Jos saat maskista jotain terveysoireita, niin älä käytä maskia
Jos joku tule ihmettelemään niin iske nyrkillä nenuun. Niin minäkin teen.
Kenenkään tarvitse uhrata terveyttään jonkun maskisuosituksen takia.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mä en käytä maskia, eikä voisi vähempää kiinnostaa kuka käyttää ja kuka ei.
Oletko puuttunut siihen, kun olet ollut paikalla ja maskittomia on kummasteltu ja/tai heihin on kohdistunut epäasiallista käytöstä? Esim. kysytty, että miksi ei joku käytä maskia.
Oletko ollut mukana taivastelemassa maskin käyttöä?
"Nämä sivistymättömät saattaa myös suoraan kysyä että miksi ei ole maskia."
Vastaa jotta "ihan vain voidakseni ärsyttää kaltaisiasi maskinatseja".
Vierailija kirjoitti:
Viimeks, kun olin kaupassa, niin jouduin ottaan maskin pois kesken kaiken. Mun naamaa alkoi kutittaa ja kirvellä aivan älyttömästi, ihan kuin olis ollu lasivillaa naamassa. Ihan hirveän rikollinen olo oli koko kauppareissun ajan, huivia yritin vähän kiskoa suun eteen.
Itse en kehtaa edes huivia kiskoa suun eteen niin kuin normaalisti talvella ehkä tekisin, kun sitten joku maskitaukki kuitenkin luulee, että se on maski jota en ole osannut pukea nenänkin päälle oikeaoppisesti...
Vierailija kirjoitti:
Entä jos työpaikalla on vahva suositus käyttää maskia?
Jos ei pysty käyttämään maskia niin ei siinä vahvakaan suositus auttaisi.
Jos pakotettaisiin niin sitten koittaa hakea vapautusta, ja jos ei onnistuisi, niin sitten käyttää maskia niin kauan kuin kykenee, ja sitten sairauslomalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen monille tuotteille, joissa on muovisekotteita ja säilöntäaineita. Esimerkiksi en voi nukkua kotimaisella allergiamerkityllä tyynyllä, koska se kierrätysmuovista valmistettuna allergisoi sitten kuitenkin. No, ei kai mikään ihme, että saa oireita siitäkin, jos pistää allergisoivan tuotteen kiinni ihoon ja hengitysteihin.
Minä voin hengittää maskilla ihan hyvin, mutta jo pari minuuttia maskien lenkit korvien ympäri ja iho alkaa polttaa ja kutista! Joo, kyllä. En tiedä mitä myrkkyä noissa kuminauhoissa on mutta minulle ne eivät sovi. Olen kokeillut sekä markettien että apteekista ostettuja maskeja. Sama lopputulos kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käytä maskia, eikä voisi vähempää kiinnostaa kuka käyttää ja kuka ei.
Harmi ettei maskin käyttäjät sano samoin.
Vierailija kirjoitti:
Maineen menettäminen ja leimautuminen huonoksi ihmiseksi on paljon isompi ongelma kuin maskin aiheuttamat oireet.
Ainut kun maskia näyttäisin olisi työmatkat, kaupassa kun en käy, ja minulle on aivan sama mitä ne muut minusta ajattelee. Naurettavaa että tuntemttomien keksimä leima merkitsisi enemmän kuin oma terveys.
Vierailija kirjoitti:
käytän maskia, eikä voisi vähempää kiinnostaa kuka käyttää ja kuka ei.
Sori luin väärin.
(22)
😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maineen menettäminen ja leimautuminen huonoksi ihmiseksi on paljon isompi ongelma kuin maskin aiheuttamat oireet.
Ainut kun maskia näyttäisin olisi työmatkat, kaupassa kun en käy, ja minulle on aivan sama mitä ne muut minusta ajattelee. Naurettavaa että tuntemttomien keksimä leima merkitsisi enemmän kuin oma terveys.
Jos olisikin tuntemattomia, mutta kun ei ole. Onhan se häpeä, että leimautuu vastuuttomaksi, kun ei vaan sitä maskia kykene pitämään.
Vieläkö jotkut raukat lampaat luulee, että maskeista on mitään hyötyä?
Teidän tekopyhä "suojaan muita maskilla, suojaa sinä minua" on vuosisadan vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisikin tuntemattomia, mutta kun ei ole. Onhan se häpeä, että leimautuu vastuuttomaksi, kun ei vaan sitä maskia kykene pitämään.
Miksi et tutuille kerro ettet voi käyttää? Kyllä meillä töissä kaikki, jopa asiakkaat, tietää sairaudestani.
Muutama hieman järkyttynyt "sinä olet noin nuori!" tullut mutta nekin vain siksi että ovat huolissaan minusta.
Minulla on jatkuvasti kutiseva ja limainen kurkku ja ääni lähtee, kun olen joutunut lokakuusta asti käyttämään maskia töissä. Työterveyteen sain ajan tammikuun puoliväliin. Pakko varmaan jäädä sairauslomalle, kun ei pysty enää opettamaan.
Meillä ainakin on vaihtoehtona käyttää visiiriä (joka ei kyllä suojaa yhtään ketään)