Surkea lihaskunto ja huono motivaatio, miten aloittaa treenaus?
Liikunnasta sinänsä pidän, kävelen ja pyöräilen mielelläni pitkiäkin lenkkejä. Lihaksia en kuitenkaan ole ikinä jaksanut kunnolla treenata. Kuntosalilla olen käynyt jo vuosia epäsäännöllisesti koska innostus hiipuu aina! Kotijumppaan olen suunnitellut itselleni hyviä ohjelmia mutta en jaksa niitä toteuttaa. Mitään tuloksia ei siis ole juuri ollenkaan havaittavissa lihaskunnossa.
Onko teillä suositella jotain tapaa treenaamisen aloitukseen? Niin että motivaatio säilyisi, kiirehän minulla ei ole vaan haluan asiasta loppuelämän tavan treenata monipuolisemmin. Minulla on kotona kahvakuula ja käsipainoja. Nytkin makaan sohvalla ja katson niitä :( ei innosta.
Kommentit (3)
Mene jumpaan. Niitä on niin monenlaisia, että varmasti löydät sopivan. Liity johonkin salille, jos rahat riittää. Sekin motivoi, kun siitä joka tapauksessa maksaa. Valitse sellainen, missä on monenlaisia jumppia ja käy ne kaikki läpi. Jokin iskee varmasti. Luultavasti ainakin. :D Pelit on myös hyviä! Pyydä joku tenniskaveriksi. :)
Syö enemmän rasvaa ja proteiinia, niin alkaa innostaa, kun hormonit alkavat erittyä.
No perinteinen jumppa, kuntosali -meininki on suoraan sanottuna aika tylsää. Etenkään jos ei ole sen kummempaa motivaatiota, niin siitä on aika vaikea aloittaa. Musta kuntosali sopii enemmän sellaiseksi muuta treenaamista tukevaksi harjoitteluksi. Kokeile aloittaa joku itseäsi kiinnostava urheilulaji, jossa päätavoitteena sulla on ko. lajissa kehittyminen. Silloin se kuntokin kasvaa vähän kuin huomaamatta.