Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien lapsilleen sanelemat joululahjat

En muuten osta!
21.12.2020 |

Olenko ainoa, jota on vuosi kaudet kyrsinyt nämä lähipiirin vanhemmat, jotka pokkana ilmoittavat, mitä heidän lapsilleen sitten ostat joululahjaksi?
Kun itsellä on kaksi omaakin lasta, lisäksi sisarusten lapset, joita haluaisi jouluna muistaa, on todella ärsyttävää, että kaverit lähettävät viestejä, että ostat sit mun lapselle tämän jouluksi + linkki mistä sen voi ostaa. Eikä mitään halpoja vaatimuksia, vaan 50-100e, mikä ainakin itselleni on aika iso raha. Ja järjestään nämä samat käskyttäjät eivät sun lapsille kyllä osta tasan yhtään mitään.
Sen ymmärtäisin jos kysyis, et mitä toivot että ostaisin sun lapsellesi ja antais hintahaarukan, se olisi täysin ok. Mutta että oma-aloitteisesti. En ymmärrä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tollaisesta kuullut. Sulla on outoja sukulaisia.

Vierailija
2/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa outoa. Ei minulle kaverit koskaan ole lähettäneet lastensa joululahjatoiveita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä ole pakko ostaa.

Vierailija
4/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Meillä viisi kummilasta ja lahjat noin 20-30 €. Eikä kukaan sanele yhtään mitään. Sanot oma-aloitteisesti ettei onnistu.

Vierailija
5/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ei onnistu tai että ostat vain jos he vastavuoroisesti ostavat sinun sanelemat lahjat teidän lapsille.

Vierailija
6/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa. Mulla on yks kaveri, jolle kummit on lahja-automaatteja. Luettelee aina, mitä lastensa kummeilta odottaa lapsille lahjaksi. Pyysi mua nuorimman lapsensa kummiksi, mut kieltäydyin kunniasta, vedoten siihen, että mulla on jo niin monta kummilasta. Suuttuihan se ja välit viileni, mutta en ole antanut asian häiritä. Riitaa siitä olis myöhemminkin tullut, kun en olis ostanut synttärilahjaks polkupyörää ta laskettelusuksia, vaikka hän olis jo lapselle luvannut ne.

Vierailija
7/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää muuan likisukulainen kun kyselee 15 kertaa mitä mun lapsi haluaa lahjaksi. Yritän antaa muutamia erihintaisia (alle 20€) vaihtoehtoja... niin ei, niistä yhtäkään ei tule, tulee kaikkea muuta ja tarhaikäiselle painonsa verran suklaata lisäksi. Vahingosta viisastuneena en pyydä häneltä mitään lapsen suurimpia toiveita, vaan varmistan niiden hankinnan itse, mutta vaikea sitä on jotain diipaadaipaa yrittää hänelle vinkiksi antaa kun tietää ettei ehdotukset kuitenkaan kelpaa.

Vierailija
8/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaverille linkki oman lapsesi lahjatoiveisiin ja mielellään vähintään saman hintaiseen...

Ja voithan vielä lisätä, että tämä on nyt vähän kalliimpi, kun teidän perheeltä ei ole nyt pariin jouluun tullutkaan mitään tänne päin...

Vierailija
9/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää muuan likisukulainen kun kyselee 15 kertaa mitä mun lapsi haluaa lahjaksi. Yritän antaa muutamia erihintaisia (alle 20€) vaihtoehtoja... niin ei, niistä yhtäkään ei tule, tulee kaikkea muuta ja tarhaikäiselle painonsa verran suklaata lisäksi. Vahingosta viisastuneena en pyydä häneltä mitään lapsen suurimpia toiveita, vaan varmistan niiden hankinnan itse, mutta vaikea sitä on jotain diipaadaipaa yrittää hänelle vinkiksi antaa kun tietää ettei ehdotukset kuitenkaan kelpaa.

Suurimmat toiveet hankkivat yleensä vanhemmat itse.

On hieman eri asia sanoa lapsen pitävän HelloKitty tuotteista kuin toivoa lapselle HelloKitty taloa tms. Samasta kiinnostuksen kohteesta löytyy 5 € tuotteita tai sitten 100 €. Kenellä on pokkaa ostattaa muilla 100 € lahjoja.

Vierailija
10/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudolta kuulostaa. Mulla on yks kaveri, jolle kummit on lahja-automaatteja. Luettelee aina, mitä lastensa kummeilta odottaa lapsille lahjaksi. Pyysi mua nuorimman lapsensa kummiksi, mut kieltäydyin kunniasta, vedoten siihen, että mulla on jo niin monta kummilasta. Suuttuihan se ja välit viileni, mutta en ole antanut asian häiritä. Riitaa siitä olis myöhemminkin tullut, kun en olis ostanut synttärilahjaks polkupyörää ta laskettelusuksia, vaikka hän olis jo lapselle luvannut ne.

Näitä tyyppejä löytyy! Lahja-automaatin lisäksi moni odottaa kummin toimivan aina valmiina lapsenhoitajana. Ilmaiseksi tietysti.

Vierailija
11/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ihan mielettömän hyvä! Kiitos vinkistä, näin teen!

AP

Vierailija
12/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas suorastaan vituttaa ne sukulaiset jotka soittavat ja olettavat että minä keksin heidän puolestaan mitä ostavat lapsilleni. Aivan järkyttävä show kun kymmenelle ihmiselle täytyy keksiä kolmen lapsen lahjat js varmistaa että eihän osteta samoja. Sitten ollaan niin loukkaantuneita kun ilmoitan että en tiedä, mieti itse. Ja jos et halua niin älä osta mitään. Minä mikään lahjaidea-automaatti ole, prkl.

Vierailija
13/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit lähettelevät viestejä? Ei kai teillä nyt sentään kavereiden lapsille lahjoja osteta, ap? Vai onko kyse kummilapsista, joiden vanhemmat ovt kavereitanne? Tuo lahjalistajuttu on vähän kaksipiippuinen siinä mielessä, että itse ainakin haluan 1) tietää, mitä kummilapset ja veljen lapset oikeasti toivovat, että lahja on mieluisa, sen sijaan että ostaisin jotain, minkä kuvittelen olevan kivaa, eikä se sitten lapsesta olisikaan, ja 2) samalla tulee varmistettua, ettei lapsi saa kolmea samaa legopakettia tai neljiä luistimia, kun kaikki sukulaiset ostavat saman lahjan. Mutta jos se menee siihen, että sanellaan ehdottomasti vain ja ainoastaan se yksi, kallis vaihtoehto, ei homma pelitä, vaan mielestäni olisi hyvä jättää sille lahjan antajalle mahdollisuus valita muutamasta vaihtoehdosta ja sitten kuitata, minkä hankkii. Ja hintaluokan pitäisi olla järkevä eli ei odoteta sen kummitädin tai enon tai mummin ja ukin ostavan 600 € kännykkää tai 300 € talvikenkiä, jos tämä ei ole ihan itse ilmaissut olevansa niin rikas, ettei keksi parempaa käyttöä rahoilleen kuin sukulaislasten lahjomisen. Näin meillä toimitaan ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä.

Vierailija
14/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit lähettelevät viestejä? Ei kai teillä nyt sentään kavereiden lapsille lahjoja osteta, ap? Vai onko kyse kummilapsista, joiden vanhemmat ovt kavereitanne? Tuo lahjalistajuttu on vähän kaksipiippuinen siinä mielessä, että itse ainakin haluan 1) tietää, mitä kummilapset ja veljen lapset oikeasti toivovat, että lahja on mieluisa, sen sijaan että ostaisin jotain, minkä kuvittelen olevan kivaa, eikä se sitten lapsesta olisikaan, ja 2) samalla tulee varmistettua, ettei lapsi saa kolmea samaa legopakettia tai neljiä luistimia, kun kaikki sukulaiset ostavat saman lahjan. Mutta jos se menee siihen, että sanellaan ehdottomasti vain ja ainoastaan se yksi, kallis vaihtoehto, ei homma pelitä, vaan mielestäni olisi hyvä jättää sille lahjan antajalle mahdollisuus valita muutamasta vaihtoehdosta ja sitten kuitata, minkä hankkii. Ja hintaluokan pitäisi olla järkevä eli ei odoteta sen kummitädin tai enon tai mummin ja ukin ostavan 600 € kännykkää tai 300 € talvikenkiä, jos tämä ei ole ihan itse ilmaissut olevansa niin rikas, ettei keksi parempaa käyttöä rahoilleen kuin sukulaislasten lahjomisen. Näin meillä toimitaan ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä.

Kyllä nämä ihan kavereita ovat (toistaiseksi), jotka näitä lahjaksi sitten tätä tänä vuonna -viestejä ovat lähetelleet. Olen ihan samaa mieltä, että on täysin ok ilmoittaa, mitä toivotaan lahjaksi, jos antaja sitä kysyy. Sehän on, kuten sanoit, hyväkin tietää, helpottaa.

En  ole mikään nihilisti vaan ostan kyllä mielelläni joululahjat sisarusteni lapsille ja kummilapsilleni, heiltä kysyn oma-aloitteisesti lahjatoiveita. Mutta sekin voi olla, että nämä pari kaveria haluaisi omien lastensa myös pääsevän osingolle.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme