Kuinka pitkän matkan menisit pyöräillen töihin?
Kesällä?
Talvella?
Kommentit (27)
Ennen oli 15 kilsaa työmatka (ja kaikki muut matkat) suuntaansa, niin sen menin kesäkaudella. Nyt n. 2 kilsaa, jonka menee tietysti helposti kesät talvet.
Työmatka on nyt 10km ja kuljen pyörällä kesät ja talvet, 15-20km ehkä menisi kesällä mutta talvella tuo nykyinenkin tuntuu liian pitkältä.
Olen pyöräillyt läpi vuoden n. 7 km matkaa. Nyt on työmatkaa 15 km ja sen verran pitkä etten viitsi lähteä. Kyllähän sen ajaisi, mutta aikaa menisi paljon pelkästään pyöräilyyn + suihkussa käynti vielä päälle + kaikkien tavaroiden mukaan saaminen (esim. kannettava tietokone) niin se jo vähän rajoittaa. 10 kilometrissä menisi minulla päivittäispyöräilyn kipuraja varmaan, talvella tosin varmaan en enää tuota matkaa pyöräilisi. Iän myötä tullut mukavuudenhaluisemmaksi varmaan ja helpompi lähteä autolla.
Mun työmatka oli silloin muutamia kilometrejä yhteen suuntaan, puolessa tunnissa ehti kävellenkin jos oikein lujaa kipitti. Pääosin kuljin fillarilla kesät talvet, ja eniten vaivasi se, ettei koskaan ollut nätti vaan hikinen/punakka/hiukset lyntyssä ja syksyn sadekelit vielä päälle. Talvella vaikeinta oli polkea sellaista jäistä röpöä pitkin, lumihangessakaan en pystynyt taluttamaan mut aurattu tie ok.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:44"]
Eikö talvella kaadu kun on liukasta ja röpöä?
[/quote]En kaatunut kertaakaan, mutta se röpö oli inhottavinta kyllä kun oli valmiit urat mutta eihän se pyörä siinä meinannut pysyä. Jos oli ihan peilijäätä jossain, sen kohdan talutin. #15
pyöräilisin n. 10km per suunta kesät talvet (mitä teinkin kun asuin pienemmissä kaupungeissa), paitsi nyt asun helsingissä ja työpaikka kampissa joten ei kiitos pyöräilylle noissa saamarin keskustan ruuhkissa
Luulis jo työnantajankin puuttuvan jos joku tulee talvella tai sateella pyörällä töihin.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:48"]Luulis jo työnantajankin puuttuvan jos joku tulee talvella tai sateella pyörällä töihin.
[/quote]
Eikö sateella saa ajaa pyörällä?
Talvella bussi, kesällä pyörällä 10 kilsaa. Pitempää työmatkaa en polkisi, kun olisi myös liian aikaavievää.
3 km suht tasaista menee kokemusteni mukaan. Tuon polkee talvivaatteissakin hikoamatta ihan hirveästi.
Nyt työmatka on vain 5 km mutta koko matka mennessä jyrkkenevää ylämäkeä. Tuota ei mitenkään polje hikoamatta ja vaihtovaatteiden roudaaminen sekä suihkussakäynti ja hiusten kuivattelu ennen töitä on mulle se kynnyskysymys. Jos toi olis niinpäin, että töihin saisin vaan lasketella alamäkeä ja saapua raikkaana perille ja kotiin polkisin hikisenä, tulis ehkä kuljettuakin pyörällä.
Kyllä 3 km olisi se kipuraja niin kesällä kuin talvellakin. Tuonkin matkan varmaan yrittäisin saada sumplittua niin, että pääsisin miehen kyydillä autolla. 2 km menisi ilman autosta haaveilua.
Talvella en pyöräile ollenkaan.
Kesällä 10km per suunta on ok, voi olla pidempikin.
13 km suuntaansa ja kesällä, talvella en pyöräile on sula mahdottomuus meidän teillä täällä..