Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko parturi-kampaajan olla meikattu?

Vierailija
21.05.2014 |

Olen aloittamassa parturi-kampaajan koulutuksen, enkä juuri meikkaa itseäni arkena. Kun meikkaan (pari kertaa kuussa), laitan BB-voiteen, peitän tummat silmänaluset ja laitan ripsaria, eli teen hyvin kevyen meikin.

Katsotaanko minua kieroon, jos saavun töihin/kouluun ilman meikkiä?
Tai jos meikkaan vaan kevyesti?

Käytän siistejä vaatteita, ja laitan tukan yleensä jonkinlaiselle kampaukselle. Yritän muulla tavalla olla huoliteltu, mutta en juuri välitä itseni meikkaamisesta.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 18:20"]

Lisää uskottavuutta, kun kampaaja meikkaa. Typerää, mutta niin se vaan on. (itse en meikkaa ja en ole kampaaja)

[/quote]

Ei todellakaan lisää uskottavuutta. Hyvällä kampaajalla on fokus asiakkaassa työaikana ja hän haluaa antaa olla asiakkaan se kampaamon kaunein nainen (ainakin hetken). Kevyt meikki, kaunis kampaus ja huoliteltu olemus kertovat ammattitaidosta. Sama koskee myös kosmetologeja.

Vapaa-ajalla voi sitten panostaa näyttäviin meikkeihin ja kampauksiin niin paljon kuin huvittaa.

Vierailija
2/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että minulla on kohtuullisen hyvä iho, mutta silmänaluset ovat todella tummat. Jos sillä on jotain merkitystä. :D

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää uskottavuutta, kun kampaaja meikkaa. Typerää, mutta niin se vaan on. (itse en meikkaa ja en ole kampaaja)

Vierailija
4/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi olla meikattu? eihän sitä vaadita muuallakaan. en minä kääntysi parturin ovelta pois vaikka parturi olisi ilman meikkejä.

Vierailija
5/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kampaaja, en juuri meikkaa ja hiuksetkin on hyvin luomut; pitkät, suorat ja oman väriset luonnollisen ruskeat. Mielestäni en tarvitse meikkiä (olen luonnonkaunis) ja hiuksiani korkeintaan sävytän suoravärillä(vaahto) pari kertaa vuodessa, en koskaan kestovärjää tai muutakaan. Eipä ole ulkonäkö ainakaan minun uskottavuuttani syönyt, asiakkaita tulisi ovista ja ikkunoista, kumpa vain ehtisin kaikki halukkaat tehdä kun vakkariasiakkaat täyttää kirjan viikoiksi eteenpäin. :)

Vierailija
6/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kampaaja, ja en meikkaa, enkä jaksa laittaa hiuksiakaan. Koen kyllä itse niin, että PITÄISI meikata ja laittaa ainakin hiukset. Mutta sekin on kampaamosta kiinni...jossain paikoissa halutaan että kaikki työntekijät ovat näyttäviä ja jossain riittää vain meikkivoide ja ripsari, ja jossain saa olla täysin luomu :)

Olen siitä hassu, että en itse menisi kampaajalle joka ei ole laittautunut mutta itse olen todella laiska meikkaamaan tai laittamaan hiuksia :D

Mutta kouluun eivät voi vaatia meikkaamista, korkeintaan kun on asiakaspalvelua.

Vierailija
7/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä katson aina vähän kampaajan olemusta, ei ole uskottava kampaaja jos tukka on ruma eikä muutenkaan ole huolehtinut ulkonäöstään. Ehkä sitten kun on kerran käynyt ja todennut että kampaaja osaa hommansa, niin ei ole enää väliä.

mutta kyllä se kevyempikin meikki riittää.

Vierailija
8/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille sillä on väliä ja toisille ei. Itse olen valinnut kampaajani alunperin sillä perusteella, että hän on samantyylinen ulkonäöltään kuin minä itse. Itse meikkaan, enkä valitsisi varmastikaan meikkaamatonta kampaajaa, koska luottaisin enemmän saavani halutun lopputuloksen ihmiseltä, joka myös kiinnittää ulkonäköönsä paljon huomiota. Mitä samanlaisempi kampaaja on tyyliltään kuin se mitä minä haluan ulkoisesti olla, sen todennäköisemmin makumme ja ideamme myös hiuksista kohtaavat.

Vierailija
9/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, mutta muuten siisti ja huoliteltu ulkonäkö on plussaa. Hyvin leikatut, siistit, tyylikkäät, värjätyt, stailatut hiukset itsellä käy jopa "käyntikortista". Kampaaja myy ja viestittää olemuksellaan omaa ammattitaitoaan, varsinkin uusille asiakkaille.

Vierailija
10/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana löytänyt kaksi minulle täysin sopivaa kampaajaa.

Nyt kun mietin heidän ulkonäköä... Saattoi heillä meikkiäkin olla, mutta mieleeni jäi ammattitaito ja saumaton kommunikaatio välillämme.

Nyt tuli kyllä ikävä tuota toista kampaajaa, joka jo lopetti. :(

Vierailija
11/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka olette viitsineet vastata! :)

Näyttää siltä, että yritän ottaa tavaksi tehdä jonkinlaisen meikin.

-ap

Vierailija
12/12 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä onko kampaajallani meikkiä. Tyylikkäät hiukset ja vaatteet on. Minulle hyvä ja näyttävä leikkaus on tärkeä. Lattean näköiseltä kampaajalta saa samanlaiset hiukset. Kampaajani osaa laittaa omat ideani näyttämään yhtä hienostuneille kuin hän on. Ja se on minulle tärkeää vaikka tyylini on erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme