Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko aikaa meni gradun kirjoittamiseen?

Vierailija
20.05.2014 |

Kauanko sinulla meni aikaa itse gradun kirjoitusprosessiin (poislukien suunnittelun)? Mielenkiinnosta kyselen, sillä itsellä kyseinen prosessi juuri käynnissä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk

Vierailija
2/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi. Toki samaan aikaan tein vielä rippeitä muista opinnoista ja kävin töissä, mutta pääduuni oli gradu. Tuloksena oli eximia eli en mennyt siitä, mistä aita oli matalin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3×12 h

Vierailija
4/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:46"]3×12 h

[/quote]

Menin siitä mistä aita oli matalin. Koskaan ei kjkaan ole edes aihetta kysynyt.

Vierailija
5/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk tehokasta aikaa (tein vain gradua) ja hyvin tehotonta (kävin töissä, eli vain seminaaria varten pakolliset jutut tein ja nekin sinne päin) aikaa 6 kk. 

Magnan sain, jos olisi ollut tehoaikaa vielä kuukausi, olisin varmaankin saanut eximian. Minulla vaihtui myös ohjaaja pari kertaa, ja jokainen oli omaa mieltään, mikä aiheutti jkv takapakkeja.

Vierailija
6/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa meni työn ohessa 4 kk. Sain magnan, jos asialla on merkitystä.

Vierailija
7/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kaikkiaan se vei puoli vuotta. Aloitin syyskuussa, välissä kävin pari kertaa ohjaajan kanssa juttelemassa, pääosin tein itsenäisesti. Esitarkastukseen tammi-helmikuun vaihteessa, siitä kommentit sain kk:n päästä ja lopullinen versio valmis maalis-huhtikuussa. Arvosana cum laude. Olisin halunnut magnan, mutta sen saadakseni olisi pitänyt tehdä isompia muutoksia, enkä jaksanut enää lykätä valmistumista. Toukokuussa sitten sain paperit. Kukaan ei ole koskaan kysynyt a) aihetta eikä b) arvosanaa. Voimia urakkaan, ap!

Vierailija
8/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia pääaineena: erikoistyö labrassa 2kk ja siihen liittyvä gradu 2kk.

Vierailija
9/22 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni noin 6kk, mulla oli yksi pieni lapsi silloin, joten gradu ei ollut se pääasia. 

Vierailija
10/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kk tehokasta aikaa (tai tehokasta ja tehokasta, mutta ei ollut töitä) ja 2 kk iltaisin työn ohessa. Mutta ennen tätä olin siis hankkinut aineiston ja käynyt sen läpi sekä tutustunut taustakirjallisuuteen. Eli tuo yhteensä 3 kk tarkoittaa tosiaan pelkkää kirjoittamista ja aineiston analyysia.

Vierailija
11/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuudessaan n. 7kk. Samalla 15 op muita opintoja ja 3-4 täyttä työpäivää viikossa. Arvosana 3/5. Ihan ok, ei tutkijahaaveita :) Pääasia että tuli tehtyä...

Vierailija
12/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle vuosi mutta olin kokopäivätöissä.

Vierailija
13/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikiksen gradu, 3 kk (vain arkisin ja päivällä), magnan sain. 

Vierailija
14/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta siihen meni, mutta jos pitäisi arvioida paljon varsinaisesti meni, niin ehkä 1,5 kk meni haastattelututkimuksen tekoon, materiaalin keräämiseen ja muuhun tutkimukseen ja 1,5 kk kirjoitusprosessiin. Tein diplomityötä puolet työviikosta ja toisen puolikkaan olin muissa hommissa siinä firmassa, jolle diplomityötä tein.

Vierailija
15/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lojui mulla ja ohjaajallakin pitkiä aikoja, mutta jos laskee vain sen kirjoittamiseen kuluneen ajan, niin n. kuukaudessa se oli kasassa. Olisin saanut paljon nopeammin kasaan, jos olisin saanut kirjoittaa sen suomeksi. Kieliaineessa sellainen nyt kuitenkaan ei ole mahdollista ja välillä mua oksetti koko tekele niin, etten jaksanut avata koko tiedostoa. Lukuvuoden siis tuhrasin siihen kokonaisuudessaan, jos lasketaan aiheen valinnasta lähtien. Toki töitä ja muita kursseja oli siinä ohella.

Vierailija
16/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta tuijottelin papereita ja tuskailin töiden jälkeen, miten ei taaskaan saa hommaa etenemään. Lopulta puskin gradun painokuntoon kolmen viikon kesäloman aikana.

Vierailija
17/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa. Ei tullut mikään mestariteos mutta keskiarvosanan sain. Ei siihen ole syytä tuhlata enempää aikaa.

Vierailija
18/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kului yksi kesä töiden ohessa, sen jälkeen vain korjaukset kommenttien jälkeen.

Vierailija
19/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi meni itse tutkimustyöhön (labratöitä) ja n. 6 vk kirjoittamiseen, eximian sain.

Vierailija
20/22 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette kuukaudessa keränneet aineiston? Riippuu varmaan alasta, mutta meillä pitää tehdä tutkimus. Tutkimuslupien hankkimiseen menee helposti kuukausia. Jos tekee haastattelututkimusta, on käytännössä aivan mahdotonta saada parissa kuukaudessa gradua tehtyä.