Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella hampaat oijottu?

Vierailija
22.05.2014 |

Miten olette pärjänneet retentiolangan kanssa,onko hampaat pysyneet suorina? Minusta lanka tuntuu karkealta ja yksi hammas mennyt vinoon. Vähän kipeäkin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se lanka on ollut etuhampaiden takana jo varmaan 8 vuotta, eikä ole häirinnyt ollenkaan. Välillä siitä lohkeaa sitä sementtiä, mutta muuten se on kyllä ollut häiritsemättä. En ole jaksanut sitä alkaa poistattamaan, koska kunnallisessa poistavat vain jos se on irtoamaisillaan enkä halua maksaa siitä lystistä yksityisellä.

Vierailija
2/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä hammaslääkärin juttusille tuosta. Mulla lanka lähes huomaamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita oiottiin melkeen koko peruskouluni ajan. Huuli-ienhalkion takia tuo yläetuhammas vasemmalla oli tosi pahassa ristipurennassa eli alahampaiden takana ku muut oli alahampeiden edessä. oikomalla saatu hyvin nätti ja suora rivistö. 
Retentiokaaresta... noh, kävin tossa pari kuuta sitten ekaa kertaa yli viiteen vuoteen hammaslääkärillä (ei ollu reikiä jes :D) ja se totes että pitäs varaa oikomispaikkaani aika ja irrottaa toi lanka ja pistää uusiksi paikalleen. On kuulemma vähän irti jostain kohtaa ja voi tulla se alle reikiä. Toi lanka on ollu suussani hoitojen loppumisesta alkaen ja ne loppu joskus 15-16vuotiaana eli... jonku 6-7v jo ollu suussa. Mulla hammas lähtee hyvin todennäkösesti vaeltamaan ilman tota lankaa joten pitäs kai käydä uusiks laittamassa se...
Sit toi hammaslekuri sano kans et joku noista hampaista olis turhan "edessä", että kuulemma voisin oikotuttaa senkin vielä. Mutta en taida, ei häiritse tai näy omasta mielestäni millään tavalla, eli ei kiitos... 

Vierailija
4/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hammaslääkäri sanoi että eka lanka paras aina. Näkyykö reijät langan alta. Toivottavasti en joudu leukaleikkaukseen.

Vierailija
5/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on "oiottu" >:(

Vierailija
6/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:38"]se on "oiottu" >:(

[/quote] Eihän. Kirjoitusvirhe!

Vierailija
7/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitettiin raudat nelosella. Poistettiin seiskalla. Prosessissa poistettiin kaksi kulmahammasta ylhäältä. Edelleen on niin ahtaat hammasvälit että sinne ei mene edes hammaslanka... No aivan sama sille...

Lanka laitettiin taakse samassa yhteydessä kun eturaudat otettiin pois. En saanut mitään ohjeita langasta ja kuljin se suussani. Kun olin 19 vee, niin armeijan hammaslääkäri totesi että mikäs lanka se täällä? Ja nappasi sen pois. En jäänyt kaipaamaan :)

En ole huomannut, että hampaat olisivat vinoutuneet tai taii siirtyneet siltö riviltä johon ne seiskalla saatiin survottua. Olen varmaan onnekas kun tilanne ei "elänyt". Itse asiassa vasta tästä ketjusta huomaan, että niin ei aina ole ja että sillä langalla olisi saattanut olla käyttöä. :o

Vierailija
8/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oijottu reilu kymmenisen vuotta sitten. Lanka otettiin pois viitisen vuotta sitten, kun irtosi osittain.

Mullä kävi oikomisen kanssa niin, että ensin laitettiin liian "heikko" lanka, joka ei sitten pitänytkään hampaita paikoillaan. Eiku raudat takas ja n. puolen vuoden päästä taas pois.

Lisäksi tuota "sementtiä", millä lanka laitettiin kiinni, oli sen verta paljon, että aiheutti sen, että mun alahampaat meni vinoon, kun ne ei enää mahtuneet olemaan vaan otti tuohon sementtiin kiinni. No, mielummin vinot alahampaat kuin rako ylähampaiden välissä.

Vierailija
9/9 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatin langan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi