Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyään saa enää lapsestaan syntymätodistusta sairaalasta? Virallista?

Vierailija
31.07.2006 |

Me saatiin vaan väripaperille kirjotettu lappunen jossa oli mitat jne. ja sekin unohtui sairaalaan..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me saatiin vaan väripaperille kirjotettu lappunen jossa oli mitat jne. ja sekin unohtui sairaalaan..

Vierailija
2/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikea syntymätodistus.

Itselläni on vuonna 2003 syntynyt lapsi eikä minkäänlaista syntymätodistusta saatu sairaalasta.

p.s. se värillinen paperi missä mitat ym. ei ole minkäänlainen syntymätodistus! Ei virallinen eikä epävirallinen. Niitähän voi tehtailla kuka vaan:)

Aito syntymätodistus on varustettu ihan synnärin leimalla ja allekirjoituksilla, siihen tulee sekä äidin että isän nimi ym. tiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli minun eli äidin nimellä postissa ja meni muistaakseni just joku 2 viikkoa tai kuukausi synnytyksestä niinkuin kakkonenkin sanoi.

Ja 2005 synnytin.

Vierailija
4/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä minä ainakaan saanut.

Vierailija
5/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittemmin muutimme ulkomaille, ja siellä aina kysytään syntymätodistusta (pitää siis todistaa, että lapsi on minun). Aina pitää pyytää maistraatista rekiusteriote.

Vierailija
6/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin 2003 Porvoon sairaalassa ja sain syntymätodistuksen kyllä ihan samantien mukaan.

Vierailija
7/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleet postissa n. parinviikon sisällä. Eli kotkassa vuonna 2000 ja 2002, hyvinkäällä 2004 ja lahessa 2005.

Vierailija
8/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta saatava paperi jätettiin sinne kunnantalolle.

Suomalainen virkatodistus ajaa ulkomailla saman asian kuin sikäläinen syntymätodistus (kun vaan onnistuu vakuuttamaan ko. viranomaisen siitä, että Suomessa ei syntymätodistuksella ole vastaavaa virallista asemaa).

Tulikin mieleeni - mihin ihmeeseen olenkaan lykännyt poikani syntymätodistuksen? Virkatodistuksessa on se hyvä puoli, että sellaisen saa aina maistraatissa tarvittaessa eikä tarvitse etsiskellä kadonneita lappusia. Ja virkatodistuksessa on aina päivitetyt tiedot.