Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuo Airbnb oikein toimii. Voiko tuolla todella tehdä tiliä?

Vierailija
25.12.2020 |

Tuttu vuokraa perinnöksi saatua pientä taloa airbnb- systeemillä ja kuulemma menee hyvin.
Luulin, että jostain keskustassa pitäisi olla tämä vuokakohde.
Valaiskaa missä tässä kyse.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keksit keinon jolla asiakkaasi voivat välttää lentomatkustamista, ja desinfioit kämpän, patjat ja kaikki tekstiilit asiakkaiden välissä.

Muuten voi olla korona-aikana majoitustoiminta melko paska liikeidea.

Vierailija
2/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Siis ennen koronaa on mennyt hyvin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin käänteinen lotto. Todennäköisesti tulee pientä voittoa, mutta huonolla tuurilla isot tappiot. Jos kyseessä on kerrostalo, tappio voi myös olla ns. fyysinen.

Vierailija
4/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keksit keinon jolla asiakkaasi voivat välttää lentomatkustamista, ja desinfioit kämpän, patjat ja kaikki tekstiilit asiakkaiden välissä.

Ei patjoja tarvitse desinfioida. Lakanat nyt tietysti vaihdetaan ja pestään asiakkaiden välillä.

Vierailija
5/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on kannattavaa, jos saat ilmaiseksi kohteen mitä vuokrata, ja jossa peruskulut (lämmitys jne) alhaiset.

Vierailija
6/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suosituin ja ylivoimaisesti suurimman tuoton saa, kun diilaa asunnon popup bordelliksi. Niitä oli ennen koronaa pilvin pimein ja vieläkin kysyntään nähden riittävästi.

Vierailija
7/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljosta. Voit itse katsella airbnb:stä, millaisilla hinnoilla kohteita siellä tarjotaan ja paljonko niissä on varauksia (tai siis ei-vapaata aikaa tarjolla).

Olen itse vuokrannut airbnb:n kautta kahta kohdetta ja sanoisin että vaihtelu on suurta ja työtä on paljon, mutta jos jaksaa pestä lakanoita ja siivota, se VOI olla ihan ok. Kysyntää on kahdenlaisille kohteille: käteville yksiöille/kaksioille kaupunkien keskustassa ja toisaalta maalla eksoottisessa luonnonrauhassa oleville mökeille/mökkeröille/aitoille.

Ne monen tuhannen euron tienestit ovat kyllä huuhaata, mutta hyvästä kohteesta voi saada noin kaksinkertaisen, kesällä festariaikaan kolminkertaisenkin tulon tavalliseen vuokrasopimukseen nähden.

Mutta on siinä sitten hommaakin. Aina ennen vuokralaisten tuloa se on siivottava ja lakanat vaihdettava, vuokralaisten lähtiessä käytävä vähintään tarkastamassa, missä kunnossa kohde on, ettei ole jätetty pesukoneen hanaa auki tai kahvinkeitintä päälle tms. - mutta jos seuraavan tuloon on liian kauan, ei kannata siivota vielä, koska pöly laskeutuu muutamassa päivässä ja sitten ei saa viittä tähteä arvioista ja se taas tuntuu heti vuokratulossakin.  Siellä on myös käytävä antamassa avaimia ja ohjeistamassa asukaita. ELi käytännössä joka vuokralainen vaatii vähintään 2-3 käyntiä asunnolla, pari tuntia siivousta ja lakanapyykin. Huomaa myös, että matkat asunnolle maksavat ja vievät aikaa, jos asunto ei ole samalla paikkakunnalla kuin missä itse asut.

Eli jos vuokraat asuntoa vaikka 60euroa/yö, niin kyllä sinä noiden rahojen eteen töitä teet. Ja tulosta menee 30% veroa.

Vierailija
8/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei patjoja tarvitse desinfioida. Lakanat nyt tietysti vaihdetaan ja pestään asiakkaiden välillä.

Juuri nyt airbnb itse asiassa pyytää majoittajia sitoutumaan "koronasiivoukseen" jossa tosiaan desinfioidaan aina kaikki desinfioivilla puhdistusaineilla ja höyrypesurilla.

Oman kämppäni olen ottanut markkinoilta kun en viitsi tuommoiseen ryhtyä. ja juuri nyt ei tosiaan ole paljon kysyntääkään. Alkusys´ksystä tosin itse asiassa oli, kun ne, joiden työkseen oli pakko matkustaa, yöpyivät ja esim söivät mieluummin yksin omassa asunnossa, kuin hotelleissa aamupalaryysiksillä ja ravintoloissa.

Vierailija
9/9 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nyt airbnb itse asiassa pyytää majoittajia sitoutumaan "koronasiivoukseen" jossa tosiaan desinfioidaan aina kaikki desinfioivilla puhdistusaineilla ja höyrypesurilla.

Oman kämppäni olen ottanut markkinoilta kun en viitsi tuommoiseen ryhtyä. ja juuri nyt ei tosiaan ole paljon kysyntääkään. Alkusys´ksystä tosin itse asiassa oli, kun ne, joiden työkseen oli pakko matkustaa, yöpyivät ja esim söivät mieluummin yksin omassa asunnossa, kuin hotelleissa aamupalaryysiksillä ja ravintoloissa.

Taisi olla kyseessä kosketuspintojen desinfiointi, ei patjojen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme