Käytätkö sanaa KÄNNYKKÄ?
Kommentit (41)
En ole käyttänyt enää vuosiin, ihan puhelimeksi sanon nykyään. Kun ei nykyään ole enää oikein muitakaan puhelimia, niin jotenkin se sana kännykkä on jäänyt pois käytöstä.
Oon 34.
Käsipuhelin sanon, eihän nyt mitään noloja lyhenteitä tai lempinimiä sovi käyttää. Tai sitten matkapuhelin.
Minun 25-35v kaveripiirissä kaikki puhuu kyllä puhelimesta. Kännykkä-sanaa kuulee lähinnä vanhemmilta ihmisiltä.
Käytän joo, mutta puhelin se yleensä vaan on. Nykyään kun älypuhelin on 99 % käytössä kaikilla niin ei sitä tarvi erikseen painottaa että mikä se on. Kännykkä on jäänne niiltä ajoilta kun matkapuhelimet oli uudempi juttu.
31 v.
Joo. Käytän kyllä myös sanoja puhelin, luuri, älyluuri ja aivot. (Rillit on silmät ja älypuhelin on aivot 😁) Toi äläri kuulostaa kyllä söpöltä!
Olen 48v.
Vierailija kirjoitti:
Minun 25-35v kaveripiirissä kaikki puhuu kyllä puhelimesta. Kännykkä-sanaa kuulee lähinnä vanhemmilta ihmisiltä.
No sama, ja omassa lähipiirissä paljon tuota vanhemmatkin puhuu pääasiassa puhelimesta. Siksi vähän yllätyin kun tämän kyselyn mukaan suurin osa sanoo kännykkä.
Puhelin se on. 90-luvulla kun monilla vielä oli lankapuhelin, puhuttiin kännykästä tai virallisemmin matkapuhelimesta. Mutta nykyään se kyllä on pelkkä puhelin.
Olen 75-v.
Kännykkä on se vanha, jossa on näppäimet, nämä älypuhelimet on vaan puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Telefooni, känny, säteilykapula
Telefooni. Ja sitten telefoneeraat?
Vierailija kirjoitti:
Puhelin se on. 90-luvulla kun monilla vielä oli lankapuhelin, puhuttiin kännykästä tai virallisemmin matkapuhelimesta. Mutta nykyään se kyllä on pelkkä puhelin.
Olen 75-v.
Minusta se voi oikein hyvin olla molempia. Sekä kännykkä, että puhelin. Samalla tapaa kuin läppäri ja tietokone voi olla yksi ja sama laite. Kauniilla lapsella on monta nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain känny, kun se vekotin on niin pieni, että se on piilossa kädessä. Älypuhelimet on kauheita halkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telefooni. Ja sitten telefoneeraat?
Kaikki sivistyneet suomenruotsalaiset telefoneeraa.
Kenkäpuhelin nimitystä käytän.