Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukuttaa niin ettei silmät meinaa pysyä auki, mutta en halua "luopua" vielä tästä joulusta

Vierailija
24.12.2020 |

Erikoisen vuoden erikoinen joulu ja haluan nauttia joka minuutista niin kauan kuin mahdollista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päinvastainen tunnelma :-/

Vierailija
2/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en meinaa nukkua ennen huomista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on kestänyt ikuisuuden. Ihan samanlainen päivä tämä oli kuin kaikki päiväni. Tämä on ollut vaikea syksy ja koko vuosi. Ongelmani mm. ahdistus ja valonarkuus ovat pahentuneet, joten tänäänkin olen istunut suurimmaksi osaksi pimeässä vessassa tabletin kanssa. Onneksi tabletin valoa kestän. Lapsuudessa oli sellaisia perinteisiä kliseisiä jouluna, jolloin haaveilin tällaisista jouluista, joita nykyään vietän. Onneksi joitakin vuosia sitten uskalsin myöntää, että en pidä jouluruasta, eikä minun tarvitse sitä syödä. Söin tänään pakastepizzaa ja maistui hyvälle.Huomenna kyllä haluaisin pitkälle kävelylle ulos ja pyykkiäkin pitäisi pestä. Aika kuluu niin nopeaan ja kohta on jo juhannus ja uusi syksy. En odota valon lisääntymistä, vaikka päivähän on jo muutaman minuutin pidentynyt valonarkuuteni takia. En enää oikein juhli mitään juhlapäivää. Ehkä vielä joskus kehitän omia perinteitäni. Olen kasvanut aikuiseksi, mutta maailmakin on muuttunut ja erilaiset juhlien viettotavat ovat hyväksyttävimpiä.

Vierailija
4/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on vasta aatto. Joulu on huomenna! Hyvin voit mennä nyt nukkumaan ja nauttia joulusta herättyäsi.

Vierailija
5/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ap! Koti viimein ihanan hiljainen ja haluaisin painua pehkuihin mutta samalla haluaisin vain olla tässä hetkessä, ei raaski luopua päivästä ja joulusta.

Vierailija
6/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kun on vapaa niin nukuttaa koko ajan, tänään oon ottanu kahdet päiväunet

Vierailija
7/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä päivä on kestänyt ikuisuuden. Ihan samanlainen päivä tämä oli kuin kaikki päiväni. Tämä on ollut vaikea syksy ja koko vuosi. Ongelmani mm. ahdistus ja valonarkuus ovat pahentuneet, joten tänäänkin olen istunut suurimmaksi osaksi pimeässä vessassa tabletin kanssa. Onneksi tabletin valoa kestän. Lapsuudessa oli sellaisia perinteisiä kliseisiä jouluna, jolloin haaveilin tällaisista jouluista, joita nykyään vietän. Onneksi joitakin vuosia sitten uskalsin myöntää, että en pidä jouluruasta, eikä minun tarvitse sitä syödä. Söin tänään pakastepizzaa ja maistui hyvälle.Huomenna kyllä haluaisin pitkälle kävelylle ulos ja pyykkiäkin pitäisi pestä. Aika kuluu niin nopeaan ja kohta on jo juhannus ja uusi syksy. En odota valon lisääntymistä, vaikka päivähän on jo muutaman minuutin pidentynyt valonarkuuteni takia. En enää oikein juhli mitään juhlapäivää. Ehkä vielä joskus kehitän omia perinteitäni. Olen kasvanut aikuiseksi, mutta maailmakin on muuttunut ja erilaiset juhlien viettotavat ovat hyväksyttävimpiä.

Siis kävin kylläkin tänäänkin kävelemässä ja yllättävän paljon näkyi autoja ja vastaantulevia ihmisiä. Kun palaisin kotiinpäin kello 16.30 aikoihin näin erään 24 h kaupasta tulevan vielä ulos jonkun vasta kinkun ostaneen. Luulin tämän päivän ahdistavan vielä paljon enemmän, mitä on ahdistanut.

Joulun kaupallisuutta en ymmärrä. Toki kaupoille se on suuri myyntipiikki, joka aloitetaan liian aikaisin ja sitten siihen liittyviä tavaroita ollaan ainakin osittain myymässä pois jo ennen pyhiä. Jotenkin tämäkin on jotenkin muuttumassa ja ilmeisesti ajan muuttumisen myötä esim. koristeita ei haluta enää niin paljoa. Aikoinaan jo useita vuosia sitten kun lapsuudenkodin kellari piti saada tyhjäksi kipparin jätelavalle paljon ikivanhoja joulutavaroita, joiden olemassaoloa ihmettelin. Nyt jäljellä on vain yksi kynttelikkö ja hyvä niin. Viime vuonna saatu led-kynttilä oli sen sijaan sitten jo hajonnut. Voisin itsekin mennä kohta jo nukkumaan.

Vierailija
8/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi on pakottanut luopumaan perinteistä ja toimimaan eri tavoin. Vaikuttaa myös siltä, että pakon sanelemana on vihdoin alettu ymmärtää, että perinteet perinteiden vuoksi eivät ehkä sittenkään ole itsetarkoitus, vaan monia olisi syytä ajanmukaistaa.

Vierailija
9/12 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olisin niin valmis luopumaan tästä yber paskan vuoden mitään sanomattomasta joulusta, mutta kun ei nukuta sitten vähääkään. Onneksi terästetyt joulujuomat ovat seuranani lusimassa tämänkin illan loppuun.

Vierailija
10/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin joulu loppuu? Sitähän kestää loppiaiseen asti, joten valitse siitä.

En ole ikinä käsittänyt, mitä jännää on aatossa. Kaikki hyörivät ympäriinsä ja noudatetaan tuskaan asti perinteitä, joiden valmistelua stressataan pitkin syksyä. Kun sitten koittaa joulupäivä ja jolloin voi rauhoittua, nauttia kaikesta, vingutaan miten joulu meni jo. 

MOni kehuu matkustavansa ympäriinsä, mutta eivät saa vaikutteita kohdemaista mukaansa Suomeen. Suurin osa maailmaa juhlii joulupäivää, joten mitäs jos laajentaisi tajuntaansa joulunkin osalta.

Vierailija
11/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nukahdin eilen klo 22:00 ja harmitti herätessä yöllä ihan vimmatusti. Tänään meinaan kukkua ainakin kolmeen asti yöllä (menee siis huomisen puolelle).

Vierailija
12/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkyneen sydämen joulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi