Missä maissa asuisit mielummin kun Suomessa?
Kommentit (33)
Canada. Saman tyylinen kun suomi. Luonnon suhteen
En mä asuisi MIELUUMMIN missään, mutta voisin ajatella asuvani vaikkapa Ruotsissa tai Norjassa, tai sitten Virossa. Tai ehkä Australiassa. Nuo myös siksi, ettei olisi kieliongelmia, tai norjaa en kyllä osaa, mutta oppisin sen ruotsin pohjalta nopeasti. Ruotsikaan ei mulla ole kovin vahva käyttökieli, mutta passiivinen ruotsintaito on aika hyvä.
Olen asunut seitsemässä maassa ja useassa kaupungissa. Myös Suomessa. Maailmalla on niin paljon hyviä paikkoja ilmaston ja elintason perusteella. En edes aloita.
Yhdysvalloissa. Olen lomaillut siellä paljon ja viihdyn loistavasti. Estää se ettei sinne noin vain muuteta.
Enpä nyt keksi, miksi haluaisin mieluummin asua jossain muualla kuin Suomessa. Nyt asun ulkomailla, mutta palaan heti kun se on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:23"]
Euroopassa en missään (olen asunut useassa Euroopan maassa.) Yhdysvalloissa (Kalifornia) haluaisin ainakin vielä joskus asua. Green cardin saaminen on kyseiseen maahan suht vaikeaa, se estää.
[/quote]
Kyllähän "professional" saa työluvan, jos on työpaikka tiedossa.
Ruotsi, Tanska, Uusi-Seelanti ainakin ja muuallekin voisin muuttaa (esim. Australia). Yhdessä noista asun tällä hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:28"]
Yhdysvalloissa. Olen lomaillut siellä paljon ja viihdyn loistavasti. Estää se ettei sinne noin vain muuteta.
[/quote]Sama mulla. Tällä hetkellä viihdyn Englannissa paremmin kuin Suomessa
Googlasin äsken ja maisterit saa ilmeisesti hyvinkin helposti green cardin Yhdysvaltoihin. Kakkonen ei ilmeisesti ole kovinkaan koulutettu?
Norja tai Japani. Turvallisia ja siistejä, korkean elintason maita, joissa ollaan ihmisiksi.
Malta. Olen asunut siellä vuoden ja kova kaipuu takaisin.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:35"]
Euroopassa en missään (olen asunut useassa Euroopan maassa.) Yhdysvalloissa (Kalifornia) haluaisin ainakin vielä joskus asua. Green cardin saaminen on kyseiseen maahan suht vaikeaa, se estää.
[/quote]
[/quote]
Ei muuten kovin helposti saa. Paitsi jos työskentelee vaikka Maaailmanpankille tai jollekin non-profit-organisaatiolle. Kokeiltiin tänä keväänä, kun miehelle tarjottiin hyvää työpaikkaa USAsta. H1B-viisumihakemuksia tuli tänä vuonna 172500 ja niitä myönnetään vuodessa 20 000 ylemmän korkeakoulututkinnon amerikkalaisesta yliopistosta suorittaneille ja 60 000 muille. Jos hakemuksia tulee enemmän kuin tuo, käsittelyyn menevät arvotaan. Ei siis ole mikään automaatio, että viisumin saa, vaikka olisi työpaikka valmiina. Hakemus ei ehkä edes mene käsittelyyn.
Greencardin hakeminen työn perusteella ilman että on asunut ensin USAssa tuntuu puolestaan olevan vielä vaikeampaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:35"]
[/quote]
[/quote]
Ei muuten kovin helposti saa. Paitsi jos työskentelee vaikka Maaailmanpankille tai jollekin non-profit-organisaatiolle. Kokeiltiin tänä keväänä, kun miehelle tarjottiin hyvää työpaikkaa USAsta. H1B-viisumihakemuksia tuli tänä vuonna 172500 ja niitä myönnetään vuodessa 20 000 ylemmän korkeakoulututkinnon amerikkalaisesta yliopistosta suorittaneille ja 60 000 muille. Jos hakemuksia tulee enemmän kuin tuo, käsittelyyn menevät arvotaan. Ei siis ole mikään automaatio, että viisumin saa, vaikka olisi työpaikka valmiina. Hakemus ei ehkä edes mene käsittelyyn.
Greencardin hakeminen työn perusteella ilman että on asunut ensin USAssa tuntuu puolestaan olevan vielä vaikeampaa.
[/quote] Totta, ja palkka ja omat rahavarat myos punnitaan viisumin myontamisessa toisin kuin Suomessa. USAaan ei paase yhteiskunnan varoilla elamaan, Suomeen nakyy paasevan.
Kanada tai sitten Amerikassa Hawajilla :-D Tällä hetkellä lapset eivät halua muuttaa, mutta ehkäpä muutaman vuoden kuluttua. Molemmissa paikoissa ollaan jo asuttu, mutta palattiin Suomeen koulun takia.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:25"]
Canada. Saman tyylinen kun suomi. Luonnon suhteen
[/quote] Mista tuo tieto tulee?