Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö viettämään joulua sellaisten ihmisten kanssa, joista yksi on pyörinyt koko perjantain shoppailemassa Helsingin keskustassa?

Vierailija
20.12.2020 |

Muuten ois ollut siis ihan pieni perhepiirin joulu maalla ja piti olla turvallista, mutta yksi on sitten lähtenyt viime hetken jouluostoksille ruuhkaan, kun "En ois enää netistäkään ehtinyt lahjoja tilata"

Jotenkin melkein raivostuttaa, kun jotkut ei yhtään ajattele. Jos menee, niin saa kuitenkin koronan. Jos ei mene, niin lapset pettyy suuresti, kun oli jo aikoja sitten luvattu ja ovat kovasti odottaneet.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi paikkaan, jossa lahjat ovat tärkeitä ja en menisi muutenkaan loisimaan kenenkään luoks. Jäisin siis hyvillä mielin kotiin ja viettäisimme mukavan rauhallisen perhejoulun, joulun, joka olisi juuri meidän näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin

Vierailija
4/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Ei ole lapsille ensimmäinen eikä viimeinen pettymys elämässä varmaankaan?

Vierailija
5/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lapset pety, kun sanot vain, että ko. paikassa ollaan kipeinä ja olettekin kotosalla omalla porukalla. Lapset pärjäävät kyllä asian kanssa oikein hyvin kunhan itse vaivaudut hieman tekemään oman joulunne mukavaksi.

Vierailija
6/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi paikkaan, jossa joulu on niin kaupallinen ja jossa ihmiset ovat välinpitämättömiä. Lasten mielipidettä en kyselisi, vaan tekisin itse päätöksen.

Vierailija
7/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske henkilön hakeutua koronatestiin, tulos ehtii kyllä ennen joulua. Tai sitten ilmoitat, että ette muussa tapauksessa suostu tulemaan paikalle. Itse olen käynyt kaupoilla (en ruuhka-aikaan, käytän maskia ja pidän reilun turvavälin), mutta jättäytyisin itse vastaavassa tilanteessa pois mikäli riskiryhmäläisiä ja itse pitäytyvät karanteeninomaisissa oloissa. Kyllä pitäisi tuonkin pöntön tajuta.

Vierailija
8/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. En menisi minnekkään A viettämään joulua. B missä joku haluaa shoppaileen helsingin keskustaan.

Vierailija
9/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Paikan tyypit eivät kuulu teidän ruokakuntaan ja mahdollisuus pöpöille on huomattava, koska siellä ei varmastikaan kukaan pidä mitään välimatkoja ja joka paikka on höngitty viruksia täyteen.

Vierailija
10/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske henkilön hakeutua koronatestiin, tulos ehtii kyllä ennen joulua. Tai sitten ilmoitat, että ette muussa tapauksessa suostu tulemaan paikalle. Itse olen käynyt kaupoilla (en ruuhka-aikaan, käytän maskia ja pidän reilun turvavälin), mutta jättäytyisin itse vastaavassa tilanteessa pois mikäli riskiryhmäläisiä ja itse pitäytyvät karanteeninomaisissa oloissa. Kyllä pitäisi tuonkin pöntön tajuta.

Ei auta koronatesti itämisaikana. Vaikka eilen otettu testistä tulisi tänään negatiivinen tulos, se ei mitenkään takaa, ettei korona olisi puhjennut juuri tänään. Ja riski tietty sitä isompi, mitä kauemmin testin ottamisesta on, ei voine laskea, että aatonaattona testiin menemällä tuloksen ehtisi saamaan aattona.

Vierailija
11/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
12/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, en edes ajattelisi mennä. Nyt on vielä hyvää aikaa järjestää mukava perhejoulu, jonka koko perhe muistaa aina.

Vierailija
13/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se testi näyttää kylläkin yleensä negaa, niin kauan kuin ei oo oireita. Keskimäärin korona itää 5 päivää, joten tässä tapauksessa henkilö alkaa todennäköisesti oirehtia aikaisintaan aatonaattona.

Vierailija
14/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menisin. Itsekin shoppailen!

Vierailija
15/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä ap joulu kotona omalle porukalle. Kyläpaikkaan ei tarvitse selitellä mitään, mutta jos joku jotain alkaa nipottamaan, niin voit kertoa sen oikean syyn tai sitten sanoa, että teillä jollakin on nuhaa. Olet kuitenkin aikuinen ja vastuussa lapsistasi, joten sinun pitää olla suoraselkäinen nyt kun tilanne on mitä on.

Vierailija
16/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tietty myöhäistä, mutta me sovittiin hyvissä ajoin ennen joulua, että jouluna paikalle saa tulla vain, jos ei ole käynyt missään sisätiloissa paitsi omassa kotonaan kahteen viikkoon ennen aattoa. Monelle toki vaikea toteuttaa, joten osa ilmoitti heti, että jäävät pois, mutta me jotka tuon voimme toteuttaa, tapaamme. (Paitsi tietenkin juuri porukan riskiryhmäläinen kuulemma kävi ruokakaupassa eikä tilannut ruokia, "kun mä vaan ihan äkkiä", mutta onneksi asuu kaupungissa, jossa koronatilanne ei ole paha, joten olkoot.)

Vierailija
17/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menisin. Itsekin shoppailen!

Mitä shoppailet? Miksi? Eikö roinaa ole jo yllin kyllin?

Vierailija
18/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntaa ei saada kaupoista. Olethan valistuneena kansalaisena sen lukenut?

Vierailija
19/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. Asun Helsingin keskustassa, joten eipä tuolla olisi niin väliä.

Vierailija
20/31 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokset on tehtävä joka tapauksessa lapsille. Eri asia pitääkö koronan vuoksi olla erillään, jos paikalla on lapsiakin. Se oli varmaan vahinko että jäi viime tinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän