Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi antaa ylioppilaslahjaksi 10 000 e

Vierailija
27.05.2014 |

Tai anoppi, appi, anopin sisko ja joku neljäs yhdessä ne rahat antavat, ettei mene lahjaveroa, mutta anopilta se raha kuitenkin on.

Ottaa päähän, kun meillä on vuosia kituuteltu ja pärjätty jotenkuten, ja samaan aikaan anoppi laittoi rahaa tilille eikä antanut sitä tytölle, että olisi voitu ostaa vaatteita, harrastusvälineitä jne. Lahjaa ei tuonut kertaakaan, pelkän kortin, ja sanoi, että "laitoin vähän rahaa säästöön, saat sitten, kun olet ylioppilas".

Tytöstä tulee kerrasta rikkaampi kuin vanhemmistaan, mutta anoppi on moneen kertaan jo sanonut, että niillä rahoilla tyttö itse tekee mitä vaan. Vuokraa asunnon, ostaa auton, matkustaa. Samaan aikaan isänsä ja minä mietitään, riittääkö rahat mennä pienempien kanssa Linnanmäelle.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen lapsen lahjasta? ei anopilla oo velvollisuutta elättää sun perhettäs!

Vierailija
2/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässä on se ongelma. Sullekko ne rahat olis kuulunu antaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekö avustaisitte lastanne itsenäistymiseen liittyvissä kuluissa? Tuskin, jos ei ole rahaa edes Linnanmäen reissuun. Olisit iloinen, että tukee lastasi noin isolla summalla!

Vierailija
4/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulleko ne rahat olisi pitänyt antaa? Kaikenlaista kateutta olen nähnyt, mutta sinä olet kyllä huippu. Valittaa kun oma lapsi saa kunnon lahjan

Vierailija
5/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:00"]

En ymmärrä mikä tässä on se ongelma. Sullekko ne rahat olis kuulunu antaa?

[/quote]

No niinhän ap sanoi. Minusta ihan hieno lahja anopilta. Toivottavasti kerää samanlaisen tilin nuoremmallekin sisarukselle.

Vierailija
6/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin todella onnelinen lapsen puolesta.

Vierailija
7/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin todella onnelinen lapsen puolesta.

Vierailija
8/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaahan se on, että lapsi saa todella hyvän pesämunan esim opiskeluja varten. Teillä itsellä kun sitä ilmeisesti ei olisi ollut tarjota, tai muutenkaan taloudellisesti tukea. Eiköhän ylioppilas kustanna samalla rahalla myös sen Lintsin reissun jos oikeasti tiukka paikka on, eikä ole mikään psykopaatti :)

Tuota en ymmärrä, miksi anopin olisi pitänyt vuosien varrella tukea teitä rahallisesti. Eikö jokainen tee lapsia just sen verran kuin mitä itsellä on varaa elättää ja ylläpitää?

Vierailija
9/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tyttö vippaa tuosta 40e että saatte pikkusisarukselle rannekkeen. kuhan maksatte takaisin.

Vierailija
10/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako sä siinä valitat? Anopin rahat, saa antaa ne kenelle haluaa ja antaa ohjeet niiden käyttöön. Katsokin ettet marttyyrisoi ja saa lastasi antamaan rahoja sulle. Ei se ole lapsen tai anopin vika, että sä olet pienituloinen.

Mä olisin ikionnellinen tuollaisesta lahjasta. Ei tulisi mieleenkään valittaa miksei niitä rahoja ole annettu perheen käyttöön.

Se että te olette köyhiä tekee tuosta lahjasta vieläkin hienomman tilaisuuden ylioppilalle. Te ette vanhempina olisi siihen ikinä pystyneet, joten olkaa hyvin kiitollisia.

Vierailija
11/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä järkyttävän itsekäs, AP. Häpeäisit.

Vierailija
12/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa 18-vuotiaalle. pistää turhuuksiin.

Vierailija
13/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hirveää löytää tämä kyseinen helposti tunnistettava oman äidin kirjoitus täältä vauvikselta :(

Hyvin lapsi voisi sen nyt jo löytää. Itse aloitin tämän lukemisen juurikin fuksivuonna (kauan sitten..).  Miten oma äiti voi olla lapselleen kateellinen.

Vierailija
14/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei uskalla kommentoida mitään?

Vierailija
15/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kohisee.

Vierailija
16/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:08"]Liikaa 18-vuotiaalle. pistää turhuuksiin.

[/quote]

Osa ehkä, muttei kaikki ole vastuuntunnottomia :)

Vierailija
17/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku neljäs? Kummallista, ettei sinulle voida kertoa, kuka tuo neljäs on. Onko  jotenkin jännempää, kun ei tiedä, keneltä naapurin kummin kaimalta se tulee vai etkö vaan pystynyt keksimään tätä avausta varten, kuka se voisi olla?

Vierailija
18/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä minä tajuan ap:n tuntemukset. Oli samat ajatukset kun joutui työttömäksi ja lapselle piti ostaa jotain isompaa, eikä meinannut olla rahaa siihen. Sitten kun pyysin, että voisiko omat vanhempani ostaa esimerkiksi pyörän lapselle, niin ei voineet, mutta laittoivat kyllä rahaa lapselle säästöön. Ja kertoivat tästä suureen ääneen synttärikahvilla, myös lapsen kuullen.

Joskus, edes joskus, olisi voinut lasta ilahduttaa pienenäkin.

Vierailija
19/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloittaja on varmaan se sama vatipää, joka haukkui ensin anopin pystyyn ja sitten ihmettelee miksi ei saa lainata peräkärryä ja saunottaa appivanhempien mökillä kuten lystää.

Vierailija
20/40 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:18"]

Joku neljäs? Kummallista, ettei sinulle voida kertoa, kuka tuo neljäs on. Onko  jotenkin jännempää, kun ei tiedä, keneltä naapurin kummin kaimalta se tulee vai etkö vaan pystynyt keksimään tätä avausta varten, kuka se voisi olla?

[/quote]

Anoppi ei kertonut, kuka se neljäs on tai jos kertoi, meni minulta ohi. Tärkeintä on, että nyt ei tarvitse maksaa veroja, kun tulee monelta eri henkilöltä. Anoppi sen rahan omalta tililtään tytölle siirtää, mutta jos verottaja kysyy, niin on kuulemma maksajat katsottu valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan