Tuntuu että nykyään ihmiset tekevät asioita vain jotta voivat näyttää muille
Ihan joka asia täytyy kertoa somessa ja tehdä muut kateelliseksi, koska muuten elämä ei tunnu miltään.
Oletteko huomanneet tämän?
Kommentit (12)
Aina tuo tuollaista on ollut. Nyt se näkyy vain helpommin.
Kaikki haluavat tuntea olevansa muita parempia.
Itse en halua kuulua tuohon porukkaan. Ei ole mitään halua. Ainoastaan teininä oli jonkinasteista huomionkipeyttä, kun vielä etsin itseäni. Nyt tiedän kuka olen ja osaan nauttia kaikesta sellaisena kuin ne on. On todella mahtavaa, kun oma olo ei ole täysin riippuvainen muista. Toki kivasta kohtelusta ja huomionkin saamisestakin tulee kiva mieli, mutta se ei ole koko elämän perusta. Kun suhtautuu itse itseensä hyväksyvästi ja positiivisesti tietäen vahvuutensa ja hyväksyen heikkoutensa, muutkin kyllä suurimmalta osin toimivat samoin sinua kohtaan. Tämän olen oppinut elämäni aikana.
Minusta ihmiset ovat liian egoistisia nykyään. Tiedän etten ole ainoa näin ajatteleva. Meitä on enemmän kuin itse edes tajuamme. Emme vain löydä toisiamme yhtälailla kuin somettajat. Tällä palstalla kuitenkin löydämme helpostikin kanssamme samoin ajattelevia ihmisiä. Harmi, että anonymiteetti kuitenkin antaa liian helposti mahdollisuuden purkaa myös pahan olonsa muihin. Toisaalta jos olisimme täällä omin niminemme ja kuvinemme, aiheuttaisi se taas sitä teennäisyyttä, josta en myöskään pidä.
Ap
Enemmänkin koen että se näyttämisen tarve kuuluu siihen, että haluavat tulla hyväksytyksi muiden silmissä. Siksi esitetään somessa asioita jotka ovat sosiaalisesti hyväksyttyjä. Kulisseissa voidaan tehdä sellaista minkä ajatellaan olevan ei-hyväksyttyä, mutta sitä ei esitellä.
Se tai voivat vaatia vastapalveluksia. "Sä sait tulla meille kylään, johan on prkl ku ei saada tulla sun luo kylään".
No joo. Juuri eilen tein kaverin kanssa pipareita. Kun hänellä olikin puhelin jäänyt kotiin ja minun näppäinpuhelimessani on ainoastaan surkea kamera, kaverin kommentti valmiit piparit nähtyään oli "V*ttu ihan turhaan nääkin sitten tehtiin"
Luulin että niiden idea olisi siinä, että ne maistuisivat hyvältä?
Yksi tuttu laittaa someen ainoastaan kuvia, jos saa tietyn tykkäysmäärän. Jos ei saa, poistaa koko kuvan/kuvat.
Mitähän kautta ne kaikenmaailman sankareiden pääkameralla kuvatut videot mahtaa päätyä nettiin, ellei näiden omien kätösten kautta kun haluavat esitellä urotekojaan. Niitä sitten alkaa muut jakamaan siitä itse tekijän ensimmäisestä lähtien.
En ole missään somessa missä voisin julkaista tekemisiäni omalla nimelläni. Joten en tee asioita sitä varten että haluaisin näyttää muille, eikä kenenkään somejulkaisut tee minuun vaikutusta suuntaan tai toiseen, koska en niitä näe. Suosittelen valitsemaani tietä jos muiden julkaisut häiritsevät.
Onhan se totta, että joillakin on tarve näyttää elämä täydellisenä jossain instassa ja facessa. Kuvataan kaikki täydelliseltä näyttävät hetket, kaikki on aina ihanaa, siloteltua kiiltokuvaa. Selfieissä käytetään suodattimia ja kuvia muokataan, jotta mikään ryppy ei riko täydellisyyden harhakuvaa. On tutkittua tietoa, siitä, että esim insta lisää nuorilla pahoinvointia, kun se oikea elämä ei olekaan pelkkää guccia eikä kroppakaan näytä täydelliseltä,
Jotkut ei laita someen mitään. Monellakin hieno talo, mutta harva tietää.
Kilpailuyhteiskunta. Yksin elävä ei ole mitään, ei ainakaan ilman menestystä. Henkiset arvot ei kiinnosta ennen kuin sairastuvat, sitten kelpaisi tuki ja kuuntelija. Ymmärtäjä.
En ehkä seuraa sellaisia ihmisiä, jotka tekisivät noin. Mutta ihan hyvä oivallus avauksessasi: tuntuu. Eli sinusta tuntuu, mutta asia ei automaattisesti ole niin.