Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista tukea vastavalmistuneella työttömälle?

Vierailija
26.05.2014 |

Valmistuin juuri AMK:sta enkä ole onnistunut saamaan kesäksi mitään töitä, edes kesätöitä. Onko minun mahdollista saada minkäänlaista rahallista tukea elämiseen, kunnes onnistun saamaan töitä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työttömäksi ilmoittautua netissä ja hakea tuota korvaustakin netistä, vai vaativatko paikan päällä käymisen?

Vierailija
2/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ilmoittautua netissä työnhakijaksi. Hakeminenkin käy siellä. 

Kannattaa hakea myös esim. asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua! Amk-koulutus eikä edes osaa tukia hakea!

Vierailija
4/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Millä ajattelit elää jos mistään et saisi rahaa? Oletko osannut opintotukea hakea opintojen aikana?

Vierailija
5/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korkeakoulututkinto" ja et osaa itse selvittää?

Vierailija
6/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 21:54"]

Mitä vittua! Amk-koulutus eikä edes osaa tukia hakea!

[/quote]

Olen hakenut Amk-koulutuksen alussa tukia viimeksi. Tuet tulivat kerralla koko opiskeluajalle. En edes muista, missä olen tuon hakemuksen täyttänyt. Kelan palveluja en ole aiemmin käyttänyt kuin tuohon opintotukeen, joten en tiedä, miten nämä hommat toimivat. Käsittääkseni tämä nyt kuitenkin on keskustelupalsta, josta voi kysyä apua. Miksen kysyisi täältä apua? Oman kokemukseni mukaan tuollaiset kelojen sun muiden nettisivut on niin täynnä tekstiä, ettei sieltä meinaa helpolla löytää haluamaansa. Nopeammin sen löytää keskustelupalstoilta. Jos ei kiinnosta vastata, niin voi ohittaa kysymyksen ja olla vittuilematta.

Vierailija
7/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on idiootti, jos ei löydä kelan sivulta haluamaansa.

Vierailija
8/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiallinen vastaus. Nykyään systeemit on muuttuneet. Tee heti ilmotus netissä. Voit käydä työkkärissä jos haluat, mutta ainakin täällä on sellainen systeemi, että soitetaan ja kutsutaan, sitten tulee n. tunnin haastattelu. Kiellettyä ei käyminen ole.

Ellei sinulla ole täynnä työssäoloehtoa, voit saada työmarkkinatuen. Jos asut yksin, täysimääräisenä, jos vanhempiesi luona, vanhempien tulot vaikuttavat, mutta vähintään puolet maksimista, koska sinulla on ammatti. 

Tässä kelan ohjeet: http://www.kela.fi/valmistunut

Vierailija
9/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/valmistunut

Tuolla pääsee liikenteeseen. Ei voi kokonaan hakea netissä, jossain vaiheessa joudut myös fyysisesti käymään paikalla jossain alkutapaamisessa tms. Monella paikkakunnalla palvelut vastavalmistuneelle ovat aika hyvät, joten työttömyyden pitkittyessä houkuttelevat luultavasti sinua myös jatkotapaamisiin, kurssille tms.

Vierailija
10/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vihdoin asiallisista vastauksista. Tuo sivu olikin hyödyllinen ja löysin sieltä paljon tietoa. Kiitos! :)

Vierailija
11/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa jo nyt että ap on tyhmä kuin saapas.

Vierailija
12/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut pankin päällä.

Tee ilmoitus sihteeriopiston sivuille ja rahahuolesi ovat historiaa.

Vierailija
13/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kysymyksiä ei ole. On vain huonoja vastauksia. Minulle ei maksanut mitään tehdä ap iloiseksi ja miksei keskustelupalstoilla voisi kysyä järkeviäkin asioita. Netistä löytyy vastaukset, mitä sitten. Miksi kysyminen on huonompi tapa kuin googlella katsominen? Ihmisillä voi olla omakohtaisia kokemuksia, mitä ei virallisilla sivuilla kerrota tai mikä ei aina byrokraattisesta tekstistä selviä. KVG-vastaajat ovat mielestäni niitä kaikkein yksinkertaismipia, koska eivät osaa vastata muuta. 11.

Vierailija
14/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kelan aloitussivulla on linkki "tukea vastavalmistuneelle". Ei voi olla niin vaikeeta. Samaten mol.fi-sivustolla on ihan selvät ohjeet työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumisesta.

Vierailija
15/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki kysymyksen, ap sai linkin ja vastauksen, joten ei nyt ole ihan fiksua enää haukkua häntä. Oliko se tyhmä kysymys, kun sai linkin? Ei ollut. 

Vierailija
16/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisella nyt on helppoa, kun voi aina myydä itseään. Porukka nyt tykkää harrastaa seksiä ihan ilmaiseksikin, ja naiset saavat siitä vielä kaiken lisäksi rahaa!

Vierailija
17/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos käyttää nettiä vain av:lla keskusteluun? Koska kaikki tieto mitä tarvitset löytyy täältä.

Vierailija
18/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa joskus nopeammin vastauksen kuin itse etsimällä, olen huomannut. Kerran itse asiassa testasin, tein jonkun ihan simppelin kysymyksen tahallani, sain haukut mutta myös kunnon vastauksia ja vastausaika oli nopeampi kuin mitä ehdin etsiä. Oli halvat huvit, kun olin kipeenä. 

Vierailija
19/21 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:48"]No naisella nyt on helppoa, kun voi aina myydä itseään. Porukka nyt tykkää harrastaa seksiä ihan ilmaiseksikin, ja naiset saavat siitä vielä kaiken lisäksi rahaa!

[/quote]

Mutta seksistä maksamaan joutuvat miehet ovat pääsääntöisesti niin vastenmielisiä ulkoisesti, ja muutenkin, ettei oikein mikään rahapalkkio vastaa työpanoksen raskautta. Oksennuksen pidätteleminen ei ole helppoa, samoin vaaditaan loistavia näyttelijän lahjoja, joita kaikille ei ole suotu.

Vierailija
20/21 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistossa on tarjolla uravalmennusta alle 30-vuotiaille, voisit hakea sellaiseen, jos työnhaku ei ole kovin tuttua. http://toimistot.te-palvelut.fi/pirkanmaa/uravalmennukset

Tuo nyt on Pirkanmaalla, mutta muuallakin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä