Laihdutus muuttuu koko ajan helpommaksi - normaalia vai ei?
Aloitin laihdutuksen jättämällä sokerit pois, muuta en tehnyt ja söin normaalisti. Se oli aluksi vaikeaa, koska aiemmin olin syönyt suklaata, pullaa ym lähes päivittäin. "Vieroitus" otti viikon, sen jälkeen ei ole suurempia mielihaluja ollut.
Nyt olen karsinut ruokavaliostani kaiken turhan, kuten leivän ja nopeat hiilarit, pyrin tasaiseen ja normaaliin ruokavalioon. Toki tiedän peruskulutukseni ja olen vähentänyt siitä n. 500-700 kaloria. Alkuun se teki hieman näläntunnetta, mutta nyt kuukauden jälkeen tuntuu että näläntunne on hävinnyt ja oikeastaan ruokaa on liikaakin. Kalorilaskurin perusteella minun kannattaa pitää tämä, koska jos kaloreita karsii liikaa, seurauksena on säästöliekki. Liekö mahalaukku pienentynyt vai mistä johtuu, että tämä on niin helppoa?
Seuraavaksi sitten liikuntaa enemmän. Saa nähdä miten vaikuttaa. Oletan, että ruokahalu paranee. Työni on jo nyt sellaista, että n. 7000 askelta tulee päivässä. Olen myös melko ylipainoinen, painan 130 kiloa, tai painoin, en ole viitsinyt vielä parin kuukauden jälkeen vaakalla käydä. Mutta vaatteet ovat selvästi väljemmät.
Neuvoja, ohjeita?
Kommentit (4)
Mahalaukku tosiaan pienenee, eli kylläisyys tulee paljon nopeammin kuin ennen.
Kannattaisi mennä sinne vaa'alle koska peruskulutus on sidottu painoon ja se vähenee koko ajan kun laihdut. Lihasmassasi pienenee koko ajan niin kulutuksesi myös pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi mennä sinne vaa'alle koska peruskulutus on sidottu painoon ja se vähenee koko ajan kun laihdut. Lihasmassasi pienenee koko ajan niin kulutuksesi myös pienenee.
Jep, niin ajattelinkin.
ap
Hyvältä kuulostaa.
Luin juuri Rob Lowen dieetistä:
- aamupalaksi munakas ja hedelmiä, lounas grillattua kana-kasvissalaatti, välipala kreikkalaista jogurttia, pähkinöitä ja hedelmiä ja illallinen pihvi ja salaatti. Ei muita välipaloja. Kuulosti hyvältä, maitoa ehkä pitäisi lisätä tuohon?