Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder ja lukutaidottomat ihmiset

Vierailija
23.12.2020 |

Liityin Tinderiin jokin aika sitten siinä toivossa että olisin onnekas ja löytäisin sieltä vakavan parisuhteen. Olen profiilitekstissäni ilmaissut mitä etsin. Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen ja ehkä tärkein kriteerini miehelle on se että hänkin olisi. Olen profiilitekstissäni ilmaissut myös tämän asian mielestäni niin selkeällä suomenkielellä kuin voi olla. Siinä lukee että lapsia ei ole, enkä halua niitä tulevaisuudessakaan sekä odotan toiselta samaa.

Otin hetken mielijohteesta Tinder goldin käyttöön ja näen kaikki tykkääjät. Olen todella pettynyt ja suoraan sanoen v***ttaa, koska saan koko ajan tykkäyksiä yh-isiltä ja niiltä miehiltä joilla lukee profiilissa tyyliin "haaveissa punainen tupa, perunamaa ja perhe 🏠👨‍👩‍👧‍👦".

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Mun mielestä kun asia on hyvin yksinkertainen. En halua äidiksi enkä äitipuoleksi, piste. Jos haluaa lisääntyä, niin minun kanssani ei yksinkertaisesti ole yhteistä tulevaisuutta. Ei tämä ole mikään neuvottelu- tai kompromissiasia.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen treffisivu on täynnä lukutaidottomia, tai vaan välinpitämättömiä. Itse hain pari vuotta sitten vakavampaa parisuhdetta. Alkoi mieletön tykitys varatuilta miehiltä. Kun sanoin että en etsi mitään hetken panoseuraa vaan jotain vähän vakavampaa, niin siihen moni mies sitten tuumasi että "No, pidetään hauskaa siihen saakka kun löydät sen vakavamman". En pitkään profiilia pitänyt. Antaa olla.

Vierailija
2/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat seksiseuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tympi kanssa aikoinaan se, että kun oli profiilitekstit ja kaikki viimeisen päälle kattavasti laitettu, niin eipä niitä tuntunut, kuin yksi kymmenestä korkeintaan lukevan. Sitten kyseltiin vaan kaikki ne kysymykset, jotka kuvauksessani oli tarkasti kerrottu. Siinä vaiheessa viimeinenkin usko siihen, että ihmiset ovat muka jollakin tavalla älykkäitä, katosi kokonaan. 

Huvittaa sinällään, että aika yksinkertaisia ihmisiä tämä yhteiskunta vaatii toimiakseen.

Vierailija
4/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä siellä lukee. Hyvin harva mies lukee tekstejä. Miehet ovat visuaalisia eli katsovat kuvan. Jaksoin useamman vuoden pitää kuvaa ja tekstiä sisältävää profiilia ja toivoa positiivista yllätystä. Mitä useammat treffit kävin, sen selkeämmäksi tuli, etten tule sitä kautta käytöstavat omaavaa, täysijärkistä ja tunne-elämältään normaalia miestä löytämään. Viimeisin kaiveli korvia, tutki löydöksiään ja pyöritteli niitä sormissaan videotreffeillä. Esitteli myös vatsakumpunsa oma-aloitteisesti. Viimeinen niitti oli alkoholiongelma, josta suunnitteli vieroittuvansa. Jäi tämä korkeakoulutettu isänmaan toivo viimeiseksi, jonka vuoksi näen enää vaivaa eli laitan hiukseni ja naamani. Tästä lähtien keskityn omaan elämääni. 

Vierailija
5/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt kirjoitti:

Ihan sama mitä siellä lukee. Hyvin harva mies lukee tekstejä. Miehet ovat visuaalisia eli katsovat kuvan. Jaksoin useamman vuoden pitää kuvaa ja tekstiä sisältävää profiilia ja toivoa positiivista yllätystä. Mitä useammat treffit kävin, sen selkeämmäksi tuli, etten tule sitä kautta käytöstavat omaavaa, täysijärkistä ja tunne-elämältään normaalia miestä löytämään. Viimeisin kaiveli korvia, tutki löydöksiään ja pyöritteli niitä sormissaan videotreffeillä. Esitteli myös vatsakumpunsa oma-aloitteisesti. Viimeinen niitti oli alkoholiongelma, josta suunnitteli vieroittuvansa. Jäi tämä korkeakoulutettu isänmaan toivo viimeiseksi, jonka vuoksi näen enää vaivaa eli laitan hiukseni ja naamani. Tästä lähtien keskityn omaan elämääni. 

Ihmetyttää vaan että miksi ne itse sitten vaivautuu kirjoittamaan profiilitekstiin, jos ei siitä välitä. Täysjärkisiin alkaa itselläkin mennä usko. Tätä vaikutelmaa korostaa yhdyssanavirheet ja puuttuvat välimerkit, mitä usein näkee.

Vierailija
6/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet vielä edelleen ihmettelee, kun naiset ei anna tykkäyksiä?

Vierailija
7/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle miehistä Tinderi, muut nettideittisovellukset ja baarit on ketun etsimistä varten. Ja koska he ajattelevat niin, niin naistenkin täytyy heidän mielestään ajatella niin. Tällä taktiikalla ne toimii. Parisin vai en? Kerran voi puutteessa oanna mitä vaan.

Vierailija
8/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt kirjoitti:

Korkeakoulutus mainittu.

Ettei nyt olisi niin että taas on menty miehen ulkoinen status edellä, eikä ole otettu huomioon niitä tavallisia miehiä jotka haluaisivat vain rakkautta ja oman kullan. Vaikkeivät olekaan yhteiskunnan huipulla.

Vierailija
9/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt kirjoitti:

Korkeakoulutus mainittu.

Ettei nyt olisi niin että taas on menty miehen ulkoinen status edellä, eikä ole otettu huomioon niitä tavallisia miehiä jotka haluaisivat vain rakkautta ja oman kullan. Vaikkeivät olekaan yhteiskunnan huipulla.

Kas kun sen tavallisen miehen pitäisi antaa sille naisellekin jotain, eikä olla pelkällä saamapuolella.

Ja tässä ei nyt puhuta rahasta eikä muusta materiasta.

Vierailija
10/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle miehistä Tinderi, muut nettideittisovellukset ja baarit on ketun etsimistä varten. Ja koska he ajattelevat niin, niin naistenkin täytyy heidän mielestään ajatella niin. Tällä taktiikalla ne toimii. Parisin vai en? Kerran voi puutteessa oanna mitä vaan.

Tämä kuvaus ei vastaa sitä, mitä naisena olen kokenut Tinderissä. Olen siis itse etsinyt sieltä sekä sek..iä että parisuhdetta. Kumpaakin olen löytänyt, eikä ollut mitenkään vaikeaa. Olen siis tälläkin hetkellä yhdessä miehen kanssa, jonka olen tavannut Tinderistä.

Vierailija
11/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffipalveluista en tiedä mitään, mutta olen 80-luvulta lähtien huomannut, että naisen suusta "en halua lapsia, en omia enkä muiden" on monille ihmisille pelkkää sanahelinää. Tästäkin huolimatta eräs minun mielipiteeni ennestäänkin ihan hyvin tunteva mies käytti iskurepliikkinään kysymystä: "Haluisitko sä tehdä mulle pojan?"

Saat tottua siihen, että lapsetonta elämää koskevat mielipiteesi ovat kuin näkymättömällä musteella kirjoitetut. Kun olet viisissäkymmenissä kuten minä, ei enää selitellä, että kyllä se sinunkin mielesi vielä muuttuu vink vink, vaan että kyllä nyt sinulle pitää löytää mies, jolla on lapsenlapsia, niin pääset sinäkin mummoa leikkimään - kun sitä kerran kuitenkin niin kaipaat.

Vierailija
12/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla tavallista hankalampi ihminen.

Vierailija
13/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla tavallista hankalampi ihminen.

Taas näitä koottuja oletuksia. 😄

Jos omista arvoista kiinni pitäminen tekee hankalaksi niin olen sitten sitä oikein mielelläni!

Vierailija
14/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen tupa, perunamaa ja perhe on vain houkutuksina jotta saisivat tykkäyksiä. Ei niitä Tinder-ukkoja kiinnosta ne asiat yhtään, loppuun kulutettu fraasi, skippaisin.

Vierailija
15/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet lue profiilitekstejä, vaan laittavat sydäntä vain kuvien perusteella ja tekevät sitten valikoinnin vasta matchin jälkeen.

Vierailija
16/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan tinderistä hae muuta kuin seksiseuraa , yleinen ilmiö miehelle sanoo en halua lapsia kuukauden päästä mies haluaa kihloihin , naimisiin ja perheen "kun sun kanssa synkkaa" sanon miehelle hanki kuulolaite ja painu hevon sinne , ja siis tapahtuu aina  voisko joku mies selittää mistä on kyse

Vierailija
17/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kai kukaan tinderistä hae muuta kuin seksiseuraa , yleinen ilmiö miehelle sanoo en halua lapsia kuukauden päästä mies haluaa kihloihin , naimisiin ja perheen "kun sun kanssa synkkaa" sanon miehelle hanki kuulolaite ja painu hevon sinne , ja siis tapahtuu aina  voisko joku mies selittää mistä on kyse

Kyllä aika moni hakee ihan parisuhdetta sieltä. Mutta taisin olla naiivi kun kuvittelin karsivani kaikista epäsopivimmat pois tuolla profiilitekstilläni. Liikaa pyydetty selvästi.

Vierailija
18/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle lienee yllätys, että Suomessa on nykyään aika paljon luku- ja kirjoitustaidottomia aikuisia. Sekä naisia että miehiä. Monet muuttaneet tänne viime vuosina.

Vierailija
19/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat nyt aivan liikaa. Ei niitä tekstejä kukaan lue ajatuksella swaippaillessa. Vähän kun laittaisi baarissa kaulaan kyltin että x, y, z älkää vaivautuko, å voi lähestyä. Luethan sinä ne tekstit ja sutaise vasempaan kun sinulla on deal breakereita, se riittää matchin välttämiseksi.

Vierailija
20/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet ja naiset eivät lue profiilitekstejä vaan varsinkin miehet tykkää kuvasta, jos nainen on etäisestikin ban_tava 😄 Toki miehetkin saa huomiota pelkällä ulkonäöllä.

Minä ottaisin asian painokkaasti esille, kun mies aloittaa keskustelun (en itse aloita keskusteluja, koska miehet eivät pidä siitä).

"Huomasitko, että minun profiilissa lukee että olen vela? En etsi myöskään seksisuhdetta. Jos haluat lapsia, jatka vielä etsimistä 👍"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme