Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö tahtoo ajokortin ja auton - mitä teemme?

Vierailija
21.12.2020 |

Aika kallista mutta maalla tarpeellista

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyydin pummaajia kyllä sitten riittää jos oma auto ja vanhempien bensat.

Vierailija
2/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakoon auton.

Niin minäkin tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö hankkii sugardaddyn

Vierailija
4/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat maksoi kaikkien lasten kortit, mutta auto piti itse hankkia jos tarvitsi. Siihen asti mentiin mopolla vaikka B-kortti olikin taskussa. Toki nykykorttien hinnat on ihan älyttömiä, mutta olisiko lapsella vaikka kilttiä kummia...?

Vierailija
5/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja oma-aloitteinen tytär pokaa ensin autokoulun open tai omistajan pojan tms. Sitten on vuorossa autokauppias tms. Vanhemmat pääsee vähällä.

Vierailija
6/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ajokorttia ihan kansalaistaitona. Se, hankkiiko sen jälkeen oman kulkupelin on sitten eri juttu. Ajolupaa voi tarvita esim. työssä vaikka ei omaa autoa hankkisikaan.

Vierailija
7/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ajokorttia ihan kansalaistaitona. Se, hankkiiko sen jälkeen oman kulkupelin on sitten eri juttu. Ajolupaa voi tarvita esim. työssä vaikka ei omaa autoa hankkisikaan.

Samaa mieltä. Itselleni vanhemmat aikoinaan maksoivat ajokortin, mutta autoa eivät ostaneet. Vanhempien autoja sai lainailla kun oli tarvetta.

Omille lapsille opetin itse kortin opetusluvalla, mutta autoja en ole heille hankkinut, vaan olen lainannut omaani tarpeen mukaan.

Vierailija
8/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot muuttanut korpeen, saat kuskata ja maksaa kortin ja koko roskan.

Mun sisko rakastui maalaisjussiin.

Sanoi hän voi asua täällä hetken.

Kun päättivät mennä naimisiin, asetti ehdoksi muuton tai mies hoitaa kuskaukset.

10 v myöhemmin tila laitettiin myyntiin.

Vierailija
9/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko välttämättä oman auton, vai voiko lainata vanhemmilta?

Meillä tyttö otti opintolainaa ajokorttia varten, ja on lainannut vanhemmilta ja sisarukseltaan autoa, sen mukaan, kenen auto milloinkin on joutanut hänelle lainaan. Ja tyttö itse maksaa bensat siltä osin, kun ajaa. Vakuutusmaksut, huollot yms. olen maksanut itse, vaikka tyttö on ajanut nyt korona-aikana minun autollani paljon enemmän kuin minä.

Vierailija
10/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti on avain vapauteen. Harvassa on ne paikkakunnat, joissa pärjää ilman autoa ja myös työpaikan saamiseen se voi vaikuttaa (työssä itsessään tarvii autoa tai sitten että edes pääsee sinne työmaalle).

Vierailija
11/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no meillä lapset tulee saamaan ajokortit, osan voivat joutua itse maksamaan. Autoja ei ole tulossa! Ei kuulu vanhempien kustantaa!

Vierailija
12/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot muuttanut korpeen, saat kuskata ja maksaa kortin ja koko roskan.

Mun sisko rakastui maalaisjussiin.

Sanoi hän voi asua täällä hetken.

Kun päättivät mennä naimisiin, asetti ehdoksi muuton tai mies hoitaa kuskaukset.

10 v myöhemmin tila laitettiin myyntiin.

Öö, olisko ollu vaan helpompi ajaa se kortti itsekin...

Vierailija
13/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sen mukaan miten teillä on varaa. Kyllä me ainakin halutaan tukea lapsia ja esim. autokoulut maksaa, kun on varaa. Jos ei olisi niin sitten ei. Autoja emme osta koska on 3 lasta eikä kuitenkaan mitään erityisen varakkaita olla, eikä nuo millään ikivanhoilla koslilla edes haluaisi ajaa. Meidän vanhempien autoilla saa ajella aina kun ovat meidän käytöstä vapaana niin kauan kuin kotona asuvat.

Vierailija
14/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kansalaistaito, vaan hemmetin kallis muovinpalanen. Eikä kuulu elatusvelvollisuuteen millään tavalla.

Ajokorttia ei kannata hankkia ennen kuin on todellinen tarve ja hlöllä itsellään on varaa sekä hankkia auto sekä ylläpitää sitä.

Se että lapsi ajokortin haluaa ei ole mikään validi syy hankkia sitä. Sama pätee aivan kaikkiin lasten haluamiin juttuihin. Haluaminen ei ole peruste, todellinen tarve ja hyöty ovat.

Vierailija
15/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette hankkineet asunnon paikasta, missä oma auto on ainoa keino kulkea, maksatte kortin ja ostatte auton. Autoon opetuspoljin ja molemmille vanhemmille opetuslupa, niin homma hoituu helposti ja kohtuullisen edullisesti.

Vierailija
16/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa opetusluvalla. Äitini ja isäni kahdeksanlapsisesta katraasta 6/8 on opetettu opetusluvilla. Yksi on vielä alaikäinen. Tulee paljon halvemmaksi opettaa itse! Paljon hyötyajeluja tehty samalla, kun itse opettelin ajamaan, niin mainoksia jaettiin samalla. Isä opetti ajamaan. Molemmat voi periaatteessa opettaa, äiti ja isä.

Isä hommasi halvalla jostain polkimen, samalla polkimella saa opetettua monta.

Vierailija
17/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoja saa parilla satasella, kortti maksaa paljon enemmän, mutta kannattaa hankkia. Lapset maksaa polttoaineet, vakuutukset yms. itse. Jos rahaa ei ole, niin auto myydän pois.

Vierailija
18/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vanhemmat maksoi kaikkien lasten kortit, mutta auto piti itse hankkia jos tarvitsi. Siihen asti mentiin mopolla vaikka B-kortti olikin taskussa. Toki nykykorttien hinnat on ihan älyttömiä, mutta olisiko lapsella vaikka kilttiä kummia...?

Mun mielestä on aivan älytöntä maksaa korttia, jos ei ole mahdollisuutta sitten autoilla.

Tiedän useita vanhempia, joiden rahat ovat menneet kankkulan kaivoon. Kortti on lapselle maksettu, ei autoa - edes lainaksi. Sitten lapsi ei ole enää koskaan ajanut sen jälkeen.

Vierailija
19/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokorttien hinnat tippuivat jokin aika sitten. Vähän yli 1000 euroa maksaa nyt B kortti. Toki meidän tytöllä on traktorikortti alla, joten ihan kalleimman mukaan ei mene, mutta muistaakseni kymppejä on se alennus.

Jos esikoiseni (21v) olisi ajanut B kortin heti 18v täytettyään, olisi se maksanut n. 2000-3000 euro. Ei ollut varaa tuolloin. Pari vuotta myöhemmin, kun hinnat olivat tulleet alas, hän hankki sen kortin, ja auton.

Vierailija
20/49 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa opetusluvalla. Äitini ja isäni kahdeksanlapsisesta katraasta 6/8 on opetettu opetusluvilla. Yksi on vielä alaikäinen. Tulee paljon halvemmaksi opettaa itse! Paljon hyötyajeluja tehty samalla, kun itse opettelin ajamaan, niin mainoksia jaettiin samalla. Isä opetti ajamaan. Molemmat voi periaatteessa opettaa, äiti ja isä.

Isä hommasi halvalla jostain polkimen, samalla polkimella saa opetettua monta.

että semmosta rutsaa. Äiti ja isä samasta katraasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän