6-vuotias ei osaa yksinkertaisia ompelujuttuja, oppimisvaikeuksia?
Mistä ihmeestä johtuu kun 6-vuotias ei tajua mitenkään että miten ommellaan. Sai joululahjaksi ompeluleikki-setin, jossa muovineulalla ”ommellaa” kuviota pitkin. Ollaan ainakin 50 kertaa neuvottu miten ompelu tapahtuu, mutta lapsi ei kertakaikkiaan tajua. Työ menee koko ajan solmuun. Ei ymmärrä, että kun työntää neulan reiästä niin seuraavaksi neula työnnetään kuvan toiselta puolelta seuraavasta reiästä, sitten taas käännetään etupuolelle. Ei vaan tajua. Mistä voi johtua? Palapelejä on osannut tehdä melko ikätasoisesti.
Kommentit (10)
Halusiko tuon lahjan oikeasti? Ehkä vain esittää, koska tuo on ihan poskettoman tylsää touhua.
Hienomotoriikka ei ole kehittynyt!
Mulla oli ihan sama aikanaan. Ja olihan ne hiton tylsiäkin.
Kun sitten aloimme eka luokalla virkata, sen opin todella nopeasti ja se oli minulle hyvin helppoa.
Laittakaa ompelusetti vaikka pariksi kuukaudeksi talteen ja kokeilkaa taas uudestaan. Jouluna on varmaan muutenkin kaikkea hässäkkää ja uusia leluja. Tuo on hyödyllinen lahja mutta vaatii rauhaa ja keskittymistä.
Varmaan myös saksilla leikkaamiset piirtelyt vaikeita.
No, mun mies on menestynyt urallaan, 2 maisterin tutkintoa mm. ja osaa myös soittaa kitaraa. Mutta nappia ei osaa ommella, eikä mitään muutakaan. Että sellaisia oppimishäiriöitä.
Myös saksilla leikkaaminen on vaikeaa. Ap
Nosto