Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse ikinä AMK:iin

Vierailija
27.05.2014 |

Minulla on alalta 13 vuotta työkokemusta ja Yo-tutkinto sekä alan amiskoulutus. Olen nyt 3 kertaa hakenut aikuispuolen AMK opintoihin. Aina jään varasijoille, kun hakijoita on 300-400 ja opiskelemaan otetaan vain 20-30. Turhauttaa... nuorten puolelle en voi hakea, kun on vakituinen työ, isot lainat jne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haeyliopistoon.

Vierailija
2/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Meillä päin ei enää aikuispuolen linjoja ole, kun hakijoita ei ole, eli vähän toisenlainen syy, ettei mieheni saa tarvitsemaansa insinööritutkintoa, kun sen alan töitä tekee. 

Vierailija
4/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voisi vähän lisätä sitä kokemusta ja koittaa vaikka lisätä harrastustoimintaa tms jolla osoittaa miten itseään kehittää ja vahvistaa ominaisuuksiaan.

Vierailija
5/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko oikeasti AMK-tutkintoa? Joskus tutkinnoista voi olla enemmän hyötyä kuin haittaa, niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin. Mieti, mistä sisäänpääsy jää kiinni, pääsykokeesta vai jostain muusta (en tiedä, vaikuttavatko työkokemus- tai yo-papereiden pisteet)? Voisitko käydä läpi vanhoja pääsykokeita ja prepata niihin vielä kerran oikein urakalla? Varasijalle päätyminen kertoo siitä, että mahdollisuuksia sisäänpääsyyn sinulla voi kyllä olla, mutta pääseminen on pienestä kiinni. YO-arvosanojakin voi yrittää korottaa, jos sellainen mahdollisuus vielä on käyttämättä ja katsot, että siitä olisi apua lähtöpisteisiin.

Voit vielä etsiä muitakin vaihtoehtoja koulutukselle, lyhyempiä opintokokonaisuuksia tai sitten tosiaan harkita yliopisto-opintoihin hakeutumista.

Vierailija
6/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never say never. Haet uudestaan vaan. Ei se kymmenen prosentin sisäänottokiintiö ihan mahdottomuus ole, sulla kuitenkin kuulostaa olevan hyvät taustaedellytykset. Älä luovuta. Sulla ei ole yhtä hätä kuin meillä nuorilla, joilla ei välttämättä työtä ja välivuosien taakat alkaa nopeasti painaa jos niitä useampi putkeen tulee.

Vierailija
7/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran minäkin yritin lukion jälkeen, mutta kun koskaan en päässyt, niin sitten luovutin ja olen kiertänyt amiksenlinjoja. Nyt päätin, että en enää yhtään toisenasteentutkintoa käy. Olkoot opiskelut vaikka tässä jos ammattikorkeaan en pääse.

Vierailija
8/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei nuorisopuolelle? Itse hain nuorisopuolelle kun helpompi päästä ja käyn kurssit kuitenkin aikuisryhmän kanssa.

Vierailija
9/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosella taisi ajatus ja näppis mennä nurin, varmaan tarkoitit että joskus voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä - itse olen sen kokenut. Olen hakenut moneen paikkaan, mihin oli tradenomina ylikoulutettu. Nykyään olen kyllä töissä. Merkonomikaverit pääsivät parempiin töihin, ainakin siltä tuntui, ja itse ei mihinkään kun oli liikaa koulutusta. Mutta nykyään tradenomitutkinnonkin arvo on vähäisempi kuin silloin ajateltiin ja itsekin teen sellaisia töitä, mitä voisi vähemmälläkin koulutuksella tehdä. 

Vierailija
10/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten ja aikuisten koulutukset eivät ole enää kauaa erillään.

Miten ois opintopolku-opinnot työnteon ohessa? Opiskelisit niin ison osan tutkinnosta avoimessa AMK:saa, että voisit hakea niiden perusteella. Pääsisit ehkä jo opintojen aikana pätkätöihin eli paremmille palkoille.

Minulle muuten kävi niin, että opiskelin työn ohessa AMK-tutkinnon turhaan. Teen edelleen saman alan alemman tason hommia, joista on kohta 20v kokemusta. Olen hakenut pk-seudulta töitä nyt muutaman vuoden.

Vierailija
11/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se viheliäinen tuo AMK-haku...Itse en päässyt opiskelemaan haaveilemaani terveydenhoitajan koulutukseen, en itseasiassa päässyt edes pääsykokeisiin (!) Ja yritin pariinkin otteeseen.

Kasvatustiedettä taas pääsin opiskelemaan yliopistoon ensimmäistä kertaa haettuani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä