Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen rinta aristaa

Vierailija
23.12.2020 |

Pitäisikö tästä nyt huolestua, kun toinen rinta on sivusta vähän aristava ja ihan kuin siinä tuntuisi tiiviimpi kohta. Ei mitään pattia, mutta jotenkin tiiviimpi on tuo rinnan sivu. Rintsikoiden kaarituki on painanut tuon kohdan lähelle ja se voi olla yksi kivun syy. Rintaliivit kun ottaa pois niin toinen rinta aristaa, mutta toinen ei. Aristus menee kyllä ohi ja ei vaivaa kuin jonkin aikaa liivien pois ottamisen jälkeen. Tämä aristus saattaa jotenkin liittyä siihen missä vaiheessa e-pillerit ovat, koska tuota aristusta ei ole koko ajan. Olen syönyt vuosia Qlairaa ja ovat sopineet ihan ok, mutta nyt on pariin otteeseen ollut kamalan pitkä vuoto niiden kanssa eli ehkä ne ei enää sovi minulle. Kävin 4,5 viikkoa sitten mammografiassa ja ultrassa ja silloin ei näkynyt mitään epäilyttävää. Nyt tuli nämä vaivat sitten :( Minulla on mastopaattinen rintakudos, joten en tiedä voisiko tämä johtua sitten siitä. Silti pelottaa, että jos onkin jotain vakavampaa, vaikka ihan vasta noissa tutkimuksissakin olin. Ikää on 46-v ja suvussa ei ole rintasyöpää mitenkään erityisesti. Mitä tässä nyt tekisi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kannattaisi mennä todella nopeasti lääkäriin. Tuo voi olla mitä vain, itse olisin todella huolissani! Vaikka olet ollut tutkimuksissa vähän aikaa sitten niin se EI TAKAA YHTÄÄN MITÄÄN! Kaikki radiologit ei sitä paitsi ole hyviä mitä tulee rintojen kuvantamiseen. Oliko sinut kuvannut radiologi erikoistunut mammografiaan yms? 

Vierailija
22/24 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurailisin tilannetta nyt ensin muutaman viikon ajan. Olet käynyt niin vasta tutkimuksissa ja jos tulos oli puhdas niin olisin ihan rauhallisin mielin. Älä nyt ainakaan jouluasi pilaa tällä. Veikkaukseni on, että tuo tiiviimpi kohta on sitä mastopaattista rintaa samoin kuin kipu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt oikein ymmärrä. Tutkimuksista on tosi vähän aikaa, joten eikö tuota nyt voisi seurailla. Siis kun mietin vain noita kommentteja missä käsketään menemään heti lääkäriin... 

Vierailija
24/24 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa sitä nyt vaikka kuukauden ajan. Vaikka se olisi pahanlaatuinen, ei uudesta mammografiasta ja ultrasta olisi tässä kohtaa mitään hyötyä. Jos syöpäkasvain on varhaisessa vaiheessa, se ei kerta kaikkiaan vielä näy tutkimuksissa. Ei se johdu mitenkään radiologin taidoista. Toki voit harkita rinnan magneettikuvausta - sillä saisi tarkan kuvan tilanteesta - mutta sen joudut maksamaan omasta pussistasi. Joka tapauksessa kehotan, että seuraat tilannetta ja hakeudut uudestaan tutkimuksiin alkuvuodesta mikäli vaiva jatkuu.

t. rintasyövän nuorena sairastanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi