Naapuri valitti sinisista ulkovaloistani. Kuulemma häiritsee
Ja tulee migreeni niistä eikä voi käydä ollenkaan ulkona tupakalla kun valot on niin kirkkaat. Nyt jouduttiin ottamaan ulkovalot pois kokonaan ja naapuri pääsee taas tupakalle. Eilen aamulla huomasin ikkunasta kun imi tupakkiaan niin nautinnolla ja puhalteli savu renkaita ilmaan. Tekis mieli laittaa ne ulkovalot takas.
Kommentit (42)
Kuulostaa siltä että naapurisi nautti ahnaista henkisavuista täysillä. Saisipa itsekin jostain nautintoa.
Naapurisi on vain tottunut pelkäämään sinisiä valoja. Niistä tulee ikäviä muistoja mieleen.
Tiedän olevani ihmenipopuritaanikukkahattutäti tässä valoasiassa, mutta mielestäni kaikki muut paitsi lämpimän valkoiset "kausi"valot pitäisi kieltää lailla :D. Kylmä valkoinen nyt ehkä nippa nappa menee. Ja minkään ei ole syytä vilkkua ja välkkyä tai vaihtaa väriä! Anteeksi kaikille jouoluvalofaneille, mutta minusta nuo värilliset ja/tai välkkyvät valot näyttävät ihan kamalalta kitsiltä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään kenellekään asiasta huomautella, vaan kukin koristelkoon tyylillään ja minä yritän olla sitten kamalasti katselematta. Toki, jos on vilkkuvaa ja välkkyvää valoa piha tai parveke täynnä niin, että joku oikeasti tuosta vilkunnasta saa epilepsiakohtauksen tai migreenin, niin ehkä sitten voisi harkita toisen tyyppistä, hillitympää valaistusta - ihan noin niinkuin naapurin henki ja terveys huomioiden.
Käske ostaa aurinkolasit tupakkahetkiä varten, jos sillä ei sellaisia ole.
Meillä iskisi rotta sähköjohtoon, jos naapuri laittaisi siniset valot
Huono. Tää olis voinut olla hyvä, jos et olisi ruvennut liioittelemaan eli kertonut tuota naapurin tupakointia syyksi. Ei jatkoon.
Jos ei ole mitkään vilkkuvat diskovalot, niin takaisin vaan.
Voi jumalauta. Laittakaa takaisin ne ulkovalot, se ei ole teidän naapurin asia, että miten te kotinne koristelette. Ja sitäpaitsi tupakointi on myrkyllistä, joten jos sen tupakointi on teidän valoistanne kiinni, täydellistä. Minä vihaan tupakkaa, koska tupakkateollisuus vahingoittaa sademetsiä ja koko maailman yleisin roska on nimenomaan tupakantumpit josta tyhmempikin voi päätellä sen, että ketkä roskaa ja paskaa eniten
Siniset valot eivät sovi minnekään, ei ainakaan pihalle. Apn naapuri on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensin miettiä mitä asentaa ja minne. Naapurilla on oikeus valittaa, jos ne häiritsevät tai haittaa asumista. Tämä asia koskee siis ihan kaikkea muutoksia asuinympäristöön ja naapureiden kuuleminen on yksi hyvä tapa tehdä ennen mitään asennuksia. Eli teit itse väärin.
No huomattavasti enemmän se tupakointi haittaa asumista kuin valot.
mikään ole sen kamalampaa kuin siniset valot....itse ostin vahingossa, kun oli tarkoitus valkoiset ostaa kirkkailla johdoilla. Vein takaisin ja sain rahat takaisin. Ei tullut mieleenkään, että ne olisi olleet siniset, kun niissä'lampuissa' ei paljoakaan sinistä näkynyt, ja kirkasjohtoiset tuntuu olevan kortilla tänävuonna.Onneksi verkkokaupasta sain mitä halusin.
Minä ostaisin ihan piruuttani vielä räikeämmät. Haiskahtaa nyt nimittäin siltä, ettei tällä naapurilla oikeasti ole migreeniä.
Meillä on kuistissa kiinni siniset valot. Eivät vilku ja ovat hyvin neutraalit. Erottaa hyvin oman pihan, kun ovat ainoat siniset koko kadulla :D
Laita semmoiset välkkyvät moniväriset tilalle, jos siniset kerran häiritsi :) oikeasti todella noloa valittaa naapurin jouluvaloista, ymmärtäisin tuon sinisistä valoista valittamisen jos ne paistaa naapurin makuuhuoneen ikkunasta sisään ja haittaa nukkumista, ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Laita semmoiset välkkyvät moniväriset tilalle, jos siniset kerran häiritsi :) oikeasti todella noloa valittaa naapurin jouluvaloista, ymmärtäisin tuon sinisistä valoista valittamisen jos ne paistaa naapurin makuuhuoneen ikkunasta sisään ja haittaa nukkumista, ei muuten.
Täälläkin on monesti sanottu, että parempi sanoa asiasta kuin asiasta suoraan eikä valittaa selän takana.
Miksi joku edes ostaa siniset jouluvalot?? En käsitä.
Aika vähän niitä näkee, mutta aina sellaisten kohdalla tulee miettineeksi omistajan persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä noloa siinä on? Nolohan on se valojen omistaja.
Tuskinpa migreenipotilas tupakoi.
Tupakointi se noloa on, ei siniset jouluvalot.
Olisin itse laittanut vaan lisää sinistä jos se oikeasti haittaa sen s a atanan syöpäkääryleen imemistä!
Kannattaa ensin miettiä mitä asentaa ja minne. Naapurilla on oikeus valittaa, jos ne häiritsevät tai haittaa asumista. Tämä asia koskee siis ihan kaikkea muutoksia asuinympäristöön ja naapureiden kuuleminen on yksi hyvä tapa tehdä ennen mitään asennuksia. Eli teit itse väärin.