Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhemmat sitovat aikuisen lapsen itseensä?

Vierailija
23.12.2020 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/ee16793a-766e-488f-b595-a8a5270739cc

Tuossa artikkelissa soitellaan usein aikuiselle lapselle. Eihän se soittaminen ole sitomista - minun mieheni soittaa äidilleen joka päivä 2 minuutin tarkistussoiton eikä äiti todellakaan ole sitova tyyppi.
Tuossa artikkelissa isä hakee kuuntelijaa. Mitä se tarkoittaa? Minulla on hyviä keskusteluita 80 v äitini kanssa, ja kyllähän minä kuuntelen häntä.

MITEN vanhempi sitoo aikuisem lapsensa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos anoppisi soittaisi joka aamu miehellesi tarkistussoiton oletteko jo heränneet? Arjet pyhät siinä puoli seitsemän aikaan? Tai jos äitisi antaisi sinulle ohjeita ja vinkkejä kaikkeen mahdolliseen vuodesta toiseen? Kuten nyt sanoisi, että tapasi paistaa kinkku on väärä ja teillä syödään joulupuuro väärään aikaan vääränlaisen sopan kanssa. Se on hankalaa silloin, kun vanhempi ei missään vaiheessa tajua, että aikuinen-lapsi-suhde pitää jossain vaiheessa muuttua aikuinen-aikuinen -suhteeksi.

Ei kai nuo ole sitomisia...?

Anopille ja äidille voisi sanoa pää kiinni. Ja se olisi siinä. Ymmärrän sitomisen hienovaraisemmaksi, sellaiseksi, johon ei oikein voi asettaa rajoja.

Se ei oikeasti ole niin yksinkertaista, että sanoisi vaan ”pää kiinni” ja asia olisi sitten sillä selvä. Jos on lapsesta asti opetettu siihen, että vanhempia totellaan aina kaikessa ja toimitaan heidän mielensä mukaisesti, niin aikuisena on aivan valtavan iso kynnys (suorastaan vuoren kokoinen!) katkaista tuota kuviota.

Mikäli et halua olla alistuva ja pompoteltava lammas heille heidän loppuelämän ajan, se selkäranka on kasvatettava jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi