Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus, tulipalon pelko ilman kotivakuutusta :(

Vierailija
20.05.2014 |

Olen juuri hiljalleen toipunut erittäin rankasta avioerosta, käynyt läpi kahden vuoden terapian ja päässyt juuri velkajärjestelyyn (exän velat kaatuivat niskaan). Olen toipunut järkytyksestä että menetin myös luottotiedot mutta ollut iloinen siitä, että sain kuitenkin jostain elämänilon kaivettu takaisin.

Elämä on mallillaan, sain vuosi sitten vakituisen työpaikankin jossa tykkään olla. Pidän työstäni. Lapset ovat iloisia ja tyytyväisiä elämäämme. Koulu sujuu. Meillä on hyvä tukiverkko, paljon hyviä ystäväperheitä. Harrastuksia.

Asumme vuokralla, yksityisellä. Sain asunnon ilman, että minulta kysyttiin luottotiedoista. Olen maksanut vuokran aina ajallaan.
Nyt tajusin eräänä päivänä, kaiken hässäkän jälkeen, että minulla ei ole kotivakutuusta. Velkaantuessa kaikki vakuutukset on irtisanottu. Sen jälkeen olen saanut pakollisen autovakuutuksen mutta en muita. Nyt olen soittanut ja laittanut sähköpostia suurimpiin vakuutusyhtiöihin, kertonut rehellisesti tilanteestani, velkajärjestelystä ja vakityöpaikasta jne. mutta koska olen luottotiedoton, ei minulle ole ole kotivakuutusta myönnetty.

Joulukuussa satuin paikalle valtavan kokoiseen tulipaloon jossa tuhoutui kolmen asunnon rivitalo täysin. Sen jälkeen en ole päässyt yli enkä ympäri tuosta tulipaloajatuksesta. Mietin sitä öisin, mietin sitä päivisin. Mitä jos meidän rivitaloasunto palaa ja minulla ei ole kotivakuutusta? Kaikkihan kaatuu silloin minun niskaani, minun maksettavakseni? Millä korvaan sen kaiken?

Nyt olen niin ahdistunut, että pelkään avioeron jälkeisen olotilan palaavan: silloin en kykene mihinkään :( Juuri kun kaikki näytti jo niin hyvältä.
Nyt tartutan tätä hysteriaa jo lapsiinkin ottamalla koko ajan sähköjohtoa pois seinästä ja tarkistamalla kuumeneeko pesukoneet, pakastin...onko kiuas pois päältä.

En vaan pääse tästä nyt eteenpäin. Otin yhteyttä FINE.FI-palveluun tässä asiassa, he selvittävät kotivakuutusasiaani mutta selvityksen jälkeen totesivat, että vakuutusyhtiöllä on oikeus olla myöntämättä vakuutusta maksuhäiriömerkinnän johdosta mutta se ei saa vedota esim. köyhyyteen. Eivät voineet auttaa sen enempää.

Mitä teen? Täällä on usein paikalla fiksuja ihmisiä jotka osaavat neuvoa - mitään vittuilua tai päänaukomista en kaipaa ja lupaan, että olen varmasti luottotiedottomuudestani tarpeeksi kärsinyt ja unettomia öitä viettänyt.
Olen kaikkeni yrittänyt kotivakuutusta saamatta joten...mitä voin enää tehdä?

Vuokraisännältä en asiaa uskalla edes kysyä, pelkään, että jos ja kun hän saa sen tietää, olemme kodittomia ja meidän kunnassa asunnot on kaikki kiven alla :( Ja meillä on ihana koti.

Olen kiitollinen jos edes joku voisi auttaa...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo ap, ettei kodistanne löydy hometta. Sitten vasta loukussa olettekin, eikä vakuutuskeskukseen korvaa mitään. Tulipalon vahingot on siihen verrattuna peanuts.

Vierailija
2/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:49"]

Maksa käteisellä/tilisiirrolla etukäteen ja muista ottaa myös vastuuvakuutus!

[/quote]

No mites ap tuon tekee kun maksuhäiriöisille ei myönnetä kotivakuutusta, saatikka vastuuvakuutusta ? Hölömö.

[/quote]

Ei se nyt noin yksioikoista ole. Riippuu ihan tapauksesta. 100 % varmuudella voin sanoa, että kyllä maksuhäiriömerkintäinenkin voi tuon vakuutuksen saada. Sitten ei eikä, jos on jättänyt toistuvasti laskunsa maksamatta ja rillutellut pikavipeillä, mutta jos voi osoittaa, että maksuhäiriö ei ole tullut totaalisen vastuuttomasta elämästä ja on sittemmin hoitanut asiansa kunnolla, niin kyllä vakuutuksen saa.

[/quote]

No sinä voit sanoa 100 % mutu-tuntumalla mitä haluat, mutta itse vakuutusyhtiönä työskennelleenä tiedän kyllä vakuutusyhtiöiden käytännöt siitä, miten maksuhäiriöiselle myönnetään uusia vakuutuksia. Jos kyseessä on uusi asiakas, jolle ei ole myönnetty vapaaehtoisia vakuutuksia ko. yhtiössä, ja jos on tarpeeksi vakava maksuhäiriömerkintä, niin vakuutusta ei myönnetä. Tämä on se nykyinen käytäntö ja vasta myöhemmin tiedetään muuttuuko käytäntö jossain vaiheessa. Ap:n tapauksessa on selkeästi kyse vakavasta merkinnästä koska hänelle ei ole vakuutusta myönnetty. Jos vakuutus olisi ollut mahdollista myöntää niin se olisi jo myönnetty. 

Itsekin olen mm. maksuhäiriöisille kotivakuutuksia myynyt, mutta se edellyttää että maksuhäiriömerkintä ei ole tarpeeksi paha ja ap:lla varmasti on, koska muuten hänelle olisi se vakuutus myönnetty ilman mitään perustelujakin. Jos on tarpeeksi paha merkintä, niin vakuutusta ei myönnetä vaikka kirjoittaisit minkälaisen itkuvirren tahansa vaikeasta elämäntilanteesta, koska ne luottotiedot ei ihan pienestä lähde. Vaikka henkilö olisikin muuttanut tapansa, niin se maksuhäiriömerkintä pysyy melko kauan. Eikä silloin kun se vakava merkintä on, niin myönnetä vapaaehtoisia vakuutuksia vaikka olisit kuinka esim. viimeisen vuoden parin aikana vaikka pistänyt raha-asiat kuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että maksuhäiriömerkintä yleensä kertoo ihmisen luonteenlaadusta. Ja tiedän että poikkeuksia on, ja kohta tähänkin kommentoi ihmisiä joiden luottotiedot on menneett "täysin ilman omaa syytä" jonkin tragedian seurauksena tmv. ja autuaasti unohdetaan kaiken maailman narkkarit sun muut joilla ei yleensä luottotietoja ole.

Vakuutusyhtiö laskee todennäköisyyksiä, se on yritys mikä haluaa tehdä voittoa =vakuutusmaksuja pitää kerätä enemmän mitä asiakkaille maksetaan korvauksia.

Jos verrataa ns. tavallista aina asiansa hyvin hoitanutta työssäkäyvää ihmistä esim. tuurijuoppoon huithapeliin jolla on kaikenmaailman "rötöksiä" tilillään, niin selvää on se että noiden ihmisten luotettavuuden välillä on eroja:

-Toinen hoitaa maksut ajallaan, pitää asunnosta hyvää huolta, ei keksi mitään päättömyyksiä, noudattaa lakia ei sorru rikoksiin.

-Toinen unohtaa maksaa laskut ja pitää periä ulosotosta (mikä maksaa, ei ole ilmaista velkojallekkaan) välillä tappelee Peran kanssa niin että asunnossa paikat rikkoutuvat ja välillä sammuu lattikaivon päälle mistä tulee isot vanhingot, ja kun rahat on loppu keksii että jos tekee pienen "vakuutuspetoksen" niin saa vakuutuksesta rahaa ja itse järjestää pienen "murron" tai "onnettomuuden" asuntoonsa jne.

Vierailija
4/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:13"]

[/quote]

No mites ap tuon tekee kun maksuhäiriöisille ei myönnetä kotivakuutusta, saatikka vastuuvakuutusta ? Hölömö.

[/quote]

Ei se nyt noin yksioikoista ole. Riippuu ihan tapauksesta. 100 % varmuudella voin sanoa, että kyllä maksuhäiriömerkintäinenkin voi tuon vakuutuksen saada. Sitten ei eikä, jos on jättänyt toistuvasti laskunsa maksamatta ja rillutellut pikavipeillä, mutta jos voi osoittaa, että maksuhäiriö ei ole tullut totaalisen vastuuttomasta elämästä ja on sittemmin hoitanut asiansa kunnolla, niin kyllä vakuutuksen saa.

[/quote]

No sinä voit sanoa 100 % mutu-tuntumalla mitä haluat, mutta itse vakuutusyhtiönä työskennelleenä tiedän kyllä vakuutusyhtiöiden käytännöt siitä, miten maksuhäiriöiselle myönnetään uusia vakuutuksia. Jos kyseessä on uusi asiakas, jolle ei ole myönnetty vapaaehtoisia vakuutuksia ko. yhtiössä, ja jos on tarpeeksi vakava maksuhäiriömerkintä, niin vakuutusta ei myönnetä. Tämä on se nykyinen käytäntö ja vasta myöhemmin tiedetään muuttuuko käytäntö jossain vaiheessa. Ap:n tapauksessa on selkeästi kyse vakavasta merkinnästä koska hänelle ei ole vakuutusta myönnetty. Jos vakuutus olisi ollut mahdollista myöntää niin se olisi jo myönnetty. 

Itsekin olen mm. maksuhäiriöisille kotivakuutuksia myynyt, mutta se edellyttää että maksuhäiriömerkintä ei ole tarpeeksi paha ja ap:lla varmasti on, koska muuten hänelle olisi se vakuutus myönnetty ilman mitään perustelujakin. Jos on tarpeeksi paha merkintä, niin vakuutusta ei myönnetä vaikka kirjoittaisit minkälaisen itkuvirren tahansa vaikeasta elämäntilanteesta, koska ne luottotiedot ei ihan pienestä lähde. Vaikka henkilö olisikin muuttanut tapansa, niin se maksuhäiriömerkintä pysyy melko kauan. Eikä silloin kun se vakava merkintä on, niin myönnetä vapaaehtoisia vakuutuksia vaikka olisit kuinka esim. viimeisen vuoden parin aikana vaikka pistänyt raha-asiat kuntoon. 

[/quote]

Toinen vakuutusyhtiökonttorirotta vahvistaa tämän. Maksuhäiriöluokkia on useita ja se pahin ei vapaaehtoista vakuutusta saa. Jos saisi, vakuutus olisi jo tarjottu.

Lievissä maksuhäiriöissä, vaikka luottotiedotkin olisivat menneet, voidaan hakijalle myöntää peruskotivakuutus vuoden käteismaksua vastaan.

Jos vuokrasopimuksessa lukee, että vuokranantaja vaatii kotivakuutuksen niin silloin se pitää olla, mutta jos ei lue niin sen puuttuminen ei ole häädön peruste, tämä AP:lle tiedoksi.

Kotivakuutus korvaa vahingon sattuessa oman irtaimiston (jos laaja kotivakuutus). Kotivakuutuksesta korvataan myös asumisen keskeytyminen, eli esim. tulipalon vaurioiden korjaamisen aikana majoituksen.

Vastuuvakuutuksesta korvataan, jos tulipalo on omaa tuottamusta niin vauriot muille asukkaille.

Toisen puolesta ei vakuutusta voi ottaa. Asunnon omistaja voi kyllä halutessaan vakuuttaa asuntoon jälkikäteen tehtyjä parannuksia pienellä euromääräisellä summalla, mutta tällöinkin vain perusturvalla. Esim. asunnon omistaja on voinut vakuuttaa erikseen parvekelasituksen tai parkettilattian siinä tapauksessa, että parannukset ovat ns. osakkaan omia eivätkä kuulu taloyhtiön vakuutukseen. Tämä on kuitenkin harvinaista, eikä tällöinkään ole kyse vuokralaiseen millään tavalla vaikuttavasta asiasta.

