jätän ruokaa lautaselle jos en jaksa syödä, ravintolassakin
Välillä kuulee että on kohteliasta syödä lautanen tyhjäksi.
Aikuisten annokset ovat vain niin isoja etten jaksa. Ja se on sellaista kohteliaisuutta mikä kerääntyy vain omalle vyötärölle.
Ja niin kohtelias minä en ole että vaarantaisin terveyttäni.
Kommentit (16)
Tietysti jätän. En kykene syömään enempää kuin sen verran että olen täynnä. Ei maailma sillä pelastu että turvotetaan itsemme väkisin ruokaa ahtamalla.
Aikuisena ihmisenä osaan tilata sellaisen aterian, jonka syön. Yleensä se on kala-tai lihasalaatti. Jos tilaan pihvin, olen oikeasti nälässä ja tilaan pihivin sitä kokoa, joka mahtuu hyvin. Ruokajuoma on vesi, ettei vatsa täyty turhaan jostain hapoista.
Eikö se ole jossain päin maailmaa tapana, että jätetään ruokaa lautaselle sen merkiksi, että on kylläinen. Tyhjä lautanen taas merkitsee sitä, että ruokaa oli liian vähän.
Jossain päin Aasia tämmöistä muistaakseni.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:40"]
Aikuisena ihmisenä osaan tilata sellaisen aterian, jonka syön. Yleensä se on kala-tai lihasalaatti. Jos tilaan pihvin, olen oikeasti nälässä ja tilaan pihivin sitä kokoa, joka mahtuu hyvin. Ruokajuoma on vesi, ettei vatsa täyty turhaan jostain hapoista.
[/quote] Aikuisena ihmisenä minä ymmärrän, etten mitenkään voi tietää etukäteen, minkä kokoinen annos eteeni tuodaan. Ruokalistassa harvoin lukee desin mitalla tai painon mukaan mitattuja annoskokoja. Ehkä sinä syöt aina siinä samassa lounasravintolassa saman annoksen ja tiedät.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:43"]
[/quote] Aikuisena ihmisenä minä ymmärrän, etten mitenkään voi tietää etukäteen, minkä kokoinen annos eteeni tuodaan. Ruokalistassa harvoin lukee desin mitalla tai painon mukaan mitattuja annoskokoja. Ehkä sinä syöt aina siinä samassa lounasravintolassa saman annoksen ja tiedät.
[/quote]
Salaateista en koskaan tule liian täyteen. Jos tiedän meneväni ravintolaan syömään, en syö sitä ennen mitään muuta koko päivänä. Ja kuten mainitsin, pihvin voi monissa paikoissa tilata koon eli painon mukaan.
Helppoa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:43"]
[/quote]
Salaateista en koskaan tule liian täyteen. Jos tiedän meneväni ravintolaan syömään, en syö sitä ennen mitään muuta koko päivänä. Ja kuten mainitsin, pihvin voi monissa paikoissa tilata koon eli painon mukaan.
Helppoa.
[/quote]
Usean tunnin syömättömyys ja sitten yhtäkkiä kauhea mätttäminen ei tee aineenvaihdunnalle ekä vatsalle hyvää.
Minä en jaksa salaattiannosta edes loppuu tai vaikka jaksaisi tulee semmonen ällöttävä olo, ei vaan pysty joten ruokaa jää aina pakosti. Muutenkin syön pieniä annoksia ei vaan uppoa, tiedä sitten mistä johtuu.
Kotona ja ravintolssa minäkin jätän lautaselle ruokaa, jos en jaksa. Tilaan myös ravintolassa annoksen joka kuulostaa mielestäni herkulliselta, enkä mieti kuinka paljoa jaksan syödä. Ei tulisi mieleenkään tilata mitään kompromissiannosta, esim niitä salaatteja, vaikka en olisikaan sudennälkäinen. Syön siitä annoksesta, jota tekee mieli, sen verran kun jaksan ja loput jätän syömättä. Kylässä en varmaankaan kehtaisi jättää ruokaa lautaselle, ainakaan jos olisin itse annostellut.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:43"]
[/quote]
Salaateista en koskaan tule liian täyteen. Jos tiedän meneväni ravintolaan syömään, en syö sitä ennen mitään muuta koko päivänä.
[/quote]
Vaikka olisin kolme päivää syömättä, en jaksa yhtään sen enempää. Vatsani on pieni ja kun tulen täyteen, en voi syödä enempää. Siihen ei vaikuta se kuinka kauan olen ollut syömättä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:51"]Minä en jaksa salaattiannosta edes loppuu tai vaikka jaksaisi tulee semmonen ällöttävä olo, ei vaan pysty joten ruokaa jää aina pakosti. Muutenkin syön pieniä annoksia ei vaan uppoa, tiedä sitten mistä johtuu.
[/quote]
Jotkus salaatit joissain paikoissa ovat sellaisia että pieni määrä lihaa päällä, pari tomaatin ym siivua ja sitten tolkuttomasti pelkkää salaattia alla. Kuka sitä jaksaa puputtaa.
Emminäkään jaksa kaikkea syyä. Annokset rafloissa on törkeen isoja.
Tänäpäivänä "fiksut" osaa rahastaa hukkaruokasovelluksen kautta.niin sovellus kuin ravintola molemmat winwin.kun kouvolalainen jukka-pekkavuorinen( nimi muutettu tunnistamisen vuoksi) tilaa ResQ...sovelluksen kautta muitten ihmisten ravintolassa(kioskipuljussa) jättämiään tähteitä mistä sitten kootaan esim.kebabrulla,piilotetaan se taikinalöllökuoreen ,siellä mukavasti piilossa kaikki sörsselit.vaikka bitsahan perustuu jämäruoka aineisiin niin kotona ne on sentäs omia jämiä/ tähteitä. Tämä kouvolan salpagrilli/ pitsa kernny kaikkiviikon tähteet mitävaan on kasaan saannu.ilmoittaa vielä sovelluksen kautta että " valmistamme sen paikanpäällä ,noin 10 miin.Tosiasiassa siinä ei mene kun 2 min kun ne on sen mikroaaltokuumennuksenjälkeen alumiiniseen( vanhaan) kääreeseen tuuttaa sen sun kainaloon.sambo!
Jos annos on tuotu sinulle, voit jättää. Jos itse olet ottanut lautasellesi, pitää myös syödä kaikki.
Jos ei painu enempää niin sitten ei painu, oli se paikka ravintola tai ei.