Pidetäänkö teillä lapsen synttärit (lapsivieraille),
vaikka joku perheestänne potee vatsataudissa? Tai saako lapsesi mennä kyläilemään, jos sisarus kipeänä ja tuo kyläilemään menevä lapsi on oireeton?
Kommentit (5)
En pitäisi synttäreitä tai ottaisi muitakaan vieraita vastaan, jos perheessämme on mahatautia tai ollut viikon sisällä. Yleensä ihmiset ovat kiitollisia, kun ilmoitan ja perun vierailun. En laskisi omaa lastakaan kuin kouluun, jos perheessämme on mahatautia.Kouluun on mentävä, jos on terve. Kyläilemäänkään en laskisi muutamaan päivään. Saa aika helposti ikävän äidin maineen, jos antaa lapsen levittää vatsatauteja.
tietenkin peruutetaan juhlat, jos on vatsatautia. Tänä vuonna lapseni oksensi tiistaina, oltiin kotona ke ja to, perjantaina tarhaan ja lauantaina juhlat. Kukaan ei tietääkseni tullut kipeäksi ja tiistain jälkeen ei oksentanut kertaakaan.
Ei pidetä enkä päästä omaa lastani synttäreille, jos tiedän että hän on ehkä sairastumassa. Olen ollut synttäreillä jossa oli tällainen lapsi, vanhemmat tiesivät että lapsikin on todennäköisesti sairastumassa. Irtokarkkikupin välityksellä se tauti sitten levisi kaikkiin. En hirveästi arvostanut näitten vanhempien toimintaa.
Menin itse kerran synttäreille, jossa paikan päällä ilmoitettiin yhden perheenjäsenen olevan vatsataudissa.
Nämä on ikuisuuskysymyksiä joista kuulee mitä ihmeellisempiä mielipiteitä. Meillä on kyllä perheessä olevan vatsataudin takia synttärit siirretty ja tekisin niin toistekin. Vatsatauti tarttuu todella herkästi, ja inhottava ajatus, että vieraat sairastuisivat ja mahdollisesti epäilisivät tekemiäni tarjoiluita aina jatkossa.
Oireeton lapsi saa meillä kyllä mennä kyläilemään ja kaikkiin menoihinsa ihan vapaasti, ei koko maailma voi pysähtyä sen takia, jos joku perheessä on kipeänä. Pahimmassa tapauksessahan flunssakautena isommassa perheessä on lähes koko ajan joku kipeänä. Tästäkin joku on kyllä eri mieltä, sain itse kerran vihat niskaani, kun vein oireettoman lapsen harrastukseen ja sisarus jäi potemaan flunssaa kotiin.