Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laitetaan tähän miten teidän mielestä suomalaisten naisten pitäisi pukeutua?

Vierailija
17.05.2014 |

Kun tuossa toisessa ketjussa haukuttiin suomalaista pukeutumista. Miten täällä ja tässä ilmastossa pitäisi pukeutua. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa.

Vierailija
2/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten  naisten pitäisi pukeutua samalla tavalla, kuin esim. venäläiset naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 11:34"]Suomalaisten  naisten pitäisi pukeutua samalla tavalla, kuin esim. venäläiset naiset.

[/quote]

Hyi saatana. Jos tuo olisi joku pakko niin mä muuttaisin suoraan muualle. Kukaan täysjärkinen halua näyttää ryssältä.

Vierailija
4/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä pukeutuminen voisi olla vähän tyylikkäämpää ja naisellisempaa. Enemmän mekkoja ja hameita ja sellaista rentoa tyylikkyyttä. Nyt mennään tennarit tai mitkä vaan ei korolliset kengät jalassa. Se että saisi olla korkoa kengissä ei tarkoita, että pitäisi olla jotkus piikkikorot, moni nainen näyttäisi heti paremmalta, kun olisi 3-5 cm korkoa eikä ne lättäpohjakengät. Kyllä talven kylmyydessäkin voi olla tyylikäs ja silti lämpimästi pukeutunut. 

Vierailija
5/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa: Täällä korostetaan käytännöllisyyttä eikä ymmärretä, että ihmisellä pitää olla useampia vaatteita ja eri tilanteissa käytetään erilaisia vaatteita. Toppatakki ja toppahousut on kieltämättä käytännöllinen lasten kanssa pulkkamäessä, mutta sitten tyylikkäällä ihmisellä on eri vaatteet toimistoon tai juhlaan. Tyylikäs asu edellyttää tyylikkäät laukut, kengät ja takit myös - se usein unohdetaan ja vedetään hameen kanssa tuulitakki.

Vierailija
6/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni yrittänyt etsiä hyvän näköisiä kenkiä noin 5cm koroilla. Mustia mummokenkiä löytyy. Kohta olen mummoiässä, ehkä ne sitten käy tyyliin. Sandaaleitakin tehdää kauniina ihan matalina tai sitten korkeina. 5cm löytyy vain "järkeviä"malleja.

Vierailija
7/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus ja lämpö, yhdistä siihen vielä hiukan tyyliä.  Asiallisesti, ehkä joskus värikkäästi.  Hameille on tosi vähän käyttöä.

Vierailija
8/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalonsa ja ihonsävynsä mukaisesti. Ja tietenkin sään vaatimiin vaatteisiin. 

Suurin osa suomalaisista tekee sen virheen, että he käyttävät liian tummia sävyjä. Tottakai on joitain, joille ne tummat sävyt sopivat, mutta useimmiten se tumma sävy on musta mekko, mustat kengät, mustat sukkikset, musta huivi, tummat (ja nykyään näkee liian vaaleitakin) meikit, ja ankeat korut. Tuntuu välillä että täällä kaikki olisivat tulossa hautajaisista. 

Vaaleallekin iholle sopii värit, kirkkaatkin sellaiset. 

Vartalomallin tunnistus tuntuu kuitenkin olevan suomalaisnaiselle hepreaa. Moni käyttää täysin väärän mallisia vaatteita.. Kokeilkaa rohkeasti erilaisia vaatteita kaupoissa. Se mikä on ennen tuntunut täysin väärältä, voi näyttääkin päällänne hyvältä. Itse esim. olin pitkään sitä mieltä että vain a-linjaiset mekot näyttävät päälläni hyviltä, kunnes kokeilin kynähametta ja nättiä yläosaa sen kanssa.  Olen hieman ylipainoinen, mutta ko. asu olikin todella imarteleva päälläni. Sen jälkeen ollut ennakkoluuloton, ja kokeillut vähän kaikennäköisiä vaatteita ja löytänyt itselleni sopivan tyylin. 

Myös koruja saisi ihmiset käyttää enemmän. Enkä tarkoita mitään pieniä nappeja korvissa, vaan kauniita, näyttäviä koruja.

Vierailija
9/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pukeutua oman vartalotyypin mukaisiin vaatteisiin, jotka sopii itselle. Nyt kaikilla nuorilla tytöillä on kireät pillifarkut, vaikka ne sopivat vain hoikille ja pyöreämmän kannattaisi valita erilainen housumalli. Nuorten vikahan se ei ole, vaan vaateteollisuuden, joka pukkaa kauppoihin vain yhtä ja samaa tyyliä, johon kaikkien pitäisi tyytyväisenä pukeutua, kun ei muutakaan ole. 

Omassa tyylissäni tai tyylittömyydessäni törmään jatkuvasti siihen, miten paljon helpompaa olisi noudattaa joitain tiettyjä värejä pukeutumisessaan, esim. värianalyysin mukaisia, niin olisi sitten mitä yhdistellä. Heti kun ostan jotkut uudet housut, jotka eivät ole mustat tai denimfarkun väriset, en löydäkään niiden kanssa sopivaa paitaa.

Suomalaiset käyttää myös aivan liikaa mustaa väriä, se kun käy vain aniharvalle. Musta on suomalaisen tyypilliseen vaaleaan ihoon aivan liian voimakas ja raaka väri. 

Vierailija
10/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa...itsekin syyllistyn tylsyyteen. En osaa käyttää värejä kun olen niin vaalea. En tiedä mitkä sopii ja kaupoissa aika huonot valikoimat. Yleensä,musta,valkoinen,sininen ja beige. Lisäksi koroilla en osaa arkena kävellä. Tuntuisi hölmöltä mennä korot jalassa vaikka töihin. Töissä on sitten työasu erikseen. Työkaverit tulee suurin osa tuulipuvuissa töihin. Jos itse laittaisi hameen ja korkkarit niin ihmeteltäisiin suureen ääneen mihin olen menossa. Täällä ei katsota hyvällä sitä että panostaa itseensä. Itse katson youtubesta useitakin amerikkalaisia bloggaajia ja siellä esim. äidit käyttää värikkäämpiä meikkejä kuin me...ei silmälaseja vaan piilarit. Vaatteet on kukallisia, värikkäitä ja raikkaita ja hameita paljon. Haul videoita on kiva katsoa. 

Vierailija
11/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia on toppatakki. Minulla on villakangastakki talveksi. Sitä ei voi talvella käyttää, koska Helsingissä on aina pieni viima. Joten toppatakki se olla pitää. Ehkä jos kulkee aina autolla voi pitää kevyempiä vaatteita ja kenkiä talvella. Itse ainakin palelen, ellei ole kunnon paksupohjaisia kenkiä ja tuulenpitävää takkia. Nahkahanskatkaan ei riitä vaan pitää olla rukkaset. 

Suomesta on myös mahdoton löytää isoja vaatteita joissa on muotoja. Pelkkiä laatikkomallisia vaan. Tässä siis on kesä kysessä. Esim. Lyhythihaisia mekkoja ei ole olemassakaan. 

Vierailija
12/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on myös vain ne kulahtaneet arkivaatteet ja sitten joku tosi hieno juhlamekko eik ämitään siitä väliltä.

Menen nyt ohi otsikon miesten pukeutumiseen. Mulla on sukulaisia, aika moni näistä on maalaisia (älkää vetäkö maalaiset nyt hernettä nenään, ei tämä päde kaikkiin) ja heillä on vain kahdet vaatteet - arki työvaatteet joilla mennään navettaan ja pellolle ja mihin vaan hommiin, ja sitten tumma puku juhliin. No se tummapuku on usein ylipukeutumista. Pitäisi olla siistejä farkkuja, chinoja, kauluspaitoja, neuleita, pikkutakkeja jne. Ei osata pukeutua arkisen tyylikkäästi.

Vierailija
13/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 11:50"]

Toinen asia on toppatakki. Minulla on villakangastakki talveksi. Sitä ei voi talvella käyttää, koska Helsingissä on aina pieni viima. Joten toppatakki se olla pitää. Ehkä jos kulkee aina autolla voi pitää kevyempiä vaatteita ja kenkiä talvella. Itse ainakin palelen, ellei ole kunnon paksupohjaisia kenkiä ja tuulenpitävää takkia. Nahkahanskatkaan ei riitä vaan pitää olla rukkaset. 

Suomesta on myös mahdoton löytää isoja vaatteita joissa on muotoja. Pelkkiä laatikkomallisia vaan. Tässä siis on kesä kysessä. Esim. Lyhythihaisia mekkoja ei ole olemassakaan. 

[/quote]

Esim. untuvatakkeja on myös sellaisia naisellisia malleja, jotka menee hyvin kaupunkitakkina esim. neulemekon tai suorien housujen kanssa. Ei tarvitse palella.

Vierailija
14/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen vaatettaa mieluummin lapsensa hyvin kuin itsensä. Lapsille pitää ostaa paljon vaatteita, kun entiset jäävät pieniksi. Vauvoille löytää hyvin vaatteita kirppareilta, mutta leikki-ikäisille on jo vaikeampaa, sillä ainakin omat lapset saivat housuista kuin housuista polvet kuluneiksi hetkessä.

Osasyy naisten pukeutumiseen on miehet. Vaikka se oma mies katselee mielellään hyvin laittautuneita ja pukeutuneita naisia, niin omaa vaimoa ei millään päästettäisi tuhlaamaan kampaajalle tai kosmetologille. Samoin, jos nainen sanoo menevänsä shoppailemaan, mies tyrmistyy, että taasko.

Itse pukeudun mielelläni sään ja tilaisuuden mukaan, mutta kuitenkin mukavasti. Jaloissa en kestä kipua, joten korkokenkiä käytän vain juhlissa eli silloin, kun ei tarvitse kävellä. Hameita en käytä, sillä sukkahousut on s**tanasta lähtöisin.

Vierailija
15/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri yritin katsoa nettikaupoista värikkäämpää jakkua, korallia, turkoosia tai pinkkiä..ei löydy ainakaan h&m, lindex,gina tricot tai kappahl. Nuohan on ne kaupat mitkä kaupungeista löytyy. Eli värit mitä oli on tummansinen, valkoinen, musta jne...ja aina täällä painotetaan niitä perusvärejä ja peruspuvustoa. 

ap

Vierailija
16/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 11:34"]

Suomalaisten  naisten pitäisi pukeutua samalla tavalla, kuin esim. venäläiset naiset.

[/quote]

Viime talvena vastaan tuli yksi versio jolla oli lyhyt turkis ja legginsit, oli kai saappaatkin :) Näytti ihan mustalta omenapuulta, muodoltaan.

Vierailija
17/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruja, värejä, enemän korkoa ja istuvampia vaatteita.

Vierailija
18/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei vain ne vaatteet kiinnosta, kaikki saa pukeutua aivan miten lystää. Vitun turhaa jollakin nettipalstalla ulista muiden pukeutumisesta

Vierailija
20/22 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:19"]

juuri yritin katsoa nettikaupoista värikkäämpää jakkua, korallia, turkoosia tai pinkkiä..ei löydy ainakaan h&m, lindex,gina tricot tai kappahl. Nuohan on ne kaupat mitkä kaupungeista löytyy. Eli värit mitä oli on tummansinen, valkoinen, musta jne...ja aina täällä painotetaan niitä perusvärejä ja peruspuvustoa. 

ap

[/quote]

Selaat vääriä kauppoja. Mene zalandoon, nellyyn, bubleroomiin jne, niinjohan alkaa löytyä. Ja ei, ne eivät ole pelkästään makkarankuoria ne mekot noissa kaupoissa, vaan niistä löytyy ihan kaikille vartalotyypeille vaatteita. Ja jos luottokortti tai paypal tili löytyy, niin briteistä ja jenkeistä löytyy kivoja värikkäitä vaatteita. 

Kannattaa siellä kotikaupungissakin katsella vähän tarkemmin niitä kauppoja ja etsiä jokin muu paikka kuin nuo perusrytkyjä kauppaavat paikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi