Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin asua Lontoosssa. Minkälainen on siellä työmarkkinatilanne? Onko vaikea saaada töitä

Vierailija
22.12.2020 |

Jos alkuun kelpaisi ihan hanttihommma. Vai olisiko parempi yrittää Au pairiksi, nannyksi tms.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sinne ei niin vaan enää mennäkään töihin. 

Vierailija
2/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne halua ulkomaalaisia sinne. Siksi Brexit. Paitsi tietysti Kansainyhteisön jäsenet pääsee yhä maahan helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän sataa koko ajan.

Vierailija
4/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halua ulkomaalaisia sinne. Siksi Brexit. Paitsi tietysti Kansainyhteisön jäsenet pääsee yhä maahan helposti.

No mites Au pair kun sellaisen on oltava ulkomaalainen? Koko jutun pointti on kulttuurivaihto.

Vierailija
5/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hankala tilanne ihan jo paikallisillekin. Päälle vielä korona ja brexit.

Sun juna meni jo.

Vierailija
6/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Au pairiksi ehkä mahdollisuuksia. Muuten vaikeaa. Ottavat vain koulutettua työvoimaa työvoimapulasta kärsiville aloille. Hirvittävät vuokrat, pitkät välimatkat, surkea asuntokanta, paljon rikollisuutta. Kokemusta on, ja itse olin asiantuntijatason hommissa eikä rahat tahtonu riittää.

Vierailija
7/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koulutukselta sairaanhoitaja esim niin varmaan on ovet avoimet koko maailmaan. En kyllä tiedä miksi yhtään kukaan haluaisi just nyt Britteihin.

Vierailija
8/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Au pairiksi ehkä mahdollisuuksia. Muuten vaikeaa. Ottavat vain koulutettua työvoimaa työvoimapulasta kärsiville aloille. Hirvittävät vuokrat, pitkät välimatkat, surkea asuntokanta, paljon rikollisuutta. Kokemusta on, ja itse olin asiantuntijatason hommissa eikä rahat tahtonu riittää.

Au pairina ei tarvitse maksaa vuokraa ja työpaikka on kotona. 

Vierailija
9/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työtä eikä kämppää valmiina katsottuna niin kämäset oltavat. Lontoossa asumisen hinta tähtitieteellinen.

Vierailija
10/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä on mahdoton löytää asuntoa, jos ei ole rikas. Pitää asua kimppakämpässä jossain tunnin junamatkan päässä keskustasta esikaupunkialueella tai läävälähiössä, eikä siltikään meinaa rahat riittää.

Vierailija
11/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pariksi rikkaille ja mieluiten  lapsettomille. Myös peruskuntoiset vanhukset voivat ottaa au pairin avukseen.  Suosittelen. Hyvä asunto ja ruoka, enemmän taskurahaa ja maksoivat kielikurssinkin sekä pitivät kiinni työajoista, jotka olivat viisi tuntia viitenä päivänä viikossa. Kotitöitä ja kaupassa käymistä, ei muuta.

Vierailija
12/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiartikkelin mukaan Lontoossa joku IT-asiantuntija irtisanottiin hyväpalkkaisesta työstä ja joutui työttömäksi. Vähän ajan päästä paikallinen työvoimatoimisto määräsi hänet samaan firmaan työharjoitteluun.

Vierailija
13/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut siellä pari vuotta töissä, mutta it-alalla (Senior Software Analyst) jolla hommia kyllä löytyi aniakin ennen Brexitiä, ja palkkakin oli riittävä ihan mukavaan asumiseen. 

Hanttihommat voi olla haastavampia paitsi juuri joku au pair ehkä, usein ottavat itäeurooppalaisia puoli-ilmaiseksi tekeviä koulutusta vaatimattomiin töihin. Ja brexit vaikeuttaa sitäkin.

Vierailija
14/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä on mahdoton löytää asuntoa, jos ei ole rikas. Pitää asua kimppakämpässä jossain tunnin junamatkan päässä keskustasta esikaupunkialueella tai läävälähiössä, eikä siltikään meinaa rahat riittää.

Mä asuin Shepherd's Bushissa 20 min metromatkan päässä ydinkeskustasta ja maksoin pienestä semi-detached house asunnostani euroina noin 1300 kuussa. Eipä se Helsingissäkään juuri sen halvempaa ole nykyisin.

Vierailija
15/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä matkatoimistossa yli 10 v sitten.

Palkka oli sama punnissa, mikä euroissa on täällä.

Asuin kimppa-asunnossa, yht 6 tyttöä, maksoi 800 puntaa.

Päälle metrolippu, joka oli 3-4 x Helsingin hintaa kalliimpi.

En ostanut ikinä vaatteita, koska aina kämppikset vaihtuivat ja ihmiset jättivät aina paljon omaisuutta. Bonuksena tiivis suomiporukka. Enkä paljon muutakaan.

Kukaan ei kokannut, käytiin aika paljon ulkona syömässä.

Vaaleana, hymyilevänä sain paljon huomiota ja businessmiehet olivat parasta seuraa.

Seurustelin 2 krt , kummankin kanssa noin vuoden.

Lontoossa on normaalia autetaan. Päivittäin nostelin lastenvaunuja, täällä ei tarvi, ei ole portaita, liikkuminen helppoa.

Kivaa aikaa. Tuli käytyä ennätyspaljon ulkona, klubeilla, keikoilla, kaikki esiintyvät Lontoossa kävin katsomassa vaikka ketä.

Palkka riittää vain tarpeettomaan. Kummankin eron jälkeen elintaso tippui runsaasti.

Jos olisin halunnut jäädä asumaan, olisi pitänyt mennä naimisiin miehen kanssa, jonka palkka on 10 x minun ja tekee pitkiä päiviä.

Kiva hetken ja olen tyytyväinen oli mahdollisuus elää se hetki aikanaan.

Vierailija
16/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

???

Olen asunut ympäri ukta. En lontoosssa mutta Widsorissa (Oikeesti Brayssa joka on viellä yläkuokkaisempi)

Cambridgessä

Oxfordissa

Bristolissa

En ole ottanut koko kämppää koskaan. Kallein studio jaetulla keittiöllä on ollut 700£

Asiantuntija työssä palkkani on ollut 9000-11000£

Cambribgessä oli vuosi sitten pula halvasta työvoimasta 8£/h 

En tiedä nyt

Vierailija
17/17 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Olen asunut ympäri ukta. En lontoosssa mutta Widsorissa (Oikeesti Brayssa joka on viellä yläkuokkaisempi)

Cambridgessä

Oxfordissa

Bristolissa

En ole ottanut koko kämppää koskaan. Kallein studio jaetulla keittiöllä on ollut 700£

Asiantuntija työssä palkkani on ollut 9000-11000£

Cambribgessä oli vuosi sitten pula halvasta työvoimasta 8£/h 

En tiedä nyt

Cambridge ainakin muuttunut tosi paljon suht lyhyessä ajassa. Levottomampaa ja huumeiden käyttö näkyy entisestään katukuvassa kuten asunnottomuuskin. Tämä kyllä yleistä muuallakin Briteissä, Brexit ja korona pistänyt maan polvilleen. Pahin mahdollinen aika miettiä tuonne muuttoa. En enää muuttaisi, asunut aikoinaan vuosia. Rahaa ja säästöjä tuonne meno vaatii. Vuokravakuuksiakin usein peritään useita kuukausia ennakkoon, jopa 6kk ajalta. Myös vesimaksut ihan pilvissä (jos eivät sisälly vuokraan), eikä asuntojen taso ole millään mittareilla sitä mihin ollaan täällä totuttu. Vuokranantajissa löytyy myös paljon kusettajia, eikä irtisanomisajat päde kuten täällä - pihalle saattaa joutua nopeastikin vaikka asiansa hoitaa moitteetta.