Ärsyttääkö teitä ilmoitukset, että joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen?
Mikähän siinä nyppii, että mua on alkanut ärsyttää kavereiden facebook-ilmoitukset tai henkilökohtaiset viestit, joissa toivotetaan hyvää joulua ja perään kerrotaan mihin nyt tänä vuonna on ohjattu joulukorttirahat. Vähän sama kun, että en ostanut sulle lahjaa, lahjoitin sinne ja tänne. Miksi se pitää kertoa ja kiillottaa omaa sädekehää? Toivottais vaan hyvää joulua ja pitäis omana tietonaan minne lahjoittaa.
Kommentit (10)
Ei ärsytä.
Mukavaa varsinkin yritysten tapana nykyisin. Ei kukaan ilahdu jostain oman pankkinsa tai tutun yrityksen joulukortista.
Kun ystäväni täyttää pyöreitä vuosia, kerron, että annoin hänen lahjarahat keräykseen.
En ole nähnyt noita kuin yrityksillä. Itse sähläsin aikataulujen kanssa ja lähetin vain pari korttia, muille aion laittaa sähköisen tervehdyksen. Mutta tuo hyväntekeväisyysjuttu oli hyvä idea, vaikkei sitä ehkä kannata mainita.
Toivottavasti se yksinäinen mummokin tykkää, vaikka ei voikaan laittaa korttia kukkamaljakkoa vasten nojaamaan joulunpyhiksi mieltä piristämään.
Kysy että mihin hyväntekeväisyyteen laitoit rahat
Nää fb-julistukset, joissa kerrotaan miten annoin joulukorttirahat siihen tai tähän hyväntekeväisyyteen, ne kyllä ärsyttävät.
Sen sijaan joksikin synttärilahjoiksi tehdyt lahjoitukset, tai vuohien tai kaivojen ostamiset eivät harmita, ne on ok.
Mutta toi fb-pöyhkeily on kyllä mölöä. Mä olen antanut vuosittain ison summan hyväntekeväisyyteen joka hemmetin joulukuu, silloinkin kun olen kirjoittanut kortteja, mutta en todellakaan ole keskustellut siitä kenenkään muun kanssa kuin oman perheen (haluttiin opettaa myös lapset tähän perinteeseen). Nykkyään kirjoitan kortit vain niille jotka ei ole somessa eli iäkkäimmille sukulaisilleni. Muut saavat ihailla kynttilääni, kuustani tai joulukukkaani facebookissa ja lukea hyvän joulun toivotukseni siitä. Säästyy luontoa, jos ei muuta.
Pitää alkaa käyttämään samaa!
Tänä vuonna lähetin vain yhden kortin mummolle, kortti oli itse askarreltu ja postimerkki maksoi 1,20e. Ensi vuonna pitää suurieleisesti ilmoittaa kuinka hyvää hyvyyttäni lahjoitan KAIKKI joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen ja sädekehä kiiltää 😇
.. Toki jätän mainitsematta lahjoituksen määrän.
Ei ärsytä. Mutta itse lähetän enää joulukortteja "vanhalle kaartille" eli yli 70v sukulaisille. Muille toivottelen joulut somessa kivan kuvan kera. Hyväntekeväisyyteenkin laitan rahaa, mutta se ei liity jouluun. Eikä siitä tiedä kukaan muu kuin minä itse ja nyt te kaikki.
Ärsyttää. Ja yleensä niin sanoo tyypit, ketkä ei oo ennenkään korttia laittanu. Mitä jaloa siinä muka on, ettei ees kerran vuodessa voi muistaa kavereita? Sitte ois eri asia, jos jättäis vaikka oman joulukinkun ostamatta ja lahjottais ne rahat hyväntekeväisyyteen.
Ei muuten mutta tiedän että valehtelevat. Tyypillistä sädekehän kiillotusta muttei ole totta.