Suosittelen AP:lle mielenrauhaksi sijoittamista palohälyttimeen, joka hälyttää suoraan paloasemalle ja lisäksi omaan kännykkääsi. Järjestelmä maksaa vähän, mutta niin maksaa vakuutuskin. Lisäksi voi asentaa jääkaappien, pakastimien, pyykinpesukoneiden yms. alle kosteuden ilmaisevia sensoreita. Näitä saa muutamalla eurolla rautakaupoista.

Mikään ei myöskään estä AP:tä lukemasta vakuutusyhtiöiden sivuilta muusta kodin riskienhallinnasta. Siellä on konkreettisia neuvoja turvallisuuden parantamiseksi.

Vierailija
5/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toinen vakuutusyhtiökonttorirotta vahvistaa tämän. Maksuhäiriöluokkia on useita ja se pahin ei vapaaehtoista vakuutusta saa. Jos saisi, vakuutus olisi jo tarjottu.

Lievissä maksuhäiriöissä, vaikka luottotiedotkin olisivat menneet, voidaan hakijalle myöntää peruskotivakuutus vuoden käteismaksua vastaan.

Jos vuokrasopimuksessa lukee, että vuokranantaja vaatii kotivakuutuksen niin silloin se pitää olla, mutta jos ei lue niin sen puuttuminen ei ole häädön peruste, tämä AP:lle tiedoksi.

Kotivakuutus korvaa vahingon sattuessa oman irtaimiston (jos laaja kotivakuutus). Kotivakuutuksesta korvataan myös asumisen keskeytyminen, eli esim. tulipalon vaurioiden korjaamisen aikana majoituksen.

Vastuuvakuutuksesta korvataan, jos tulipalo on omaa tuottamusta niin vauriot muille asukkaille.

Toisen puolesta ei vakuutusta voi ottaa. Asunnon omistaja voi kyllä halutessaan vakuuttaa asuntoon jälkikäteen tehtyjä parannuksia pienellä euromääräisellä summalla, mutta tällöinkin vain perusturvalla. Esim. asunnon omistaja on voinut vakuuttaa erikseen parvekelasituksen tai parkettilattian siinä tapauksessa, että parannukset ovat ns. osakkaan omia eivätkä kuulu taloyhtiön vakuutukseen. Tämä on kuitenkin harvinaista, eikä tällöinkään ole kyse vuokralaiseen millään tavalla vaikuttavasta asiasta.

Suosittelen AP:lle mielenrauhaksi sijoittamista palohälyttimeen, joka hälyttää suoraan paloasemalle ja lisäksi omaan kännykkääsi. Järjestelmä maksaa vähän, mutta niin maksaa vakuutuskin. Lisäksi voi asentaa jääkaappien, pakastimien, pyykinpesukoneiden yms. alle kosteuden ilmaisevia sensoreita. Näitä saa muutamalla eurolla rautakaupoista.

Mikään ei myöskään estä AP:tä lukemasta vakuutusyhtiöiden sivuilta muusta kodin riskienhallinnasta. Siellä on konkreettisia neuvoja turvallisuuden parantamiseksi.

[/quote]

No enkös mä just niin tossa viestissäni sanonu? Että maksuhäiriömerkintäinen voi tietyissä tilanteissa sen vakuutuksen saada. Ja kerroi. Vielä, että aina se ei onnistu.

mun siskolla on maksuhäiriö ja silti sai kotivakuutuksen, ei siis mitääm mutu-tuntumaa, vaan niin voi oikeasti tapahtua.

Vierailija
6/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No enkös mä just niin tossa viestissäni sanonu? Että maksuhäiriömerkintäinen voi tietyissä tilanteissa sen vakuutuksen saada. Ja kerroi. Vielä, että aina se ei onnistu.

mun siskolla on maksuhäiriö ja silti sai kotivakuutuksen, ei siis mitääm mutu-tuntumaa, vaan niin voi oikeasti tapahtua.

[/quote]

Joo puhuimme ehkä vähän eri asiasta, itse puhuin koko ajan nimenomaan ap:n tilanteesta. Ap:lla on siis selkeästi liian paha hänen maksuhäiriömerkintänsä ja silloin asialle ei voi mitään ja hän ei saa kotivakuutusta millään. Ja kirjoitin myös saman kuin sinä, kotivakuutus voidaan myöntää siinä tapauksessa, että:

1. Maksuhäiriö ei ole tarpeeksi vakava, tai

2. Asiakas on jo vakuutusyhtiön vanha asiakas, jolla on jo muitakin vapaaehtoisia vakuutuksia ennen maksuhäiriötä ja asiakkaalla ei ole vakuutusyhtiölle maksamattomia laskuja.

Jälkimmäisessä tapauksessa ei vakuutusyhtiötä ei yleensä edes kiinnosta onko henkilöllä maksuhäiriö, koska hän on vanha asiakas ja todistetusti hoitanut raha-asiansa vakuutusyhtiölle kunnolla. Tässäkin pieni vinkki monille, jos kohtaatte maksuongelmia, olette jollekin taholle (ei vakuutusyhtiölle) velkaa ja teille tulee varmasti maksuhäiriömerkintä, älkää irtisanoko kaikkia vapaaehtoisia vakuutuksia. Siis jos tämä on vain mahdollista, esim. jättää vaikka osakaskon autolle jos mahdollista. 

Kommenttini oli lähinnä siis siihen, kun sanoit jälkimmäisessä kohdassa että kotivakuutuksen saa jos on "sittemmin hoitanut asiansa kunnolla, niin kyllä vakuutuksen saa". Jos olet saanut vakavan maksuhäiriömerkinnän ja vuosia jo elänyt vastuullisesti ja että pidät raha-asiat kunnossa, niin se ei auta, koska niin kauan kun se vakava maksuhäiriömerkintä on, niin vapaaehtoista vakuutusta ei myönnetä. 

Tämä oli siis se pointti, mutta samaa mieltä siis olimme juuri tuosta että kotivakuutuksen saa jos maksuhäiriömerkintä ei ole liian vakava.

Vierailija
7/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen kotivakuutuksen jostain yhtiöstä saa, ainakin jos sen maksaa saman tien etukäteen. Kysy alkajaisiksi yhtiöstä, joka on pankkisi kanssa kytkyssä. Sitten kaikki muut. Onhan ihme ellei vakuutusta saa jos työntää maksun saman tien käteen. Kovin kallishan irtaimistovakuutus ei edes ole.

Vierailija
8/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä neuvo ketään menemään sossun luukulle, mutta voitaisiinkohan sieltä kuitenkin auttaa tässä asiassa?

Jos sossun saisi maksajaksi niin saattaisi onnistua?

Vierailija
9/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssi vakuutusyhtiöön, maksa kotivakuutus käteisellä etukäteen. Pitäisi onnistua. Tsemppiä elämään!

toinen vaihtoehto on, että joku toinen vakuuttaa asuntosi  eli vakuutuksenottaja esim. Vanhempasi ja sinä olet maksajana. 

Vierailija
10/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle syy, miksi kotivakuutusta ei tahdo saada jos on maksuhäiriö? Mä en jotenkin ymmärrä... 

Vierailija
11/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki on, että menet vakuutusyhtiöön paikan päälle keskustelemaan asiasta. Jos kyseessä tosiaan exän velat ja nyt hoidat asiasti mallikkaasti, niin todennäköisesti onnistuu. Sit jos velkaa on tositosipaljon ja maksuja on jatkuvasti rästissä, ainoo keino on maksaa vakuutusmaksu etukäteen. Lähes kaikissa vakuutusyhtiöissä tuo onnistuu.

