Mitä mieltä tämän lapsen ruokailuista?
http://kaitaliina.blogspot.fi/search/label/Lapsiarkea
Kyseessä siis Kaitaliina. Hienostelua ja brassailua vai ihanan monipuolista ja avarakatseista?
Kommentit (11)
mun mielestä hienostelua ja vähän hölmöä, kyllä sen muksun pitäis oppia syömään myös niitä "tavallisia" ruokia mitä esim. päiväkodissa on, eikä pelkästään kaikkia hienosteluruokia
Ihan tavallista minun mielestä. Tosin tuon kanssa kannattaa olla varovainen miten hehkuttaa omaa loistavuuttaan siinä että on saanut taaperon syömään mitä vain. Oman kokemuksen pohjalta väittäisin että se on helppoa, tuon ikäiset on uteliaita eri makujen suhteen. Ongelmat tulee siinä 4-vuotiaana. Meilläkin kotona tuollainen kansainvälinen meininki, mutta niin vain kävi että lapsi onkin ihastunut päiväkodin perinteisempään menuun. Ja tosiaan pienempänä meni kaikki.
Että on oikein wasabia maistanut ;D
Hienoa ja ainutlaatuista tämän kaitaliinan mielestä. Jotenkin huvittavaa, että ihan löylyissä kertoo, kuinka lapsi on kaikkiruokainen ja tutut oikein ihmettelevät, miten päiväkodin ruoat maistuu. Ja vaikka syffeli on kaikkiruokainen, niin makaroniöaatikko ei kyllä niin maistu. Hohhoijaa.
Kaupunkiin muuttanut maalaistolvana? Siltä kuulostaa. Meillä ihan tossa lähi siwassa myydään etnishenkisiä purkkikastikkeita ja sen kummempaa kyselyä pitämättä uskoisin, että ne on ihan arkiruokaa monessakin perheessä. Kiinalaiset, intialaiset jne ravintolat on ollu mun arkea 90-luvulla. Kiva, että tämäkin bloggari lapsineen on päässyt mukaan makujen maailmaan.
Eikö joka toinen lapsiperhe ole lomaillut Thaimaassa tmv? Siellähän samat sörsselit tulee vastaan.
Hienostelua ja itsensä jalustalle nostamista kun on niin hyvä..
Oppiihan se lapsi, sitten siellä päiväkodissa. Upean terveellinen ruokavalio kaksivuotiaalla, otan mallia. Mutta ei siinä, jos teidän mielestä "lapsen on opittava syömään "oikeaa ruokaa"" eli mummon muusia ja einespullia, go ahead.
Kuulostaa harvinaisen helpolta lapselta.
Ruokavalioon en halua sen enempää puuttua kuin että kasvispainotteinen ruoka on terveellistä :) mutta blogi oli ällöttävin mitä olin ikinä lukenut. Tuli eräs tuttu äiti mieleen 2v äitiyskokemuksella jonka lempi puheenaihe on heidän upea vanhemmuus ja heti perään haukutaan kaikki tuttavapiirin vanhemmat :D
Ja tietysti se oma pottunokka-kuolakallekin on niin kaunis ja ihana ja odotetaan että muut innoissaan nyökyttelee.
Onhan se hienoa, että mukula syö kaikkea, mutta onko se kaikki niin kovin terveellistä? Esimerkiksi sushi on raakaa kalaa ja valkoista riisiä, sekö on terveellistä? Odottakoopa mamma aikaa reilun vuoden päähän, kun uhmaikä iskee päälle täydellä voimallaan. Vieläkö on mamman sana laki, mitä mukula syö? Voi olla edessä jonniinmoinen tahtojen taistelu. Kyllä se tuolla mukulallekin oma tahto kehittyy, ellei sitten ole ehditty alistaa ja nujertaa jo oikein olan takaa.
Komppaan 11, eiköhän ku joku joskus antaa kylässä jotain sokerista, niin rupea lapsi niitä pyytämän.
Minun mielestä avarakatseista :)