Kuinka suuri turn off on rumat hampaat?
Ei nyt puhuta mistään ihan kaameista suuhun mädäntyneistä hampaista, mutta esim. liian suuret ja vinot hampaat, ienhymy, ylipurenta jne.
Kuinka suuri merkitys sinulle toisen hampailla on seurustelukumppania valitessa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari vinoa alahammasta, ja hammaslääkäri ehdotti oikomista, mutta kun ei minua yhtään haittaa niiden vinous.
Sama. Yllättävän monilla tunnetuilla näyttelijöilläkin on noin ja käsittääkseni on monella ihan statement että eivät halua sellaista luonnotonta laminaattihymyä vaan pitää persoonalliset piirteensä. Esim Katy Perryn alahampaat on ihan 1 X 2 mutta eipä menoa haittaa. Samoin Keira Knightley, miehistä Henry Cavill.
Mun hampaat irtosi onnettomuudessa ulkomailla ja ainoa keino ne siinä hädässä korjata oli niin sanotusti työntää hampaat takaisin paikalleen. Lopputulos on aika vino, eikä oikoa voi, jotteivät irtoa paikoiltaan. Osaa on hiottu pituudessa, jotta olisivat siistimmät.
Ensimmäiseen viiteen vuoteen onnettomuuden jälkeen en voinut avata suuta ulkona pakkasella, haukata vaikkapa kokonaista omenaa (etteivät hampaat irtoa) tai makkaraa (kuuma sai hampaat vihlomaan).
Jos kaiken tuon fyysisen kivun jälkeen hampaani ovat jollekulle "turn off" niin ei jaksa juuri kiinnostaa :)
Minäkin olen malliesimerkki rumista, mutta hoidetuista hampaista, just ensi viikolla olen menossa suuhygienistille.
Minulla oiottiin lapsena, mutta hoidot meni pieleen ja hampaat meni uudestaan vinoon, rumemmin kuin alkuperäiset, kyllä v*tutti.
Nyt olen uudestaan oikomishoidossa, ja sitä mukaa kun tämä etenee (nyt 3kk takana ja 4 edessä), kyllä vaikuttaa positiivisesti mun ulkonäköön ja itsetuntoon.
Riippuu *tietenkin* kokonaisuudesta. Harva tuskin väittää, että ienhymy olisi turn off, jos kasvot ovat muuten todella kauniit. Esimerkkeinä Jennifer Garner, Nicole Kidman tai Gwen Stefani. Kotimaisista vaikkapa Anna Puu.
Kirsten Dunst teki menestyksekästä uraa erittäin ulkonäkökeskeisellä alalla, vaikka hänellä oli vinot etuhampaat. Hän oli myös jatkuvasti hyvillä sijoilla medioiden ulkonäkölistoilla, kuten "the sexiest women" tai "the hottest women" tai "the cutest actresses", mitä kaikkia näitä nyt olikaan. Näin siis jo ennen kuin häneb hampaat suoristettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ällöööööö kirjoitti:
Keltaiset,huonosti hoidetut ja likaiset - ei onnistu,en pysty edes katsomaan sellaista ihmistä. Televisiossa nykyään (kun kuva on niin valtava) onkin tosi kiva,kun näkee monilla mädät,ruskeat hampaat tuolin kokoisina ruudussa. Maikkarin ja Ylen kannattaisi kiinnittää tähän huomiota.
Myös keltaiset hampaat voivat olla hyvin hoidetut. Itselläni on keltainen luusto, joten väri pysyy vaikka kuinka puunaisi. Hampaiden valkaisu ei mielestäni kuulu hampaiden hyvään hoitoon, vaan on puhtaasti esteettinen toimenpide.
Keltaisten hampaiden kiille on vahvempi kuin luonnostaan valkoisten, jotka ovat yliarvostettuja jenkkiPepsodenthampaita.
Jotkut, joiden mielestä, turn-off-hampaat voi hoidattaa, ylä-/alapurenta vaikuttaa myös kasvoihin, niillehän ei aikuinen voi oikomisella vaikuttaa, vinoihin voi.
Ainoa, mikä minulle on turn-off, on jostain syystä ienhymy, mutta sillekään ihminen ei voi mitään muuta kuin olla hymyilemättä :-I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöööööö kirjoitti:
Keltaiset,huonosti hoidetut ja likaiset - ei onnistu,en pysty edes katsomaan sellaista ihmistä. Televisiossa nykyään (kun kuva on niin valtava) onkin tosi kiva,kun näkee monilla mädät,ruskeat hampaat tuolin kokoisina ruudussa. Maikkarin ja Ylen kannattaisi kiinnittää tähän huomiota.
Myös keltaiset hampaat voivat olla hyvin hoidetut. Itselläni on keltainen luusto, joten väri pysyy vaikka kuinka puunaisi. Hampaiden valkaisu ei mielestäni kuulu hampaiden hyvään hoitoon, vaan on puhtaasti esteettinen toimenpide.
Keltaisten hampaiden kiille on vahvempi kuin luonnostaan valkoisten, jotka ovat yliarvostettuja jenkkiPepsodenthampaita.
Jotkut, joiden mielestä, turn-off-hampaat voi hoidattaa, ylä-/alapurenta vaikuttaa myös kasvoihin, niillehän ei aikuinen voi oikomisella vaikuttaa, vinoihin voi.
Ainoa, mikä minulle on turn-off, on jostain syystä ienhymy, mutta sillekään ihminen ei voi mitään muuta kuin olla hymyilemättä :-I
Oikoluku ontui, piti olla "joidenkin mielestä"
Taisi olla muutenkin aika sekava teksti...
Alahampaista yksi hammas tulee rivistä eteen. Sen korjaus maksaisi 3000 euroa. Olen jo 50-vuotias enkä kyllä aio korjata enää. Olkoon niin edessä kuin haluaa eikä se edes näy mihinkään. Ehkä vanhemmalla iällä sitten jos leuka loksahtaa alaspäin, mutta kuka sitä silloin katsoo.
Minulla on ihan normaalin väriset hampaat, mutta hammaslääkärien piittaamattomuuden ja tiukassa istuneiden maitohampaideni vuoksi minulle kasvoivat yläleukaan vampyyrinhampaat. Voi olla, etten muutenkaan viehätä ihmisiä, mutta ehkä luonteestani saa väärän kuvan sen vuoksi, että vaikka hymyilenkin paljon, en koskaan paljasta hammasriviäni hymyillessäni. Vain vahingossa.
Olisin toivonut, että edes vuosituhannen alkupuolen vampyyrielokuvainnostus olisi tehnyt tosielämän torahampaista viehättävämmät, mutta tässä sitä ollaan sinkkuja tukevasti keski-iässäkin. :(=
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ienhymyn voi kuulemma myös hoitaa kokonaan tai osittain pois esteettisellä hammaskirurgialla. Maksaa luultavasti maltaita, niin kuin kaikki isot hammasremontit.
Minulla on isot ja vinot hampaat, jotka näyttää pienestä yli- ja syväpurennasta johtuen vielä entistä suuremmilta. Jotenkin eivät istu naamaani yhtään. Lisäksi toiset etuhampaat on hieman vinossa ja kaiken kruunaa vampyyrikulmahampaat.
Koko ikäni hävennyt hampaitani ja yritän peitellä niitä viimeiseen asti. Masentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ienhymyn voi kuulemma myös hoitaa kokonaan tai osittain pois esteettisellä hammaskirurgialla. Maksaa luultavasti maltaita, niin kuin kaikki isot hammasremontit.
Ei ole edes kallista, koska ienhymyn korjaaminen ei ole mikään iso operaatio. Ienkudosta muotoillaan joko ns. sähköveitsellä tai laserilla, ensin tietysti puudutetaan. Verenvuoto on olematonta, koska verisuonet palaa samalla kiinni. Saatetaan joutua uusimaan muutaman vuoden välein, mutta riippuu aina kudoksen uusiutumistahdista.
Ei siis kannata kärsiä ienhymystä, vaan mars lääkärin juttusille.
Joskus pienet virheet hampaissa voivat olla vain söpö persoonallisuuspiirre. Ottaen huomioon, että hampaat ovat hoidetut. Kerran elämässäni hampaat miehellä olivat suhteen este. Miehen hampaat olivat ihmeen isot, hampaiden välissä isot raot ja väri oli kellertävä. En voi mitään, mutta ne hampaat veivät kiinnostukseni.
Minusta ienhymy on ihan söötti, jos hampaat ovat hoidetut. Persoonallista.
Ari Koivusen hampaat on tosi turn off, mutta samoin on Ville Valon luonnottoman valkoiset (eli pinnoitetut) hampaat.
Eivät persoonalliset hampaat ole ollenkaan turn off. Mietitäänpä vaikka julkisuuden henkilöitä, joilla on rako etuhampaiden välissä.
Madonna, Dakota Johnson, Reese Witherspoon, Vanessa Paradis, Anna Paquin, Shannon Doherty, Brigitte Bardot, Lauren Hutton, ...
Elijah Wood, Chris Martin, Samuel L. Jackson, Elton John, Willem Dafoe, Woody Harrelson, Jack Black, Eddie Murphy, Laurence Fishburne, Seal, Arnold Schwarzenegger, ...
Kaikki heistä ovat onnistuneet löytämään puolison.
Mieluummin luonnolliset hampaat ( hoidetut), kuin jenkkien liian täydellinen, vitivalkoinen hammasrivi. Itseäni ärsyttää, kun jenkeissä suurimmalla osalla on persoonaton, liian tasainen, valkoinen hammasrivi. Vanhat ihmisetkin hymyilevät täydellisellä, valkoisella hammastollaan. Köyhillä toisaalta, ei ole hampaita ollenkaan.
Ei ole paha. Karies tarttuu. Täytyy olla hoidetut.
Todella suuri. Yhteiskunnan varoilla on jo 50 vuotta laitettu jokaisen vinksottavat hampaat suoraan.
Mun hampaat on malliesimerkki kamalista (mutta ei hoitamattomista) hampaista, on tosi keltaiset ja puolet ihan vängällään kiitos vituralleen menneiden hoitojen, mutta naimisiin pääsin silti vieläpä miehen kanssa, joka on tarkka hampaiden hoidosta. Eikä miehistä ole ollut pulaa, vaikka en naamaltanikaan mikään järin nätti.