Vierailija
12/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöllä on vakuutus. Kotivakuutus korvaa vain irtaimiston jota sinulla tuskin on miljoonien edestä

Vierailija
13/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, ei taloyhtiö korvaa, jos ap:n asunnosta huolimattomuudella leviää tuli muihin asuntoihin. Tai korvaa muille osakkaille, mutta karhuaa ap:lta, jolle kotivakuutus takaisi vastuuvakuutuksen.

Täällä on keskustelua aiheesta:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10592537

Kovin näyttää olevan ristiriitaista tietoa, jopa itseään vakuutusvirkailijaksi tituleeraavien taholta.

Otan ap osaa, ymmärrän hyvin tunteesi. Minäkin ehdotan, että otat kotivakuutuksen "bulvaanin" kautta, esim. sen vuokranantajasi kautta. Hänenkin etunsa on, että sinulla on kotivakuutus.

Vierailija
14/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ole vastuussa kuin omasta irtaimistostasi, varmasti vuokranantajalla on oma vakuutus ja sen lisäksi talöyhtiön vakuutus vastaa rakenteista. Eli et voi mihinkään hulluihin velkoihin tuosta joutua.

Siitä huolimatta suosittelen tuota, että joku ottaa puolestasi vakuutuksen HETI tai menet paikan päälle ja maksat heti vuodeksi kerrallaan vakuutusmaksut ennakkoon. Kokeile läpi kaikki, LähiTapiola, Op Pohjola, Nordea, jne. Varsinkin se oma pankki varmasti auttaa.

Vierailija
15/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:16"]

7, ei taloyhtiö korvaa, jos ap:n asunnosta huolimattomuudella leviää tuli muihin asuntoihin. Tai korvaa muille osakkaille, mutta karhuaa ap:lta, jolle kotivakuutus takaisi vastuuvakuutuksen.

Täällä on keskustelua aiheesta:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10592537

Kovin näyttää olevan ristiriitaista tietoa, jopa itseään vakuutusvirkailijaksi tituleeraavien taholta.

Otan ap osaa, ymmärrän hyvin tunteesi. Minäkin ehdotan, että otat kotivakuutuksen "bulvaanin" kautta, esim. sen vuokranantajasi kautta. Hänenkin etunsa on, että sinulla on kotivakuutus.

[/quote]

Taloyhtiön vakuutus kyllä korvaa rakenteet, sen on pakko, sillä osakkaan tai vuokraajan kotivakuutus ei koskaan kata rakenteita muuten kuin omakotitalossa.

Vierailija
16/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muissa asunnoista irtaimen korvaa heidän omat kotivakuutuksensa, jos sellaisia on. Et joudu maksumieheksi kuin omasta irtaimistostasi.

Vierailija
17/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älkää neuvoko tekemään vakuutusta toisen nimiin. Kun ei ne korvaa. Viimeistään kun vahinko sattuu huomataan väkisinkin, että vakuutuksenottaja on ihan joku muu kuin kenen asunnosta on kyse ja vakuutus raukeaa koska se on tehty väärillä tiedoilla alunperinkin.

Vierailija
18/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesivahingot, hajonneet töllöt ja ikkunat, jopa matkoilla hajonneet kamat ja autosta varastetut korvaa kotivakuutus. Eli ilman sitä ei tule toimeen tai tulee jos on dorka.

Vierailija
19/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:07"]

Kertokaa mulle syy, miksi kotivakuutusta ei tahdo saada jos on maksuhäiriö? Mä en jotenkin ymmärrä... 

[/quote]

En minäkään. Sama "ongelma" koskee myös monia muita vakuutuksia, esim. määräaikaisia matkavakuutuksia kaikki yhtiöt eivät myönnä maksuhäiriöisille, vaikka nehän muutenkin maksetaan kerralla etukäteen.

Vierailija
20/33 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap mutta teille jotka ehdotitte etukäteismaksua niin jostain syystä se ei yleensä vakuutusyhtiöille kelpaa. Kyllä tässä maassa luottotiedoton on aivan alinta paskasankia. Rikolliset ovat kuninkaallisia heihin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä