Onko ok soittaa työnhakijan nykyiseen työpaikkaan?
Vaikkei hän olisi laittanut kyseisen paikan esim.esimiestä suosittelijakseen?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei ole ok. Jos vaikka haluaa lähteä kertomatta asiasta.
Jos ei ole saanut lopputiliä edellisestä paikasta ei sinne pidä soitella.Hakija ei silloin halua nykyisen työnantajan tietävän asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työnantajat soittelevat entisiin työpaikkoihin, olipa ok tai ei.
Luetunymmärtäminen 10+...
Aiemmin tällä mun alalla oli niin pienet piirit, että monien firmojen rekrytoijat / esimiehet ja toimarit tunsivat toisiaan aika paljon. Mullekin yhdessä haastattelussa rekryssä ollut esimies kertoi tuntevansa mun sen hetkisen työnantajan toimarin hyvin joten sanoi sitten kyllä kyselevänsä siltä mielipiteitä musta. Ilmeisesti sieltä tuli ihan hyvä arvio kun pääsin vielä toiseen vaiheeseen mutta valitettavasti sopparia ei tullut. Mutta onhan se vähän ikävää, että nykyinen firma tietää sun hakevan toisia hommia. En kyllä usko, että sillä oli hirveästi vaikutusta mun kohteluun sen jälkeen. Mutta mieluummin ei jos en ole erikseen maininnut suosittelijaa sen hetkisestä työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi soitella jonkun nykyiseen työpaikkaan !?!?
Varsinkaan, jos ei ole millään lailla nimetty ..Jotkut sitten on yksiä ****** .. !! ..
Kuulin että tällaista tehty yhdessä paikassa. Siksi ihmettelinkin. Toki oli kuntapuolta.
Mietin tossa jo aiemmin vastatessa, että muistanko väärin jos sanon olevan jopa laitonta. Mutta tuossa jo joku vastasikin että on -tekisin kyllä ilmoituksen tollaisesta toiminnasta.
Olen itsekin ollut työpaikassa jossa on ollut kiusaamista ja tuollaisessa tilanteessa tuollainen kiusaaja voisi pahimmillaan estää vielä ihmisen vaihdon muualle jos menisi jtn keksimäänsä psskaa selittämään, vaikka ihminen olisi tosiasiassa kuin rautainen osaaja tahansa -etenkin naisvaltaisilla aloilla ihan tavallista meininkiä!
Elu summa summarum: älkää ihmeessä hakeko uutta työtä ettei tällaista soittelua tapahdu, olipa se laillista tai ei.