Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku kuvittelee, että kynttilä on kiva joululahja?

Vierailija
21.12.2020 |

Varsinkin jos se on niin paksu, ettei edes mahdu minnekään. Jos ei muuta keksi joululahjaksi kuin kynttilän ja vieläpä pölyisen semmoisen, mikä selvästikin on jo kertaalleen saatu joltain toiselta lahjaksi, niin miksi pitää edes vaivautua antamaan mitään?
Ja en tosiaankaan kaipaa mitään lahjoja keneltäkään, mutta nuo kynttilät vaan alkaa jo niin ärsyttää.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ankeuttajat antaa kynttilöitä joululahjaksi. Hyi.

Vierailija
2/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilän paksuus kertoo vain antajansa väljyydestä. Mikä yhdelle on sopiva, ei toiselle mahdu.

Vierailija
4/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä on hyvä lahja, koska sen voi polttaa pois. Se ei jää riesaksi. Ihmisillä on tapana polttaa kynttilöitä jouluisin, joten se sopii tähän vuodenaikaan.

Miten niin ei mahdu? Kynttilän voi laittaa esimerkiksi pienelle lautaselle.

Mielestäni vain ankeuttajat jaksavat valittaa siitä, että joku haluaa muistaa heitä lahjalla. Itse keksin monta huonompaa ideaa kuin kynttilä.

Vierailija
5/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan kynttilöitä. Niitä ei koskaan tule lahjaksi liikaa.

Vierailija
6/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryyden huippu antaa kynttilä pikkulapsi- tai lemmikkitalouteen. Mutta kun minä ja antamisen ilo jne.

Vierailija
7/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskalla enää oikeaa kynttilää polttaa. Pelkään, että unohdan sen palamaan yksinään. Kun minulla on jouluvieraita, voin laittaa kynttilän kahvipöytään palamaan. Ovat kyllä kauniita, mutta en toivo lahjaksi, kaapista löytyy jo monen vuoden kynttilät. Pieni suklaa tai marmeladi kyllä maistuu.

Vierailija
8/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryyden huippu antaa kynttilä pikkulapsi- tai lemmikkitalouteen. Mutta kun minä ja antamisen ilo jne.

Meillä on lemmikkejä ja pikkulapsia. Ja kynttilöitä.

Vierailija
9/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta kynttilöitä koskaan. Tuikkuja joskus ja niitäkin on ihan riittävästi jo kaapissa monen vuoden tarpeiksi. Joten en kyllä ilahtuisi kynttilälahjasta.

Vierailija
10/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välissä toive: polta mieluummin tämä kynttilä loppuun kuin minut.

Vierailija
11/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraoilija kirjoitti:

Meillä on lemmikkejä ja pikkulapsia. Ja kynttilöitä.

No onnea teille, omien lasteni ja eläinteni kanssa en uskalla polttaa kynttilöitä, liian iso riski onnettomuuksille.

Vierailija
12/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kynttilä on enemmän semmoinen kiva joulutuliainen, kuin lahja. Tähän aikaan vuodesta niitä on useimmilla tapana polttaa ja mielestäni oikein hyvä tuliainen. Pölyinen kynttilä toki hieman eri asia.

Kaikesta sitä valitetaan. :D jos on noin tarkka niin voi suoraan kertoa lahjatoivelistansa, jos kehtaa

Vierailija
13/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta oikeastaan ikinä kynttilöitä sisällä, mutta talvella teen lumi- ja jäälyhtyjä, joihin laitan kynttilöitä palamaan iltaisin. Jos siis saan lahjaksi kynttilöitä, niin hienoimmat asetelmat lähtevät kiertoon ja irralliset tavalliset kynttilät laitan pihakynttilöiksi.

Vierailija
14/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä joululahja silloin, jos tietää lahjan saavan siitä tykkäävän. Niin kuin oikeastaan minkä tahansa muunkin lahjan kohdalla. Ei ole olemassa mitään mistä kaikki varmuudella ilahtuisivat.

Vierailija
17/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät on kyllä aika ikävä lahja, kun huomioidaan, että niitä poltettaessa vapautuu hengitysilmaan myrkyllisiä PAH-yhdisteitä, jotka tiedetään karsinogeenisiksi.

Vierailija
18/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kanssa anoppi kiikuttaa niitä Drockila-kynttilöitä joka vuosi. Koko firmaahan ei enää edes ole, mutta jostain se oli silti niitä kaivanut. Ehkä ostanut loppuelämäksi jemmaan!? Jos poltan kynttilöitä, niin poltan tuikkuja lyhdyissä tai kruununkynttilöitä ruokapöydässä. Nämä Drockilat menee paketeissaan jemmaan ja laitan vahingon kiertämään: vien seuraavana vuonna lasten koulun joulumyyjäisten arpajaisvoitoiksi tai annan opettajille joulumuistamisina. Saattaahan niistä joku vaikka tykätäkin.

Vierailija
19/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä meni nekin ostetut lahjakyntyilät. Kiitti vaan.

Vierailija
20/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina poltettu etenkin joulun aikaan aitoja kynttilöitä, ja paljon, vaikka onkin ollut useita pikkulapsia ja koiria taloudessa vuosien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme