Jääkö elämä elämättä?
Pidän tosi yksinkertaisesta elämästä. Minulla on aika pienet piirit, perhe ja joitakin ystäviä. En oikeastaan kaipaa enempää ihmisiä sillä väsyn helposti ihmisten seurassa, ja yksin tai ”omalla porukalla” on muutenkin helpompi olla.
Nautin pienistä asioista: kävelylenkistä perheen kanssa, leipomisesta, lähimetsässä kävelystä, lauantaisaunasta ja sen jälkeisestä herkkuhetkestä perheen kanssa. Puuhastelen kaikenlaista, varsinaisia vakituisia harrastuksia ei ole, mutta koko ajan jotain pientä touhua tai projektia vireillä. Kaiken kaikkiaan elämäni on aika pientä. En matkustele ulkomailla, tunne valtavasti ihmisiä tai harrasta extremelajeja.
Haaveilen maalle muutosta, siellä kuopsuttaisin kasvimaata ja hoitaisin eläimiä. Katselisin lintuja keittiön ikkunasta ja vetäisin villasukat jalkaan. Elämä olisi vielä vähän hitaampaa kuin nyt kaupungissa.
Vaikka nautin elämästäni, silti välillä iskee pelko siitä, tulenko joskus katumaan sitä etten ole tehnyt enemmän ja suurempia asioita? Jääkö elämää elämättä jos en loman tullen hyppää koneeseen ja lennähdä seikkailemaan ja tutkimaan maailmaa vaan jään kotiin hoitamaan puutarhaa ja leipomaan?
Pitäisikö alkaa tehdä enemmän, vaikkei oikeastaan suuremmin haluta? Ihan vaan siksi ettei vain joskus kun on jo liian myöhäistä, tajua, että olisi pitänyt kokea enemmän.
Olen melko nuorena perustanut perheen, voi olla että sekin vaikuttaa epävarmuuteeni tässä asiassa. En ole siis kauheasti ehtinyt elää sitä ”villiä nuoruutta” josta niin paljon puhutaan. Mietin, että jäikö nyt jotain välttämätöntä kokematta. Ehkä uskaltaisin rohkeammin sammaloitua pihakeinussa ja mummoutua pikku maalaismökkiini, jos takana olisivat huimat maailmanympärysmatkat ja muut suuret kokemukset, ja olisin vielä ne koettuanikin ollut sitä mieltä, että ei ole minun juttuni ja pidän mielummin oman pienen elämäni.
Vanhat ja viisaat, kertokaahan te minulle. Voinko elää rauhassa ja tyytyväisenä näin vai kannattaako elämässä vain ottaa kaikesta kaikki irti vaikkei oikeastaan kauheasti kiinnosta? Millaista elämää sinä elät/olet elänyt, oletko tyytyväinen? Onko ikinä kaduttanut asiat, joita et ole tehnyt?
Tyttönen täällä kyselee. Kiitos kun vastaat asiallisesti:) Hyvää Joulua kaikille!
Kommentit (22)
hmmmm kirjoitti:
Voit vaikka käydä viikon pari ulkomailla miksi pitäisi maailman ympäri sama asiahan se on, toisessa vaa n menee kauemmin, Jos tykkäät voit "kerätä" maita lisää, jos tykkäät olla kotona niin senkus olet. Ja villi nuoruus yleensö tarkottaa kans baareilua yms. Niitäkin helposti koitat kun korona loppuu. jos ei ole oma juttu niin olet testannut. Minullakaan ei ole ollut "villiä nuoruutta" mutta itsekin tavallaan tykkään puuhastella omia juttuja kotona...Miusta tuntuu että nämä säntäilijät ja kaiken kokijat eivät kykene olemaan rauhassa omien ajatustensa kanssa hetkeäkään ja ahdistuvat helposti.
Pakko sanoa tähän, että mä kyllä itse olen helposti ahdistuvaa sorttia. Ehkä juuri siksi tykkään mahdollisimman tylsästä ja tasaisesta elämästä. Ettei tuu sellaisia tilanteita joissa joutuu tuntemaan epävarmuutta. Jännitystä en kaipaa ollenkaan. En oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka tarvitsee jännitystä. Minusta se on vain epämukava tunne.
Nro:2
No kylllähän mulla on ainakin vähintään älykkään suvun aivokuori geeeniperimänä mikä tarkoitttaa haasteita ja kilpailua. Nykymaailmassa kaikki on jo vähän keksitty että enemmmän kyse on esiim siitä että miten kykenee markkinoimaan tuotttensa ja vaikkka kaikki luo vaikka mitä niiiin mikä on oikeasti luomisen arvoiiista.