Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien kylmyys, mistä kumpuaa?

Vierailija
26.12.2020 |

Kaikessa kummallisuudessaan lähes naurettavaa ja melkein naurattaa jos ei hämmästyttäisi niin paljon.

Eli kun esität narsistille jonkin lämpimän ajatuksen, aidon, ystävällisen niin saat vain kylmyyttä vastaan. Kylmää tylyyttä.

Miten tuo homma niiden päässä oikein menee? Miksi vastaavat tylyydellä ja kylmyydellä lämpöön ja ystävällisyyteen?

Normaali ihminen ilahtuisi ystävällisyydestä, lämmöstä ja aitoudesta, ja vastaisi lämmöllä takaisin, ainakin suurin osa.

Osaako joku valottaa tätä miksi Narsisti vastaa lämpöön olemalla kylmä ja tyly? Melkein huvittavan hullua käytöstä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaus se on.

Vierailija
2/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, mutta mietin vain sitä niiden ajatuksenkulkua, että mikä saa ne käyttäytymään niin oudosti, että ystävällisyyteen tulee kylmää tylyyttä, että miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis narsisti on narsisti. Lue narsistisesta persoonallisuushäiriöstä jos haluat tietää miksi se on sellainen. Turha siitä on täällä keskustella ja traumatisoida kaikki. Mutta jos vihjeen voin antaa niin ystävällisyys on narsistin mielestä heikkoutta, kuten on myös empatia ja pyyteetön auttaminen sekä tunteiden ilmaisu. 

Vierailija
4/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse esität ..

Vierailija
5/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole vain narsisti. Vaikka olisi diagnosoiti, ihminen on enemmän kuin diagnoosinsa.

Selkosuomella: Ei kukaan täällä voi varmasti vastata. Yleisesti ottaen voisi arvella mutta eihän siitä ole hyötyä. Miten voisimme tietää?

Et taida itsekään käydä ihan täysillä, kun täältä sinua ja ko. Ihmistä tuntemattomilta kyselet tuollaista asiaa

Lisäksi ihminen voi olla sinulle kylmä, halveksua sinua ynnä muuta ihan olemattakin narsisti. Voit jopa ansaita sen. Mistä me voisimme tietää?

Valoja päälle nyt siellä! Pääsisi hissi ylöskin joskus.

Vierailija
6/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut miettiä miesystävän käytöstä, on niin tunnekylmää esim jos minä teen aloitetta. Näyttää jopa nauttivan tilanteesta. Onkohan taustalla lievää aspergeriä tai narsismia, (on äärimmäsien tarkka omasta ulkonäöstä ja vaatteistaan)? Hänen hienomotoriikassa on pientä kömpelyyttä ja ehkä lieviä pakko-oireita, tarkat arkirutiinit, voisi olla asbergeria tms.

Vierailija
7/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on kylmä käytös?

Teinini sanoo, että äitipuoli on kylmä. Mitä tällä tarkoitetaan?

Vierailija
8/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en tunnista tuollaista piirrettä kotinarsistissani. Toki hän kokee olevansa oikeutettu ystävälliseen kohteluun aina, riippumatta siitä mitä itse tekee.

Vierailija
9/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista on kylmä käytös?

Teinini sanoo, että äitipuoli on kylmä. Mitä tällä tarkoitetaan?

On jätesäkissä kellarissa.

Vierailija
10/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi harvoilla on "läpinäkemisen lahja".

🐷

Vierailija
11/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vihaa muissa hyvyyttä, joka niiltä itseltään puuttuu.

Jos voitte, hylätkää nuo helvetin hirviöt. Niistä ei koskaan ole muuta kuin haittaa.

Vierailija
12/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmyys ei välttämättä ole narsismia, vaan ihmisen keino suojata itseään siltä ettei toinen loukkaa. 

Olen tullut johtopäätökseen että usein ihmiset jotka kutsuvat toisia narsisteiksi, saattavatkin olla sellaisia itse. 

Vierailija
13/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tässä ketjussa olevat ovat narsisseja. Narsissit tykkäävät avata juuri tällaisia ketjuja.

Mutta minä leijun teidän narsissien yläpuolella .. oliona.

Olio-Sincc

Vierailija
14/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettua ja myytyä rakkautta.

Ei viitsi.

Vierailija
15/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tässä ketjussa olevat ovat narsisseja. Narsissit tykkäävät avata juuri tällaisia ketjuja.

Mutta minä leijun teidän narsissien yläpuolella .. oliona.

Olio-Sincc

🐝🐝🐝

Vierailija
16/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis narsisti on narsisti. Lue narsistisesta persoonallisuushäiriöstä jos haluat tietää miksi se on sellainen. Turha siitä on täällä keskustella ja traumatisoida kaikki. Mutta jos vihjeen voin antaa niin ystävällisyys on narsistin mielestä heikkoutta, kuten on myös empatia ja pyyteetön auttaminen sekä tunteiden ilmaisu. 

Aivan kuin vanhin siskoni. On avoimen rasistinen, haukkuu toista siskoani avoimesti, puhuu paskaa minusta ja miehestäni omalle perheelleen ja nyt halusi joululomalla työntää siskonpoikansa avokkeineen saman katon alle meidän kanssa lomataloomme näin korona-aikaan, ja nämä tulevat Helsingistä tänne Lappiin. Laitoin topin tuolle! Nyt on hiljaisuus ja mykkäkoulu, kun hänen mielensä mukaan en tanssinut. On n. 60 v ja minäkin jo yli 50 v. Minun yli pitäisi saada kävellä mennen tullen. Ei tulisi mieleenkään änkeytyä korona-aikaan ja muutenkaan muiden nurkkiin sopimatta. Olin yrittänyt sanoa hyvällä jo aikaa sitten, ettei se käy mutta sitten oli yksinkertaisesti pakko kieltää suorin sanoin ja tietenkin itse soitin tälle sukulaispojalle. Kyllä narskulla meni pasmat sekaisin, kun en totellut hänen ylhäisyyttään.

Vierailija
17/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit asian väärin kun veit näyttämön narsistilta. Narsisti haluaa itse olla siinä roolissa että antaa lämpöä ja rakkautta toisille ja saa siitä ihailua osakseen. Sä varastit hänen roolinsa ja sait siitä nyt sitten palautetta. Narsistia harmittaa aina jos joku muu loistaa vaikka katsomassa ei olisi kuin hän ja sinä.

Vierailija
18/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on myös siitä, että narsistin ja siihen taipuvaiset ihmiset osaavat näytellä tunteita eli tietävät, miten näytellä ystävällistä ja lämmintä ihmistä. Todellisuudessa he eivät tunne sisimmässään näin lainkaan. Esitys voi mennä läpi vieraammissa ihmisissä. Toisilla ihmisillä on vain vökinearvo ja yleisesti nämä ovat helvetin kateellisia, jos toisilla ihmisillä menee jokin asia paremmin kuin heillä. Kokevat myös iloa toisten ihmisten vastoinkäymisistä.

Vierailija
19/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö narsistin pitäisi olla nimenomaan hurmaava ja aseistariisuva, ainakin aluksi?

Vierailija
20/35 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kokemuksista. Ei ole lapsena saanut rakkautta ja hyväksyntää. Nämä voivat olla varhaislapsuuden, jopa vauvaiän kokemuksia, jotka ovat painuneet alitajuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi