Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alppikylä Helsinki

Vierailija
21.05.2014 |

Millaista aluetta asua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimi viittaa kai siihen, että alue on rakennettu samaan tyyliin, kun alppimajat Alpeilla. Värikkäitä eri kokoisia taloja, jotka muistuttavat vähän alppimajoja.

Vierailija
2/14 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni niille suunnille sijoittuu tutkimuksen mukaan Helsingin suurin keskittymä mielenterveysongelmaisia vai olikohan sittenkin Alppiharju.

Oli miten oli en muuttaisi missään tapauksessa, olen helsinkiläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan myös muuttamassa sinne ja mitä ollaan katsottu, niin tosi kivalta näyttää ja julkisen liikenteen yhteydet on nyt jo hyvät, vähän lisää asukkaita, niin luultavasti paranee entisestään.

Muutaman sadan metrin päässä on pari isoa kauppaa ja parin kilsan päässä on jo sitten Malmikin.

Me ollaan myös ihan innoissaan muuttamassa :)

Vierailija
4/14 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:32"]

Muistaakseni niille suunnille sijoittuu tutkimuksen mukaan Helsingin suurin keskittymä mielenterveysongelmaisia vai olikohan sittenkin Alppiharju.

[/quote]

Keinotekoinen Alppiharju-alue lienee se mielenterveysongelmaisten keskittymä. =D T. Entinen sekä alppilalainen että harjulainen 

Vierailija
5/14 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:32"]

[/quote]

Ööö... Siellä on tähän asti ollut pari omakotitaloa, joten provoilevan mielenterveyskommenttisi voit haudata.

Ja hei, maailmassa kivaa on se, kun voi muuttaa minne haluaa! Me, stadilainen ja helsinkiläinen, muutetaan oikein mielellämme tuonne!

Vierailija
6/14 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Onko kenelläkään TUOREITA omakohtaisia kokemuksia. Jakomäen peruskoulun ala-asteesta ja ilmapiiristä. Itse Jakis on näkyy siistiytynyt hurjasti, mutta Alppikylän asukkaiden lähikoulu on Jakiksen peruskoulu ja haluasin oikeita 2014 mielipiteitä ko koulusta, ei siis mitään kymmenen vuoden takaisia muistelmia tai muualla asuvien ennakkoluuloja.

Vierailija
7/14 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan asuttu nyt pari kk alppikylässä, ei oo mitään pahaa sanottavaa! Värikästä ja mukavaa aluetta, jakomäen ostarille n.200metriä ja hyvät palvelut, eikä oo sen enempää mitään pultsareita tms kun muuallakaan. Bussit kulkee ja kehä 3 ja 1 lähellä, jos sitten isompia kauppoja kaipaa niin autolla ja bussilla voi mennä vaikka malmille. Sijainti tuntuu arveluttavan monia, mutta tuolta löytyy kyllä kaikki pakolliset palvelut, eikä se oo niin syrjässä kun ihmiset ajattelee,ellei sit oo tottunu asumaan jossain junaradan vieressä tai keskustassa, voin kyllä suositella ERITTÄIN LÄMPIMÄSTI ! :)

Vierailija
8/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältä värikkäästä Alppikylästä! Me ostettiin kesällä täältä asunto ja ollaan nyt pari kuukautta asuttu täällä. Alue vaikuttaa hyvin rauhalluselta. Rakennusmelua tietysti vielä on jonkin verran, koska alue ei vielä ole valmis. Toisaalta on ollut ihan mielenkiintoista seurata, kun uusia taloja nousee lähistölle. Palvelut löytyvät muutaman sadan metrin päästä Lahdenväylän toiselta puolelta ja jos isompia ostoksia tekee, niin Malmi, Viikki ja Tikkurila ovat lähellä. Keskustaan täältä pääsee bussilla ilman vaihtoa noin puolessa tunnissa. Itse liikun paljon omalla autolla ja olen ollut tyytyväinen siihen, että kotoota lähtiessä pääsee helposti liittymään kehä 1:lle ja kehä 3:lle, sekä Lahdenväylälle ja Porvoonväylälle. Jotkut tuntuvat epäilevän aluetta sen takia, että Jakomäki on tuossa Lahdemväylän toisella puolella. Ne kerrat mitä siellä olen käynyt, niin ihan tavallisen näköistä sakkia siellä tuntuu liikkuvan. 2014 valmitui Lahdenväylän varteen uusi K-supermarket, joten Jakomäen puolelle ei välttämättä tarvitse edes mennä kuin parikymmentä metriä, jos siellä käyminen jotain häiritsee :D Alppikylästä pääsee kätevästi liittymään myös malmin lentokentän kiertävälle ulkoiureitille. Se on tullut kierrettyä nyt jo sekä lenkkareilla että suksilla. 2015-2016 tänne valmistuu päiväkoti, mikä tietysti helpottaa lapsiperheitä. Me olemme olleet siis Alppikylään oikein tyytyväisiä. Asuimme ennen lähempänä kantakaupunkia ja kaipasimme vähän rauhallisemmalle alueelle ja päädyimme tänne.

Vierailija
9/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme muuttamassa asumisoikeusasuntoon sinne syksyllä. Alue ei sijainniltaan ole ehkä paras mahdollinen, mutta itse Alppikylästä on tullut söpö ja idyllisen oloinen alue. :) Me ainakin sinne ihan iloisina muutamme, tässä elämäntilanteessamme oikein mainio alue muuttaa. Ja ainahan sieltä pääsee pois, jos ei jostain syystä viihtyisikään.

Vierailija
10/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme muuttamassa asumisoikeusasuntoon sinne syksyllä. Alue ei sijainniltaan ole ehkä paras mahdollinen, mutta itse Alppikylästä on tullut söpö ja idyllisen oloinen alue. :) Me ainakin sinne ihan iloisina muutamme, tässä elämäntilanteessamme oikein mainio alue muuttaa. Ja ainahan sieltä pääsee pois, jos ei jostain syystä viihtyisikään.

Vierailija
11/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaisen piti googlata! Luulin, että ap tarkoitti Alppilaa :) Näin se kotikaupunki kasvaa ja moninaistuu. 

Toivottavasti sieltä on hyvät julkiset yhteydet. Mikä tahansa asuinalue on sellainen, millainen sen asukkaat siitä tekevät. Olen itse muuttanut n. 10 v. sitten uudelle asuinalueelle, joka muuttaessani oli yhtä suurta raksaa. Nyt mitä viihtyisin ja kivoin, sopivassa määrässä yhteisöllinen, hyvät yhteydet ja palvelut. 

Mihin se Alppikylä-nimi perustuu, tietääkö kukaan?

Vierailija
12/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

me harkittiin ekaksi sieltä asunnon ostoa, mutta kun katsoin kartalta sen sijoittumisen ja muutaman lehtiartikkelin luin, niin tajusin miksi siellä suht hyvän hintaisia kämppiä :D ei kiitos meille......

Vierailija
13/14 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse liikun paljon omalla autolla ja olen ollut tyytyväinen siihen, että kotoota lähtiessä pääsee helposti liittymään kehä 1:lle ja kehä 3:lle, sekä Lahdenväylälle ja Porvoonväylälle.

Paitsi, että se ruuhka siinä liittymässä on aivan käsittämätön sumppu. Vain vihreästi ajatteleva liikennesuunnitelija muuttaa kaksikaistaisen tien yksikaistaiseksi ja sitten laittaa poistumistielle vielä Kehä I:lle vievän liityntäliikenteen. Tosin tämä ei ole alueen ongelma, vaan kuvastaa muutenkin sitä, että puoluekirjalla pääsee aivoja vaativiin tehtäviin.

Video millaista aamun työmatkaliikenne on todella rauhallisena aamuna:

Vierailija
14/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse liikun paljon omalla autolla ja olen ollut tyytyväinen siihen, että kotoota lähtiessä pääsee helposti liittymään kehä 1:lle ja kehä 3:lle, sekä Lahdenväylälle ja Porvoonväylälle.

Paitsi, että se ruuhka siinä liittymässä on aivan käsittämätön sumppu. Vain vihreästi ajatteleva liikennesuunnitelija muuttaa kaksikaistaisen tien yksikaistaiseksi ja sitten laittaa poistumistielle vielä Kehä I:lle vievän liityntäliikenteen. Tosin tämä ei ole alueen ongelma, vaan kuvastaa muutenkin sitä, että puoluekirjalla pääsee aivoja vaativiin tehtäviin.

Video millaista aamun työmatkaliikenne on todella rauhallisena aamuna:

Mitä liikennesääntöä tuo muka rikkoo, jos oikaisee viisi minuuttia ja menee vasenta kaistaa? En todellakaan jäisi roikkumaan jonoon.