 luvulla! Vaikea uskoa, kun oltiin kuitenkin paljon tekemisissä niiden perheen kanssa ja sen äiti ja isä oli ihan kivoja ja tavallisia. Eikä serkkukin oli ihan tavallinen kiltti tyttö.Toisaalta miksi valehtelisi tuollaisesta. Eikös kuritus kielletty jo joskus 80-90-luvulla?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus ei kielto

Vierailija
2/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositus ei kielto

Nyt ei puhuttu maskeista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liki kolmaosa kurittaa lapsiaan vielä NYKYÄÄN.

Vierailija
4/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuritettiin, minäkin sain tukkapöllyä. Onneksi nykyään puhutaan vielä enemmän lasten psyykkisestä kehityksestä. Siitä, että jo yksikin väärä sana tai tukkapölly voi vaikuttaa pitkälle. 

Vierailija
5/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 76v isä kuritti minua, aikuista lasta, viimeksi 2 v sitten. Kävi kimppuuni ja mukiloi. Ei se sinne kasarille jäänyt.

Vierailija
6/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se on vähentynyt hitaasti.  Nuoremmat eivät sitä suosi, mutta tehdäänpäs kalubbi yli 60 -vuotiaiden mielipiteestä. Itse sain piiskaa viimeisen kerran paljaalle pyllylle vuonna 96, kun olin ajanut jarruttomalla pyörällä.

Vierailija
7/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No liki kolmaosa kurittaa lapsiaan vielä NYKYÄÄN.

En usko !

Vierailija
8/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kriminalisoitu 80-luvun alkupuolella. Uussuomalaisissa perheissä enemmän sääntö kuin poikkeus, joten sanosin että on uudelleen yleistymässä.

t. Ope pk-seudulta

Siis ihan remmin käyttö vai millainen kuritus on yleistymässä?

Voitko opena tehdä asialle mitään?

Vierailija
9/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kriminalisoitu 80-luvun alkupuolella. Uussuomalaisissa perheissä enemmän sääntö kuin poikkeus, joten sanosin että on uudelleen yleistymässä.

t. Ope pk-seudulta

Siis ihan remmin käyttö vai millainen kuritus on yleistymässä?

Voitko opena tehdä asialle mitään?

Luulen että ei voi koska olisi rasismia puuttua toisten kulttuuriin kuuluviin asioihin.

Vierailija
10/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-90 luvun lopulla ainakin minua kuritettiin. Milloin vyöllä, milloin kämmenellä paljaalle persiille. Tukkapöllöäkin annettiin niin että jalat huiteli ilmassa. Pari harjaakin on saatu hajotetttua minun jalkaan/takapuoleen, yks puinen ja yks alumiininen. Olin aika vilkas lapsi, mutta kyllähän tuo tänä päivänä aika ankaralta kuulostaa.

Vierailija
11/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh!? Eikö kaikille lapsille anneta remmiä polven päällä joka viikko!?

Kuuluu hyvään kasvatukseen.

Vierailija
12/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani sai 2010-luvulla tuomion aiheesta. Tapahtumia oli vuosituhannen molemmilta puolilta.

Vierailija
13/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan hyvä idea perustaa jokin lastenkurittamo, johon vihervassarit voisivat tuoda lapsensa läiskittäviksi kun eivät vissiin itse "henno liata käsiään".

Vierailija
14/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin pienempänä puncfistattiin kun olin ollut tuhma.

Vierailija
15/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-90 luvun lopulla ainakin minua kuritettiin. Milloin vyöllä, milloin kämmenellä paljaalle persiille. Tukkapöllöäkin annettiin niin että jalat huiteli ilmassa. Pari harjaakin on saatu hajotetttua minun jalkaan/takapuoleen, yks puinen ja yks alumiininen. Olin aika vilkas lapsi, mutta kyllähän tuo tänä päivänä aika ankaralta kuulostaa.

Upposiko harja syvällekin suoleen?

Vierailija
16/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani sai 2010-luvulla tuomion aiheesta. Tapahtumia oli vuosituhannen molemmilta puolilta.

Ja tapahtuu joissain perheissä varmasti vielä 2020-luvullakin.

Vierailija
17/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nykyään ei saa nipistää korvasta ja sanoa, että nyt lopetat. Vaan pitää istuttaa tuolilla, eristää porukasta ja vaikka järjestelmällisesti tuhota lapsen psyyke, se on ihan ok. Mutta nipistää ei saa.

Vierailija
18/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upposiko harja syvällekin suoleen?

Ei yhtä syvälle kun sun vitsi

Vierailija
19/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että jotkut vieläkin käyttävät fyysistä kuritusta kasvatuskeinona. Käytättekö te omiin lapsiin, joita on lapsena kiristetty?

T. 80-luvulla kasvanut, muttei koskaan kuritettu. Eikä myöskään vapaan kasvatuksen hedelmä...

Vierailija
20/38 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyään ei saa nipistää korvasta ja sanoa, että nyt lopetat. Vaan pitää istuttaa tuolilla, eristää porukasta ja vaikka järjestelmällisesti tuhota lapsen psyyke, se on ihan ok. Mutta nipistää ei saa.

Ei tuota eristämistäkään kai enää suositella. En tosin tiedä mikä se "oikea" tapa nykyään on, kun ei enää pieniä lapsia.