Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon on sopivasti 12-vuotiaan tytön joululahjoihin?

Vierailija
21.12.2020 |

Olemme ostaneet nyt uuden puhelimen 1200€ ja kuulokkeet 200€, joku 100€ lahjakortteja pari vaatekauppoihin niin saa itse valita mieleisiään. Mielestäni lahjat on sen verran arvokkaita jo, ettei enempää tarvita, mutta onkohan se vähän tylsä saada noin vähän paketteja vaan? Ennen lahjat on olleet halvempia, max 1000€/vuodessa, mutta enemmän niitä. Ehkä suklaata ja sukkia sitten täytelahjoiksi, vaikka eihän ne mitään oikeita lahjoja olekaan mistä ilahtua. Harrastuksiin meneviä kuluja ja varusteita ei jouluna anneta, harrastukset harrastuksina ja lahjat erikseen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi minusta, ei tuossa iässä paketeiden avaaminen ole enää se joulun kohokohta vaan osataan enemmän arvostaa lahjaa itsessään.

Vierailija
2/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin 11 v pojalleni parilla kympillä bokserit, sukat ja t-paidan. Muuhun ei oo varaa. Isältään saa luultavasti viiskymppisen kuten joka joulu. Ei siis asuta yhdessä, poika asuu mun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen sitä mieltä, että aika vähän olette ostaneet. Eikö nyt jotain vielä, oma poni vaikka?

Vierailija
4/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yleisesti ottaen laittaisin itse lahjoihin 100-200 euroa sellaisena vuonna, kun ei ole mitään erityistä ostettavaa. Jonain vuonna voi mennä yli, jos saa puhelimen tai vaikka läppärin, mutta joka vuosi tällaisia ei saa. Meillä lahjoja tulee lisäksi isovanhemmilta ja tädeiltä.

Vierailija
5/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä rahassa mitata että mikä on sopivasti... Tai siis että pakko väkisin kuluttaa x euroa. Tuossa on sitä paitsi jo ihan tarpeeksi, ja liikaakin.

Vierailija
6/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo yritys ap, nolo.

Suklaa ja sukat on ihan oikeita kelpo lahjoja, usko vaan.

Vierailija
7/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yleisesti ottaen laittaisin itse lahjoihin 100-200 euroa sellaisena vuonna, kun ei ole mitään erityistä ostettavaa. Jonain vuonna voi mennä yli, jos saa puhelimen tai vaikka läppärin, mutta joka vuosi tällaisia ei saa. Meillä lahjoja tulee lisäksi isovanhemmilta ja tädeiltä.

Tarkoitin siis erityisellä ostettavalla juuri tuollaisia yksittäisiä kalliita hankintoja, en sitä, että turhaan sontaan käyttäisin 100-200 euroa. Mieluisaa ja tarpeellista pyrin joka vuosi hankkimaan. Sellaisena vuonna, kun saa jotain kalliimpaa, ei saa juuri muuta meiltä vanhemmilta.

Vierailija
8/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Luulenpa että olet oikeasti ostanut ehkä 50 euron kuulokkeet ja lisäks niitä sukkia ja suklaata. Ja se on ihan ok.

Vierailija
9/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai läppäri on ostettu jo syksyllä? 

Muuten kyllä 12v tarvitsee ehdottomasti jo uuden MacBookin koulua varten joka vuosi (eikä mitään Airia vaan Pro pitää olla).

Vierailija
10/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa

Vierailija
11/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Lastaan sen vertaa muka tunne että vaatteita osaisi ostaa pakettiin.

Vierailija
12/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs 12-vuotiaan pojan

Vierailija
13/13 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minkä verran se on suhteessa teidän muiden lahjoihin ja miten se on suhteutettu ?